Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gr_roos schreef:Moet toch 1 ding kwijt, TS vraagt om tips, iedereen geeft ze. Er komt iemand in dit topic en die zegt dat het paard een naar karakter heeft en ineens gelooft niemand de TS meer.....
Ik zeg niet dat Tita (sorry als ik je naam niet goed geschreven heb) liegt, kan ik niet weten, ik kan de personen en het paard niet.
Ik hoop vooral dat het met dit paard goedkomt en de tip van de hormonen is echt geen slecht idee. Paard van een vriendin had dit ook en van een valse rotknol (moest met een bezem het land in als ik mijn pony wilde pakken, ze vloog alles aan wat bewoog) is ze een chagerijnige zuurpruim geworden. Als er wel wat mis mee is kan het misschien verbeteren,je moet alleen niet verwachten dat ze een knuffelpaard wordt.
cleyto schreef:KiWiKo schreef:je hebt niet genoeg ervaring........... en je kan dit geval gewoon niet handelen....... peerd is een maatje te groot voor je......
moet je niet op ons afschuifen......... maar op jezelf....... kijk eens kritisch naar jezelf.........
mijn ervaringsdeskundigheid kan je lezen in mijn profiel.........
en tips kan ik je slechts irl geven als je met dit paard bezig bent........... maar voor wat ik vooralsnog heb gelezen ben ik bang dat ik bij pas een al zeg dat je het dier maar aan mij moet overhandigen en dat ik het je wel voordoe
Ik overhandig aan iemand zoals jij helemaal niets, je hebt zelfs geen respect voor mensen, zoals je hier tekeer gaat en jezelf blijkbaar zoveel beter vindt. De echte deskundigen zitten nu tussen de paarden en niet achter hun pc grof te doen tegen anderen.
Ilzas schreef:cleyto schreef:karakter is zo goed als niet erfelijk, dit is helemaal afhankelijk van de omgeving tijdens de eerste jaren. Natuurlijk zijn er wat trekjes zoals koppigheid.
Maar agressiviteit is niet aangeboren.
Dat is echt bullshit. Waarom zou het KWPN dan cijfers geven op karakter? Ken hele stammen met top karakters, Burggraafjes, Wellingtonnetjes (drie negens voor karakter) en hele stammen met "minder prettige" karaktertjes die ik ongezien al laat staan: Zeolietjes, Jazzjes, Concordes, Ferro's.
cleyto schreef:Ilzas schreef:
Dat is echt bullshit. Waarom zou het KWPN dan cijfers geven op karakter? Ken hele stammen met top karakters, Burggraafjes, Wellingtonnetjes (drie negens voor karakter) en hele stammen met "minder prettige" karaktertjes die ik ongezien al laat staan: Zeolietjes, Jazzjes, Concordes, Ferro's.
AGRESSIVITEIT IS NIET AANGEBOREN maar aangewakkerd door meestal de mens.
Anders kunnen we misschien ook alle criminelen impotent gaan maken?
femmefatale1 schreef:TS.. denk nou even na.. moeders leert het veulen wat aanvallen is, en dat de mens ondergeschikt is..
Dat krijgt het veulen echt wel mee, icm een stukje moeilijk karakter..
cleyto schreef:femmefatale1 schreef:TS.. denk nou even na.. moeders leert het veulen wat aanvallen is, en dat de mens ondergeschikt is..
Dat is het natuurlijke gedrag van het paard in het wild, een gedomesticeerd paard valt geen mensen aan en leert dit dus niet van zijn moeder.Als de mens bezig is met moeder en veulen dan heb je dit niet.Wij zijn geen vijanden voor hun!We voeren hun, knuffelen en geven hun onderkomen, tenzij je hen gewelddadig behandelt,zijn ze onze metgezel.
cleyto schreef:femmefatale1 schreef:TS.. denk nou even na.. moeders leert het veulen wat aanvallen is, en dat de mens ondergeschikt is..
Dat is het natuurlijke gedrag van het paard in het wild, een gedomesticeerd paard valt geen mensen aan en leert dit dus niet van zijn moeder.Als de mens bezig is met moeder en veulen dan heb je dit niet.Wij zijn geen vijanden voor hun!We voeren hun, knuffelen en geven hun onderkomen, tenzij je hen gewelddadig behandelt,zijn ze onze metgezel.
JoviBan schreef:Niet te geloven dit.
TS heeft een paard gekocht dat op 3-jarige leeftijd al behoorlijk vernaggeld is door de mens. En ze vraagt hier om goede adviezen om goed met het paard om te gaan en het paard weer 'goed' te krijgen.
In eerste instantie krijgt ze die adviezen ook, maar dan komt er een andere bokker die het eea over het paard verteld en opeens is het mis.
En ik moest meteen denken aan een topic over een zogenaamd paard dat judd oid werd genoemd en dat werd één groot kwijl en dweil topic.![]()
TS: mijn persoonlijk advies is om dit dier eerst goed na te laten kijken door een holistische DA. Helemaal door laten meten zodat alles gecheckt wordt. Daarna kun je verder kijken wat je doet. Maar iig eerst even niet rijden, van de muesli met haver af en de wei in.
KiWiKo schreef:JoviBan schreef:Niet te geloven dit.
TS heeft een paard gekocht dat op 3-jarige leeftijd al behoorlijk vernaggeld is door de mens. En ze vraagt hier om goede adviezen om goed met het paard om te gaan en het paard weer 'goed' te krijgen.
In eerste instantie krijgt ze die adviezen ook, maar dan komt er een andere bokker die het eea over het paard verteld en opeens is het mis.
En ik moest meteen denken aan een topic over een zogenaamd paard dat judd oid werd genoemd en dat werd één groot kwijl en dweil topic.![]()
TS: mijn persoonlijk advies is om dit dier eerst goed na te laten kijken door een holistische DA. Helemaal door laten meten zodat alles gecheckt wordt. Daarna kun je verder kijken wat je doet. Maar iig eerst even niet rijden, van de muesli met haver af en de wei in.
waarom hoolikibooooo holistisch???