Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Twiggy2008 schreef:De mijne neemt ook graag een hapje, als hij de kans krijgt en dat is bij mij dus verboden. Ik ben hem al voor, want ik ken zijn lichaamstaal precies en zijn truukjes ook. Hoef ik hem echt geen lel voor te geven, hoor. En geloof me, ik heb een hele slimme deugniet, dat wil je niet weten.
Kwestie van reageren op het juiste moment en vaak ook met gebruik van je lichaamstaal. Lastig uit te leggen op internet, maar het werkt heel goed, zonder geweld te hoeven gebruiken.
Dan moet ik toch echt weer effe boos op d'r te worden. Nogmaals, ze weet dan ook echt wel dat ze het verdient heeft.
(wel voordat hij heeft proberen te bijten, als ik aan hem zie dat hij van plan is om te gaan bijten)jes_sira schreef:Tesz_2208
Ik ben er ook absoluut niet voor. Maar het zijn paarden, je kunt soms niet anders.
Die van mij gaat nu weer vervelend doen met grazen als ik van het land naar stal loop. Gewoon stoppen en vreten, bijna niet mee te krijgen. Dan is het enige dat werkt, weer is effe goed boos worden. Ik waarschuw en probeer het altijd eerst op een vriendelijkere manier, maar soms heeft ze daar lak aan.
Lief blijven vragen dat ze mee moet lopen heeft dan echt geen zin hoorWas dat maar waar. Echt ik ben er geen voorstander van, maar naar mijn idee moet je soms wel.
Hoe wou je het anders doen dan?
Dit is dan wel een ander voorbeeld, en schop haar dan ook niet, maar moet wel effe een tik op d'r kont geven en boos worden van nou ben ik het zat
Ik zou zeggen, kom met een idee. Hoe leer je dan dat je paard je niet mag trappen? Eerst 10 keer doorsukkelen en hopen dat het goed blijft gaan? Daar hebben TS, ik en andere bokkers dan misschien nog wat aan.
niet zo aangebrand!! 

[/quote]
[/quote]
. Op een enkele keer na dan. Dan is ze weer is dwars.
.. als je dus te laat reageert op een paard, heeft hij geen idee wat je bedoelt..
, maar je moet of een paard gelijk iets terug doen of negeren (als je al te laat bent)
Ik hou van het meest wonderlijke, vergevingsgezinde, pleasende wezen op deze aard, namelijk het paard!. Er is gewoonweg geen nobeler dier dan dat!!!jes_sira schreef:Daar heb je ook gelijk in, en ben haar ook vaak voor. Maar het is een heel lang pad, loopt graag achter me met haar hoofd bijna tegen me aan te sukkelen. Ja, dan kan je het niet altijd voor zijn. En dan nog, ze mag heel veel, staat meestal los maar ze moet wel luisteren. Doet ze meestal ook wel, maar ze gaat soms langzaam aan (elke keer weer iets anders) weer "stout" doen.Dan moet ik toch echt weer effe boos op d'r te worden. Nogmaals, ze weet dan ook echt wel dat ze het verdient heeft.
Ik heb eerder al verteld in dit topic verteld dat ze als de dood was van zwepen, mannen, eraf vallen en je niet aan d'r hoofd mocht komen toen ik haar kocht 15 jaar geleden.
Dan heb ik het niet slecht gedaan, lijkt me zo.
Twiggy2008 schreef:jes_sira schreef:Daar heb je ook gelijk in, en ben haar ook vaak voor. Maar het is een heel lang pad, loopt graag achter me met haar hoofd bijna tegen me aan te sukkelen. Ja, dan kan je het niet altijd voor zijn. En dan nog, ze mag heel veel, staat meestal los maar ze moet wel luisteren. Doet ze meestal ook wel, maar ze gaat soms langzaam aan (elke keer weer iets anders) weer "stout" doen.Dan moet ik toch echt weer effe boos op d'r te worden. Nogmaals, ze weet dan ook echt wel dat ze het verdient heeft.
Ik heb eerder al verteld in dit topic verteld dat ze als de dood was van zwepen, mannen, eraf vallen en je niet aan d'r hoofd mocht komen toen ik haar kocht 15 jaar geleden.
Dan heb ik het niet slecht gedaan, lijkt me zo.
Dat zal ik ook niet zeggen, hoor. Ik ken jullie niet eens.![]()
Wat ik gewoon wil zeggen is dat je veel negatief gedrag al voor kunt zijn en dat je dan zonder al te veel geweld met je paard om kan gaan. Uiteindelijk dreigen paarden elkaar ook met heel wat signalen, voordat er uberhaupt een trap valt. En een hechte kudde, daarin valt het trappen e.d. wel mee. En jij en je paard zouden een 'hechte kudde' moeten zijn (en dan heb ik het over combinaties eigenaar - paard in het algemeen). Zo zie ik het. Zo ervaar ik het.
Overigens loopt mijn paard ook graag achter me aan, maar ik kan al aan mijn leadrope voelen wat hij van plan is. Echt waar, ik ken hem inmiddels zo goed, dat hij bijna voorspelbaar is, hahaa....![]()
Dat mensen hier meteen net doen, alsof je je paard zijn zin zou geven, omdat je niet schopt, tja.... beetje raar. Want er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, wat mij betreft.
maar dat is een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld een krampentrekker, waarbi het kan LIJKEN alsof die trapt naar je........ of als je enigste eigenste, wat altijd een braaf dier is, een keer een foutje maakt...... een foutje kan een paard ook maken
. Gewoon schijt aan je hebben.
en je paard krijgt teveel vrijheid om eigen plan te trekken........jes_sira schreef:Voor die laatste zin voel ik mij niet aangesproken, want dat denk ik dus niet.
Zoals ik eerder al zei. Sommige mensen hebben "het" en blijkbaar komen jullie in die richting.
Maar goed, ik sta altijd open om te leren en beter met mijn paard om te gaan.
Ik loopt altijd al tegen een ding aan met die van mij.
Met aansingelen moet ze haar hoofd omhoog doen. Ze wil liever doorgaan met gras, sto, onkruid eten.
Layla, Hoofd omhoog, zeg ik soms wel 5 keer met aansingelen. Ze weet dondersgoed wat het betekend en wat ze dus moet doen. Meestal luisterd ze en doet ze het, maar soms. Gewoon schijt aan je hebben.
En daarna luisterd ze weer netjes en neem ik haar gewoon weer los mee. Zet los haar in de bak en kan met een gerust hard het hek dicht doen. Ik let natuurlijk op en zeg sta als ze van plan is te gaan lopen. Dit gaat wel altijd goed eigenlijk. Ik ben ook echt wel consiquent, maar ik moet soms echt continue dingen, Nee, Layla denk erom he, sta. En ja, ik doe ook wel aan lichaamstaal (heb 10 jaar geleden een cursus Emiel Voest gedaan met d'r) Maar het is echt zo van je geeft d'r een vinger en ze pakt je hele hand. En daarom heeft ze soms echt een tik nodig. Ze is dan ook echt niet verbaasd.![]()
Tell me, wat doe ik fout?