Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hannah_Menno schreef:Tsja, blijkbaar moeten nog veel paarden lijden onder het gezag; 'mooi, netjes en barbie'
Het enige wat ik daarover te zeggen heb is; Doe lekker wat jij denkt dat goed is maar denk eens aan je paard!
Jammer dan dat hij er niet goed uitziet, welzijn is toch veel belangrijker? Ik snap al die wedstrijdruiters niet hoor...
Je kan ook van een mug een olifant maken hoor! Ach en verder heb ik dan nu eenmaal een barbie. Ik heb dat liever dan zo'n harig, niet getoilleteerd paard. En jij snapt niet dat ik mijn paard liever als barbie zie, ik snap niet dat jij naar een paard kan kijken die overal haar en plukken heb zitten. Maar zoals ik al eerder zei, ieder zijn ding. Ik snap eerlijk gezegt niet waar iedereen zich zo druk om maakt. 
Citaat:En jij snapt niet dat ik mijn paard liever als barbie zie, ik snap niet dat jij naar een paard kan kijken die overal haar en plukken heb zitten. Maar zoals ik al eerder zei, ieder zijn ding. Ik snap eerlijk gezegt niet waar iedereen zich zo druk om maakt.
'Plukken haar?' Plukken haar, hmmm.. tastharen.. plukken.. kinharen.. plukken..
dromi schreef:Nou ik heb toch al vrij lang paarden en scheer ook echt al jaren de oren van mijn wedstrijdpaarden uit.. Maar geen van allen heeft daardoor ooit een infectie gehad..
Citaat:Ten eerste scheer je nu alle wedstrijdruiters over 1 kam, er zijn er in dit topic genoeg die wedstrijden rijden maar niet de oren van hun paarden uitscheren.
Ik vind het welzijn gebeuren nogal overtrokken, sommige hier doen het overkomen als dierenmishandeling.Je kan ook van een mug een olifant maken hoor! Ach en verder heb ik dan nu eenmaal een barbie. Ik heb dat liever dan zo'n harig, niet getoilleteerd paard. En jij snapt niet dat ik mijn paard liever als barbie zie, ik snap niet dat jij naar een paard kan kijken die overal haar en plukken heb zitten. Maar zoals ik al eerder zei, ieder zijn ding. Ik snap eerlijk gezegt niet waar iedereen zich zo druk om maakt.

Citaat:je kan het ook overdrijven, ik scheer zijn oor dus ik mishandel hem in indirecte zin.
'Verminkend' is hard maar misschien
NHevaVD schreef:Citaat:je kan het ook overdrijven, ik scheer zijn oor dus ik mishandel hem in indirecte zin.
Mishandelen? Nee, dan ben ik toch iets te aanvallend overgekomen'Verminkend' is hard maar misschien
wel het beste om te beschrijven. Het ziet er netjes uit maar om een paard nu te ontdoen aan dingen die d'r
niet voor niets aanzitten, nee, dat schiet mij echt niet in mijn hoofd. Hetzelfde geld voor 't hele lijf wassen,
maar dat terzijde
Citaat:Ik vind het welzijn gebeuren nogal overtrokken, sommige hier doen het overkomen als dierenmishandeling.Je kan ook van een mug een olifant maken hoor!
hoe kom je daar nou bij ???? 
__Robijn__ schreef:Citaat:Ik vind het welzijn gebeuren nogal overtrokken, sommige hier doen het overkomen als dierenmishandeling.Je kan ook van een mug een olifant maken hoor!
vandaar dat het in andere landen verboden en strafbaar is. het is geen dierenmishandeling joh!hoe kom je daar nou bij ????
kimberleyhof schreef:ik scheer nu al 4 jaar de oren van mijn paard uit, helemaal leeg,, en nog nooit problemen gehad,, ook de haren bij de neus en onderkaak scheer ik weg,,
en na het lezen van dit bericht uit de horsimo ga ik er niet mee stoppen,,
Zijn baard scheer ik wel en de benen ook.

)jannie86 schreef:ik bedoel, hoe lang worden er oren uitgeschoren en hoofden voor keuringen, door zoveel mensen. ook mensen die gek zijn op hun beest. als je iets kon zien dat t paard daardoor niet meer normaal kan leven, iets oploopt ofzo, dan ging heel nederland toch overstag en hadden we behaarde paarden, zou ik ook doen als ik kon ZIEN dat ze er van te lijden hadden...
jannie86 schreef:ik bedoel, hoe lang worden er oren uitgeschoren en hoofden voor keuringen, door zoveel mensen. ook mensen die gek zijn op hun beest. als je iets kon zien dat t paard daardoor niet meer normaal kan leven, iets oploopt ofzo, dan ging heel nederland toch overstag en hadden we behaarde paarden, zou ik ook doen als ik kon ZIEN dat ze er van te lijden hadden...