help mijn paard is agressief

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Re: help mijn paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:05

Nogmaals, ik wil je best helpen.

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 23:31

potverdikkie schreef:

Bedankt voor je aanbod.
Dit weekend start ik met grondoefeningen, ik zal eerst zien hoe dit verloopt.
Vandaag was hij weeral agressief, hij probeerde te slaan toen ik zijn halster uitdeed (op stal), raar genoeg heeft hij geen zo'n gedrag buiten de stal/weide. de staleigenaar stelde voor om hem gerust te stellen, dit heeft meer uigehaald dan hem een tik op de neus geven, zoals de meesten mij voorstellen. (dan wordt heel echt gevaarlijk)...
Misschien komt zijn gedrag voort uit angst ?
Spijtig genoeg weet ik niet wat hij heeft meegemaakt de eerste 15 jaar van zijn leven...
IK hou je op de hoogte

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 23:33

NHevaVD schreef:
anneliesdj schreef:
Bij de trainer was er toch niets aan de hand zei ze.
Dus ik denk dat het paard het alleen doet bij mensen waarvan hij weet/voelt dat hij het kan maken.

Dit kan bést hoor! :j Een man die zelfverzekerd en duidelijk overkomt is veel beter dan een persoon die al wat angstig het dier
benaderd en dan probeert te straffen met de zweep (bijv). Een onbekend persoon die op de juiste manier iets uitstraalt is IMO juist
prettiger voor een paard.

Straffen met een zweep haalt in dit geval niets uit..., ik moet proberen de reden te achterhalen waarom hij dit doet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:42

Het is net een puzzel hier maar dat geeft niet.

Hij gedraagt zich dus agressief in zijn stal en niet daarbuiten?
Wanneer hij op stal staat is hij agressief tegen iedereen, niet alleen tegen jou?

Dus dat hij zich bij de hoefsdmid/veearts gedroeg is zo heel gek nog niet, want hij gedraagt zich zoiezo wel redelijk fatsoenlijk buiten zijn stal?

Klopt het zo een beetje?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:01

djune13 schreef:
potverdikkie schreef:

Bedankt voor je aanbod.
Dit weekend start ik met grondoefeningen, ik zal eerst zien hoe dit verloopt.
Vandaag was hij weeral agressief, hij probeerde te slaan toen ik zijn halster uitdeed (op stal), raar genoeg heeft hij geen zo'n gedrag buiten de stal/weide. de staleigenaar stelde voor om hem gerust te stellen, dit heeft meer uigehaald dan hem een tik op de neus geven, zoals de meesten mij voorstellen. (dan wordt heel echt gevaarlijk)...
Misschien komt zijn gedrag voort uit angst ?
Spijtig genoeg weet ik niet wat hij heeft meegemaakt de eerste 15 jaar van zijn leven...
IK hou je op de hoogte

Hoe is hij als je hem uit de stal haalt? (om dus iets met hem te gaan doen)
En hoe vaak komt hij buiten? Staat hij in de wei en zo ja, alleen of met een ander paard? Hoe lang staat hij in de wei/paddock en hoe lang ben je actief met hem bezig (dus poetsen, rijden, wandelen, knuffelen enz)

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:32

Is voor mij wellicht makkelijk om te zeggen, ik ben 1.98 meter lang en weeg 115 kg... en een paard die zo tegen mij doet lach ik uit... maar alle gekheid op een stokje... dit is een zeer serieus probleem.

alle tips zijn al gegeven... over direct/meteen corrigeren, timing is heel belangrijk... enz
ook over onbeperkt ruwvoer en voorlopig geen brokken,
als onbeperkt ruwvoer niet kan dan op stro zetten, heeft ie wat te knabbelen...
't is een paard waar je de voorgeschiedenis niet van kent, en geen jonkie meer, kan van alles mee gebeurd zijn, maar 't is er een met ook veel levenservaring, en wijsheid, en blijkbaar ook eentje die mensen goed observeert...

is wel leuk zo'n paard, als hij zou praten als een mens dan zou het zo'n iemand zijn die de hele dag kletst en assertiever is geworden... hij komt voor zich zelf op... ohh wat is die veranderd zeg??!! Jaja meneer wil hooi... wil aandacht... komt voor zich zelf op... en krijgt onvoldoende respect naar zijn mening...

maar hoe dan ook... beessie vraagt ook op een zeer negatieve manier om aandacht... en dat kan door van alles komen, door iets lichamelijks of psychisch/gedrag of een combinatie van beide...

nu is ie lekker goed gevoed en sterk... en heeft ie praatjes... zou dat echt zo zijn???

zonder hooi dan is het een feit dat hij zich op box enorm verveelt en niet happy is!!!!!!!!, niets te knabbelen, geen hooi!!!! welk paard wil nu zonder hooi in een box???? eten is voor paardjes die in het verleden hongerperiodes hebben doorgemaakt heel belangrijk... geen eten... dan big problems... paniek... agressie... aandacht vragen!!! en dan in combinatie met hierarchieproblemen... nog meer boosheid... trappen, trappen tegen deur als je voor de box staat, cry for help! ik wil er uit, ik wil grazen!

dus veel hooi, op stro zetten, en negeer hem bij tijden door voor de box zogenaamd te rommelen, draai je rug naar hem toe en adem rustig door en besef zijn ogen houden jou heel goed in de gaten... jeetje dat mensdier is niet onder de indruk van mij zegt zijn instinct...

Friedrich Nietzsche zei ooit... ik ken hem niet, ik heb nooit met hem gezwegen... (vraag mij niet in welk boek dit staat, ben ik vergeten)... zwijg eens tegen hem, negeer zijn aandacht trekken, corrigeer hem direct met een harde snauw als hij trapt enz... als iemand die zwijgt opeens iets heel hards zegt/snauwt... dat maakt pas indruk en valt erg op!

Geen snoepjes uit de hand aanbieden.

Gert Jan

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:42

Mijn mening is dat agressie bij dit paard helemaal niet werkt, en het probleem aleen maar zal verergeren.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:55

potverdikkie schreef:
Mijn mening is dat agressie bij dit paard helemaal niet werkt, en het probleem aleen maar zal verergeren.

maakt het probleem alleen maar veel erger, agressie versterkt zijn paniek/agressie, zijn gedrag wordt zo bevestigd. Geen zweep, niet slaan.

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 09:56

holly schreef:
Het is net een puzzel hier maar dat geeft niet.

Hij gedraagt zich dus agressief in zijn stal en niet daarbuiten?
Wanneer hij op stal staat is hij agressief tegen iedereen, niet alleen tegen jou?

Dus dat hij zich bij de hoefsdmid/veearts gedroeg is zo heel gek nog niet, want hij gedraagt zich zoiezo wel redelijk fatsoenlijk buiten zijn stal?

Klopt het zo een beetje?

Hij is agressief in de stal en als je hem uit de hand voederd in de weide (wat ik dus niet meer doe).
Bij de hoefsmit geen problemen, naar de veearts wilde hij wel slaan, (maar hij had pijn).
Bij het opzadelen, rijden... nog nooit problemen gehad
Nu wordt het erger omdat hij nu op krachten komt, voordien was hij suf wegens ondervoeding
Dreigen doet hij naar IERDEREEN die voor stal staat, mannen, vrouwen, kinderen..., dus niet alleen naar mij, naar mij doet hij dit nog maar een week, daarmee ik nu aan de allarm bel trek

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 09:59

TheMagicLine schreef:
potverdikkie schreef:

maakt het probleem alleen maar veel erger, agressie versterkt zijn paniek/agressie, zijn gedrag wordt zo bevestigd. Geen zweep, niet slaan.

IDD want dit werkt echt niet... maar wat stel je voor te doen ?
Als hij nu zijn oren in zijn nek legd, dan leg ik mijn hand boven zijn hoofd, zodat hij zich moet overgeven, dit lukt heel vlot. Maar als hij aan het slaan of echt probeert te bijten dan weet ik niet wat te doen... Want zodra ik mijn stem verhef, of dreig te slaan dan wordt hij helemaal gek...

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 10:16

Hoe is hij als je hem uit de stal haalt? (om dus iets met hem te gaan doen)
En hoe vaak komt hij buiten? Staat hij in de wei en zo ja, alleen of met een ander paard? Hoe lang staat hij in de wei/paddock en hoe lang ben je actief met hem bezig (dus poetsen, rijden, wandelen, knuffelen enz)[/quote]

Als ik hem uithaal om er iets mee te doen, dan is er helemaal niets aan de hand... dan is hij doodbraaf. Maar wanneer ik hem vb uit de weide haal, op stal zet en een half uurtje later in zijn stal ga dan is hij nors en agressief, dus eigenlijk wanneer ik niets met hem doen...
Hij komt elke dag buiten, enkel s'avonds staat hij binnen. Hij staat samen met mijn ander paard, die dominant is tgv hem
Ik ga elke dag naar de stalling, en om de dag rijd ik ermee (in het weekend soms 4u per dag)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:19

het paard maakt alleen maar gebruik van de mogelijkheden die jij hem bied........... als die het kan maken, zal die het maken.

dus alsjeblieft haal er iemand bij die je de komende twee weken intensief kan begeleiden met dit paard......... PVD of Gaelle maakt niet uit, als jij maar leert de deur tot dit gedrag hermetisch op slot te doen

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:28

Citaat:
Als hij nu zijn oren in zijn nek legd, dan leg ik mijn hand boven zijn hoofd, zodat hij zich moet overgeven, dit lukt heel vlot. Maar als hij aan het slaan of echt probeert te bijten dan weet ik niet wat te doen... Want zodra ik mijn stem verhef, of dreig te slaan dan wordt hij helemaal gek...

Dat met hoofd naar beneden doen heeft te maken met feit dat paard dan relaxter wordt, minder productie van stresshormonen, (vertelde Nelleke Deen tijdens een cursus TTouch), ik heb tijdens zo'n cursus zwaar opgefokte lespaarden rustig moeten krijgen, en dat lukte iedereen tijdens zo'n practicum door te oefenen, hoofd met een halster een de halsterlijn met een voorzichtige beweging naar beneden neigen, naast de voorhand staan, maarrr let op je veiligheid, oren plat, zwiepende staart... is dreigen... veiligheid van mens gaat voor alles!
Schep eerst basisrust en veiligheid voor jou en paard, voldoende hooi, en controleer je eigen reacties... actie paard--> reactie mens. Maar let altijd op je eigen veiligheid.

Paard moet zich leren ontspannen, je moet hem deconditioneren , dat gaat NIET in een paar dagen, duurt heel lang. Paard is vooral angstig, is dus paniekerig en gaat in de aanval (kan immers niet vluchten staat op box)

Actie paard---> reactie van jou: ---> weer reactie paard maar nu nog heftiger:---> weer reactie van jouw: .... vicieuze cirkel van angst, agressie, trappen, bijten: gedoe. Deze cirkel moet je doorbreken.

Wat ik doe bij dit soort paarden - EN DIT MOET JIJ NIET DOEN ZONDER DAAR IN GETRAIND TE ZIJN!!!! - ik doe ze een hoofdstel aan, halsterlijn aan, geef ze mondmassage (TTouch) en wieg het hoofd met een soort draaiende beweging naar beneden. Daarbij schep ik basisrust, 1 op 1 met paard, geen anderen er bij, enz enz

Hier in Twente moet ik vaak meehelpen paarden van anderen vangen, in trailers zetten, verplaatsen naar andere weiden, losgebroken paarden meehelpen vangen enz... en komt deze methode wel eens van pas...

Stop met dreigen te slaan, door niet te slaan en niet te dreigen met slaan deconditioneer je hem hopelijk... maar dit gaat niet in een paar dagen... duurt lang...

Jij en je paard moeten beiden professioneel door een trainer worden begeleid, niet zelf experimenteren, we proberen je allemaal te helpen, maar het is en blijft abstract zo'n forum.

Creeer rust voor jou en let vooral op je veiligheid en vraag om begeleiding door een trainer voor jullie beiden. Ga vooral niet zelf experimenteren.

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 10:31

TheMagicLine schreef:
Is voor mij wellicht makkelijk om te zeggen, ik ben 1.98 meter lang en weeg 115 kg... en een paard die zo tegen mij doet lach ik uit... maar alle gekheid op een stokje... dit is een zeer serieus probleem.

alle tips zijn al gegeven... over direct/meteen corrigeren, timing is heel belangrijk... enz
ook over onbeperkt ruwvoer en voorlopig geen brokken,
als onbeperkt ruwvoer niet kan dan op stro zetten, heeft ie wat te knabbelen...
't is een paard waar je de voorgeschiedenis niet van kent, en geen jonkie meer, kan van alles mee gebeurd zijn, maar 't is er een met ook veel levenservaring, en wijsheid, en blijkbaar ook eentje die mensen goed observeert...

is wel leuk zo'n paard, als hij zou praten als een mens dan zou het zo'n iemand zijn die de hele dag kletst en assertiever is geworden... hij komt voor zich zelf op... ohh wat is die veranderd zeg??!! Jaja meneer wil hooi... wil aandacht... komt voor zich zelf op... en krijgt onvoldoende respect naar zijn mening...

maar hoe dan ook... beessie vraagt ook op een zeer negatieve manier om aandacht... en dat kan door van alles komen, door iets lichamelijks of psychisch/gedrag of een combinatie van beide...

nu is ie lekker goed gevoed en sterk... en heeft ie praatjes... zou dat echt zo zijn???

zonder hooi dan is het een feit dat hij zich op box enorm verveelt en niet happy is!!!!!!!!, niets te knabbelen, geen hooi!!!! welk paard wil nu zonder hooi in een box???? eten is voor paardjes die in het verleden hongerperiodes hebben doorgemaakt heel belangrijk... geen eten... dan big problems... paniek... agressie... aandacht vragen!!! en dan in combinatie met hierarchieproblemen... nog meer boosheid... trappen, trappen tegen deur als je voor de box staat, cry for help! ik wil er uit, ik wil grazen!

dus veel hooi, op stro zetten, en negeer hem bij tijden door voor de box zogenaamd te rommelen, draai je rug naar hem toe en adem rustig door en besef zijn ogen houden jou heel goed in de gaten... jeetje dat mensdier is niet onder de indruk van mij zegt zijn instinct...

Friedrich Nietzsche zei ooit... ik ken hem niet, ik heb nooit met hem gezwegen... (vraag mij niet in welk boek dit staat, ben ik vergeten)... zwijg eens tegen hem, negeer zijn aandacht trekken, corrigeer hem direct met een harde snauw als hij trapt enz... als iemand die zwijgt opeens iets heel hards zegt/snauwt... dat maakt pas indruk en valt erg op!

Geen snoepjes uit de hand aanbieden.

Gert Jan

Dit lijkt mij een heel logische verklaring...
Phoephoe (zo noemt hij) staat op stro en krijgt sinds gisteren hooi...
Ik steek hem nu in zijn stal, en negeer hem voor de rest, zelfs geen oogcontact, kwestie van die situaties te vermijden, zo krijgt hij de kans niet. Hem afsnauwem helpt niet, dan reageert hij explosief...
Ik wou dat hij kon praten... en idd hij is heel slim (arabier)

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:36

OK Djune, slimme arabier, lopen hier ook een paar in de buurt, slimme rakkers, temperament he...

let op je veiligheid, creeer nu rust voor jullie beiden en zoek een trainer die jullie beiden en jullie interactie observeert en jullie gaat begeleiden. Maar denk altijd aan jouw veiligheid! Zou vreselijk zijn als hij je echt goed raakt en je breekt iets of erger, dat zou een grote ramp zijn!

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 10:42

TheMagicLine schreef:
Citaat:

Dat met hoofd naar beneden doen heeft te maken met feit dat paard dan relaxter wordt, minder productie van stresshormonen, (vertelde Nelleke Deen tijdens een cursus TTouch), ik heb tijdens zo'n cursus zwaar opgefokte lespaarden rustig moeten krijgen, en dat lukte iedereen tijdens zo'n practicum door te oefenen, hoofd met een halster een de halsterlijn met een voorzichtige beweging naar beneden neigen, naast de voorhand staan, maarrr let op je veiligheid, oren plat, zwiepende staart... is dreigen... veiligheid van mens gaat voor alles!
Schep eerst basisrust en veiligheid voor jou en paard, voldoende hooi, en controleer je eigen reacties... actie paard--> reactie mens. Maar let altijd op je eigen veiligheid.

Paard moet zich leren ontspannen, je moet hem deconditioneren , dat gaat NIET in een paar dagen, duurt heel lang. Paard is vooral angstig, is dus paniekerig en gaat in de aanval (kan immers niet vluchten staat op box)

Actie paard---> reactie van jou: ---> weer reactie paard maar nu nog heftiger:---> weer reactie van jouw: .... vicieuze cirkel van angst, agressie, trappen, bijten: gedoe. Deze cirkel moet je doorbreken.

Wat ik doe bij dit soort paarden - EN DIT MOET JIJ NIET DOEN ZONDER DAAR IN GETRAIND TE ZIJN!!!! - ik doe ze een hoofdstel aan, halsterlijn aan, geef ze mondmassage (TTouch) en wieg het hoofd met een soort draaiende beweging naar beneden. Daarbij schep ik basisrust, 1 op 1 met paard, geen anderen er bij, enz enz

Hier in Twente moet ik vaak meehelpen paarden van anderen vangen, in trailers zetten, verplaatsen naar andere weiden, losgebroken paarden meehelpen vangen enz... en komt deze methode wel eens van pas...

Stop met dreigen te slaan, door niet te slaan en niet te dreigen met slaan deconditioneer je hem hopelijk... maar dit gaat niet in een paar dagen... duurt lang...

Jij en je paard moeten beiden professioneel door een trainer worden begeleid, niet zelf experimenteren, we proberen je allemaal te helpen, maar het is en blijft abstract zo'n forum.

Creeer rust voor jou en let vooral op je veiligheid en vraag om begeleiding door een trainer voor jullie beiden. Ga vooral niet zelf experimenteren.

IK ben blij dat iemand hier aan mijn veiligheid denkt, want hem hard aanpakken is absoluut niet veilig !!!
Ik zelf ben 32jaar, dus heb voldoende levenservaring om dit in te schatten !
Jouw uitleg lijkt me heel logisch, alleen spijtig dat je niet in Brugge woont... want zo te horen zou jij me zeker kunnen helpen
Zowel de handelaar, mijn lesgever (trainer) en de staleigenaar helpen me maar ik weet niet of we er zo zullen uitraken.
Hoe stel je concreet voor om er mee om te gaan, slecht gedrag negeren ? Een vertrouwensband scheppen (ik start dit weekend met grondoefeningen die band moeten scheppen)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:57

Inderdaad slecht gedrag negeren. Door in te gaan op zijn agessieve gedrag bevestig je hem alleen maar dat zijn gedrag dus correct is. Dat hij het goede doet op dat moment.
Respect dwing je niet af met slaan of geweld, daar dwing je alleen maar angst en agressie mee af.
Doordat je zijn agressie gaat bevestigen zal deze alleen maar sterker worden, en geloof me, je verliest het op den duur. Hoe langer dit aanhoudt, hoe langer het duurt en moeilijker het word om weer een normaal contact te krijgen met dit dier.
Als iedereen hem alleen maar een beuk voor zijn kop geeft als ze langslopen zal hij iedereen die bij zijn stal komt assiocieren met pijn en dus in de aanval gaan.
Hij heeft dus blijkbaar moeite met benaderd worden in een kleine ruimte, daar zal in zijn verleden wel wat mee gebeurd zijn. Stal hoort een veilige plek te zijn, en nu kun je dit op 2 manieren opvatten.
Of hij voelt zich veilig dat zijn ware karakter nu naar boven komt, Of hij voelt zich enorm bedreigt dat hij maar voor de aanval kiest.

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 11:11

potverdikkie schreef:
Inderdaad slecht gedrag negeren. Door in te gaan op zijn agessieve gedrag bevestig je hem alleen maar dat zijn gedrag dus correct is. Dat hij het goede doet op dat moment.
Respect dwing je niet af met slaan of geweld, daar dwing je alleen maar angst en agressie mee af.
Doordat je zijn agressie gaat bevestigen zal deze alleen maar sterker worden, en geloof me, je verliest het op den duur. Hoe langer dit aanhoudt, hoe langer het duurt en moeilijker het word om weer een normaal contact te krijgen met dit dier.
Als iedereen hem alleen maar een beuk voor zijn kop geeft als ze langslopen zal hij iedereen die bij zijn stal komt assiocieren met pijn en dus in de aanval gaan.
Hij heeft dus blijkbaar moeite met benaderd worden in een kleine ruimte, daar zal in zijn verleden wel wat mee gebeurd zijn. Stal hoort een veilige plek te zijn, en nu kun je dit op 2 manieren opvatten.
Of hij voelt zich veilig dat zijn ware karakter nu naar boven komt, Of hij voelt zich enorm bedreigt dat hij maar voor de aanval kiest.

Ik vraag me af welke van de twee het is, ik denk een mengeling van de twee, denk dat het idd in zijn karakter zit, maar misschien voelt hij zich ook bedreigd, hij is tenslotte steeds de laagste in rang... Ik doe in ieder geval genoeg moeite omdat hij zich zou veilig voelen...
Ik denk dat de vorige eigenaren hierveel mee te maken hebben, misschien was dit de reden voor verkoop ? Want het is een super paard om mee te rijden...

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:22

Citaat:
IK ben blij dat iemand hier aan mijn veiligheid denkt, want hem hard aanpakken is absoluut niet veilig !!!
Ik zelf ben 32jaar, dus heb voldoende levenservaring om dit in te schatten !
Jouw uitleg lijkt me heel logisch, alleen spijtig dat je niet in Brugge woont... want zo te horen zou jij me zeker kunnen helpen
Zowel de handelaar, mijn lesgever (trainer) en de staleigenaar helpen me maar ik weet niet of we er zo zullen uitraken.
Hoe stel je concreet voor om er mee om te gaan, slecht gedrag negeren ? Een vertrouwensband scheppen (ik start dit weekend met grondoefeningen die band moeten scheppen)

Deconditioneren is onder andere doorbreken van bepaalde interacties, in ieder geval versterken de reacties tot nu toe zijn ongewenst gedrag. Een oplossing is wellicht meer negeren... maar vooral anders mee omgaan, andere interactie, en geen reacties die zijn gedrag versterken, echter met altijd je eigen veiligheid in het achterhoofd. Rust, structuur, consequent gedrag (iedereen op de zelfde manier met hem omgaan), door omgang met paarden wordt de mens geconfronteerd met zich zelf, met blinde vlekken, kijk eens naar je eigen lichaamshouding, je schouders, je intonatie, je eigen lichaamsgeur (wisselende parfums, lotions etc...) rechtop staan, fier en trots de wereld tegemoet treden, (een arabier is ook fier en trots), je eigen onzekerheden en zekerheden, , respect afdwingen door respect te verdienen (lange weg), je trainer moet je de weg wijzen, jij en jou paard spiegelen door zijn/haar observaties terug te geven... video's zeggen zo veel..., vertrouwensband scheppen, rust en structuur, veiligheid scheppen voor je paard en voor je zelf, grondoefeningen: uitstekend! Proberen en goed leren van observaties, leer wat hij fijn vindt, wat hij leuk vind, zoeken naar fijne relatie tussen hem en jou, versterk zijn goede gedrag en wijs zijn ondeugden af... hoe meer en groter de vertrouwensband is en wordt tussen jou en hem... hoe meer waarde hij gaat hechten aan JOUW REACTIES!

Succes!
Laatst bijgewerkt door TheMagicLine op 17-10-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:26

Komt er nou eigenlijk al iemand langs om je te helpen?
Zag dat het door 2 verschillende mensen aangeboden was en dat je gaella ook nog zou kunnen pb'en.
Heb je dit al gedaan of blijf je het in je eentje doen?

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 11:56

mistery schreef:
Komt er nou eigenlijk al iemand langs om je te helpen?
Zag dat het door 2 verschillende mensen aangeboden was en dat je gaella ook nog zou kunnen pb'en.
Heb je dit al gedaan of blijf je het in je eentje doen?

TER info, gaella komt niet naar mij wegens te VER !!!
Met potverdikke heb ik al gemaild en er zijn nog 3 mensen die me komen helpen.
TER info, ik ben geen 14 jaar hoor.... maar wel 32 en rij sinds mijn 6de... en idd dit zijn mijn eerste paarden dus moet ik nog veel leren.
TER info, slaan en roepen helpt niet !
TER info, ik heb mijn paard sinds juni, hij is 15 jaar dus heb hem niet verpest in die paar maanden, ik moet nog veel leren en zal wel niet alles juist gedaan hebben, maar ik denk dat de problemen veel dieper zitten, daarom ik hier raad vraag op dit forum
Alvast bedankt aan iedereen die mij goede raad heeft gegeven en die verder heeft gekeken dan zijn neus lang is...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 12:00

Ik heb je blijkbaar beledigd?
Was echt alleen maar bedoeld als een vraag en niet om je naar beneden te halen. Had er verder namelijk niets meer over gelezen dus wou het even weten. Jammer dat je je gelijk zo aangevallen voelt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 12:03

Gaelle komt niet wegens te ver? Tja, er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan :D dat is logisch :)

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 12:04

mistery schreef:
Ik heb je blijkbaar beledigd?
Was echt alleen maar bedoeld als een vraag en niet om je naar beneden te halen. Had er verder namelijk niets meer over gelezen dus wou het even weten. Jammer dat je je gelijk zo aangevallen voelt.

Het was niet persoonlijk naar jou, maar ik was bepaalde opmerkingen een beetje beu, daarmee ik wat duidelijkheid wou scheppen over de situatie.

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 12:05

KiWiKo schreef:
Gaelle komt niet wegens te ver? Tja, er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan :D dat is logisch :)

IK heb contact met haar gehad via mail, we hebben het niet over de prijs gehad.
En ja, ik heb geen bakken geen geld....