Natuurlijk gaat het met het ene paard makkelijker in omgang dan het andere paard, maar een echte band heb je niet zomaar. En soms komt dat nooit. Ik denk, als ik het topic zo'n beetje doorspitte, dat jullie die band wel gaan krijgen. Ik denk ook dat ze voelt dat je echt voor haar hebt gekozen. Waarom zou ze je meteen vertrouwen of zich meteen geven? Is doodeng voor een mens om te doen, laat staan voor zo'n open dier als een paard.
Ik hoop dat je een maatje aan haar gaat hebben. Ze ziet er leuk en vriendelijk uit. Oortjes er mooi op, kijkt je aan.
Mijn dravertje keek mij na 1 jaar nog niet aan, durfde ze niet
). Vrijdag had ik weer les, en surprise! dit was met het wedstrijdgroepje en daar hoord natuurlijk muziek bij. Tot onze verbazing keek ze in het begin alleen ff waar het vandaan kwam, en toen had ze er zin in! Ik heb m'n handen vol gehad aan d'r en heb zowat de halve les op de kleine volte doorgebracht omdat ze van die muziek zo vrolijk werdt dat ze echt ontzettend hard kon draven (volgens m'n moeder zelfs een serieuse nette uitgestrekte draf zo nu en dan
) zo heeft ze 1,5 uur als een idioot gelopen. Achteraf heb ik gehoord dat beide instructrices ontzettend onder de indruk waren, een meisje vond het heel goed gaan en tijdens de les zeiden m'n ouders dat het heel goed ging. En in het weekend had ze vrij (2x losgegooit, en ze liep als een hondje achter ons aan
) maar als een van ons wegging werdt ze flink zenuwachtig. Ook zei m'n moeder: wordt ze niet wat mager, je ziet d'r schouder ineens wat duidelijk, ff gevoeld en het blijkt dat ze nu al echt spieren aan het ontwikkelen is. Morgen heb ik weer een les, heb er volle vertrouwen in dat het goed zal gaan. Vandaag kon ik weer alles met d'r doen en zo erg als ze eerst al d'r gewicht gooide op het ene been waarvan ik de hoef uit wilde krabben, zo netjes gaf ze die vandaag. Met rijden is ze ook ongelovelijk, zo precies als ze reageerd op de minste beenhulpen. Ben totaal niet bang voor d'r, in tegendeel ik vertrouw haar en mijn gevoel zegt dat we er wel komen.