Paard verveelt zich heel erg in de stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Paard verveelt zich heel erg in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 00:24

Wat is er kinderachtig aan deze reacties? Ben het er roerend mee eens dat een paard dat zich verveelt niet op stal hoort, daarvoor hoort een andere oplossing bedacht te worden waarbij het paard zich wel goed voelt. Hoeft niet perse weide te zijn, ken er ook wel die niet blij worden van de weide maar de paddock als reuze speeltuin zien waar ze geen genoeg van krijgen.

TS mag volgens mij best eens gaan luisteren naar haar paard. Hoewel, dat doet ze ook wel gezien de reactie en het feit dat dit topic geopend is. Nou er ook nog wat mee doen. Paard geeft aan dat hij de stal niet fijn vind, in elk geval niet zo lang. Dus zou TS naar een andere oplossing moeten gaan zoeken. Of dat nou een draadje spannen is en/ of een nieuwe kudde maken, regelmatig gaan wandelen of een lange buitenrit maken of zo maakt niet zoveel uit, NU is het paard niet happy dus dat moet opgelost worden, klaar.

p.s. bij mijn Fjord in de wei staat een paard dat Z2 loopt (nrps), een paard dat aardig in de endurance meeloopt (klasse 2 geloof ik, Gelderse), een bejaarde troela (arabisch volbloed) en nog een paar recreatiepaardjes van allerlei rassen en leeftijden, allemaal 24/7 buiten in een kudde. De sportpaardjes lopen er niet minder om. Als je echt wil is er altijd wel een oplossing waarvan zowel jij als je paard echt blij worden. In de andere kuddes op onze stal lopen meer dressuurpaarden 24/7 buiten.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 00:25

Elvira24 schreef:
Zolang ze maar beweging krijgt en zo nu en dan een frisse neus kan halen.
Ik draai het vaak om en zit me af te vragen wat een paard te doen heeft in de tijd dat er geen frisse neus te halen valt...hoewel een paard minder besef van tijd heeft, stel ik me voor dat je dus 10 of misschien wel 20 uur in een bushokje op de bus zit te wachten. In een bushokje kun je ook een beetje rondlopen, naar buiten kijken en wat zitten/liggen. %) %) %) zou ik er van worden. Zo'n gevoel moet een paard ongeveer krijgen als ie 20 uur op stal staat. En dat bushokje kun je dan nog uit, als je geen zin hebt om langer op de bus te wachten :D . Die luxe heeft het paard niet.

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 00:41

best kinderachtig, er is hier gewoon iemand die met een probleem zit en daar hulp bij vraagt. er wordt niet gevraagd om haar situatie of haar manier van aanpak af te kraken maar gewoon om een oplossing te geven. hoe moeilijk is dat. ik denk dat je het gewoon moet opbouwen iedere keer een uurtje meer op de wei zetten alleen of met je fries. zo kan die wennen. en daarbij kan die best een dag binnen staan, op genoeg maneges en stallingen komen de paarden maar een uurtje of zelf niet buiten. ik zeg niet dat dit goed is maar ze zullen er niet dood aan gaan,

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 07:13

Blijkbaar kan er niet normaal op er elkaar gereageerd worden.
Wat eerst een tijdelijk slotje was, is vanaf nu een definitief slotje.
Het topic is erg uit het gelid getrokken, en dus niet meer waardevol om hergeopend de worden.