Kluisterriemen toepassen bij paarden die tegen de wand slaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:41

anneliesdj schreef:
Niks geen erg vervelend of betweterig antwoord, gewoon kritisch en dat heeft bokt toch echt aan zichzelf te danken ;)

ik vind dat wel er word gelijk gezegd dat je toch moet weten wat je paard eet.
natuurlijk weet ik dat.
en dat ze ziek was kwam ik eigenlijk na bijna 5 jr achter in de kliniek en ik heb 2 DA gevraagd waarom ze zo veel dronk en waarom ze zo`n nek had maar volgens hun was er niets mis met de pony
en dat trappen s`nachts op stal was volgens hun een gedrags stoornis waar ik het nooit mee eens geweest ben
maar hier op bokt word altijd gelijk erg agressief gereageerd valt me op. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:33

mirgino schreef:
anneliesdj schreef:
Niks geen erg vervelend of betweterig antwoord, gewoon kritisch en dat heeft bokt toch echt aan zichzelf te danken ;)

ik vind dat wel er word gelijk gezegd dat je toch moet weten wat je paard eet.
natuurlijk weet ik dat.
en dat ze ziek was kwam ik eigenlijk na bijna 5 jr achter in de kliniek en ik heb 2 DA gevraagd waarom ze zo veel dronk en waarom ze zo`n nek had maar volgens hun was er niets mis met de pony
en dat trappen s`nachts op stal was volgens hun een gedrags stoornis waar ik het nooit mee eens geweest ben
maar hier op bokt word altijd gelijk erg agressief gereageerd valt me op. :+

Dan is het toch goed? Als jij weet wat je paard eet hoef je je niet aangesproken te voelen, als je haar vanaf de eerste tekenen hebt laten nakijken heb jij je plicht gedaan toch? Als de DA niets kan vinden is dat niet jouw schuld ;)

De reactie over het weten wat je paard eet was meer gericht op degene die na mij reageerde dat op veel stallen te weinig wordt gevoerd.
En ja, ik vind dat je dat hoort te weten, als eigenaar wil je tenslotte wat van je paard, dan moet je ook weten wat erin gestopt wordt en kun je niet na maanden of zelfs jaren zeggen; ik wist toch niet dat ie zo weinig kreeg?
En dat is helemaal niet gericht op jou, maar op diegene die dus suggereerde dat de staleigenaar verantwoordelijk is voor wat jouw paard gevoerd krijgt.
Zowieso is er te weinig voerkennis, mensen gaan naar de foeragehandelaar, kiezen een sportbrok want dat klinkt wel sjiek en hebben verder geen flauw idee wat hun paard ermee binnenkrijgt en wat dat doet met zijn lijf.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:44

Mijn paard had ook voernijd. Schijnt het als veulen heel erg slecht gehad te hebben toen ie in de handel kwam. Ik wist niet dat oren zo plat konden zijn. Nu staat hij alweer meer dan 14 jaar in een open stal en kan ik mijn paarden voeren bij hun voerstand. Van geen enkel paard gaat nu een oor na achteren. Ze hebben genoeg afstand tussen elkaar, althans dat hebben zij aangegeven dat zij die afstand wensen bij het eten. Dus het kan wel degelijk verdwijnen die voernijd. Mijn paarden krijgen nooit op vaste tijden eten, maar dat is natuurlijk niet te realiseren in een pensionstal. Misschien kun je voor jou paard een soort voerautomaat ophangen. Dan hoef je niet altijd aanwezig te zijn en je stelt gewoon een iets andere tijd in. Tot die tijd dat het paard het begrijpt pak je zijn benen goed in met bijvoorbeeld transportbeschermers. Misschien is dat zo een idee.