help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:28

Heb verder even niet echt wat toe te voegen. TS je weet hoe ik er over denk via pb dus houdt het hier kort.
Maar misschien heb je hier wat aan. Mocht het echt ataxie zijn dan zitten hier misschien ervaringsdeskundigen bij die je verder kunnen helpen:
[MD] Ataxie??
Kijk maar wat je er mee doet.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 08:53

Isabonny schreef:
opisop_shop schreef:
Lijkt me wel handig om een en ander op papier vast te leggen hoor TS!!! Stel ze heeft het inderdaad bij hen opgelopen; neem jij je pony terug en ben je straks heel veel geld kwijt aan DA-kosten, door iets dat ze bij hen heeft opgelopen?!

Stel je laat de DA onderzoeken hoe lang ze dit heeft en hij zegt dat ze het bij jou nog niet heeft kunnen hebben, wie betaalt dat al die DA kosten? Neem je haar dan terug? Krijg jij geld toe?

Echt, maak duidelijke afspraken en leg die ook vast, hier heb je jezelf straks alleen maar mee.

Ja datzelfde dacht ik ook.

De man van mijn nicht heeft zoiets soortgelijks meegemaakt.
Hij had een ontzettend goede draversmerrie (1e in Sweepstakes en 2e in Derby). Ze werd voor een behoorlijk bedrag verkocht. Vanaf dat moment won ze niks meer. DA kwam kijken en constateerde dat ze een wervel scheef had zitten (of zoiets). Draverscarriere was in ieder geval over.
Nieuwe eigenaar wilde haar dus terugbrengen, omdat hij niks had aan een merrie die niet presteerde (en waar hij veel geld voor had neergeteld).
Mijn nicht en haar man wisten ook niet wat hun overkwam. Dat had ze niet toen ze bij hun wegging.
Heel toevallig kreeg mijn nicht viavia echter te horen dat Yoko bij het verladen op de trailer was gevallen. Dit had de nieuwe eigenaar echter verzuimt te vertellen.

Ze hebben Yoko toen toch terug genomen. Maar uiteraard niet voor de oorspronkelijke aankoopsom.
Ze was nl. niet door hun schuld ongeschikt geraakt voor de sport.
Ze hebben nog 1 veulen met haar getrokken en haar toen als fokmerrie verkocht.

Maar zo zie je maar weer: je kunt de mensen wel voor de kop , maar niet in de kop kijken. Een ongelukje zit in een klein hoekje. En als nieuwe eigenaar wil je natuurlijk niet meteen met een ongeschikt paard opgescheept zitten en kun je wel eens iets "vergeten" te vertellen.

Dus TS, voordat je je paard terugneemt, en misschien ook nog met DA kosten zit opgezadeld die buiten jouw schuld om ontstaan zijn, zou ik toch echt eerst die DA bellen! Ik snap dat de emoties erg hoog zitten. Maar denk er eerst eens goed over. Dit zijn misschien kosten die je op de nieuwe eigenaar kunt verhalen, of in ieder geval van de terugkoopprijs in mindering kunt brengen.
Als ik het goed lees, dan heb je eigenlijk niet eens het geld meer om het diertje nog te onderhouden, laat staan om DA kosten te betalen. En dan is het inwinnen van info over het eventuele kostenplaatje wel zo verstandig.

als je goed leest lees je dat ik haar niet terug kan kopen heb me geld aan een rijbewijs uitgegeven

onderhoud heb ik nooit moeite mee gehad zal nu ook niet gebeuren maar dacht eerlijk gezegd voorlopig geen pony meer dus lekker mijn rijbewijs halen en sparen voor een autootje en dan maar in de toekomst ooit weer

als ik dr niet kon onderhouden zou ik het niet doen ben een volwassen vrouw die zeker weet dat paarden geld kost (veel geld)
maar leg jij zo effe een hele aankoopsom op tafel wij niet ziekenkosten was ik voor verzekerd gebeurd nu ook weer

ik ga zometeen een contractje opstellen als het bij hun is gebeurd gaan hun mij zeker de aankoopsom vermideren want weet zeker dat ze gezond is vertrokken

heb net me eigen dierenarts gesproken die snapt er niks van zegt ook ik heb nooit bij carmen symptomen van ataxie gezien of gemerkt is ze daar niet gevallen ?

hoop vragen maar vanavond komt ze naar huis ze krijgt rust en volgende week komt de dierenarts kijken en we hopen dat het goed komt heb in elk geval gelzen dat ataxie met oefeningen een hoop onder controle kan worden gehouden

maar ze heeft dus wat ik nu lees in de mail die ik vannacht heb gehad ataxie verschijnselen een lichte vorm maar het is voor hun te duur om het onderzoek verder te laten gaan ze hebben dus niks meer aan dr

ja als fokmerrie maar dat willen ze niet

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:31

Het is goed van je dat je het wel uit laat zoeken. Én dat je een contract opsteld. (niet ter kwade van hun, maar hun kunnen zo veel zeggen.)

Laat haar inderdaad eerst maar lekker uitrusten van alles, knuffel en verwen haar maar lekker. En dan kun je op verder onderzoek uit.

Ik hoop echt voor je dat het meevalt, en dat er weer even een lichtpuntje voor je komt.

Even een vraag, je zegt inderdaad dat je haar niet terug kunt kopen ivm je rijbewijs. Hoe ga je het dan doen? Hebben hun ook begrip voor jouw situatie, dat ze je misschien in termijnen willen laten betalen ofzo? Dat zou misschien voor jou wel goed uitkomen.

Nou meis ik duim voor je!

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 10:01

ik betaal vanavond 500 euro had dat liggen voor het geval dat er wat ergs zou zijn want was zeker bereid mee te betalen want goed ze is en blijft een deel van mij voor mijn gevoel

en de rest eind van juni en juli

ze zei gisteren het geld zal me een worst wezen dus hebben het zo geregeld

alleen dreigde ze gisteren als ik dr niet voor vrijdag op zou halen dat ze ze vandaag op marktplaats zou zetten en aan de eerste de beste zou verkopen dus spoed is er zeker

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:37

Klinkt mij toch niet als prettige mensen in de oren.
Groot gelijk dat je haar snel ophaalt en ik neem mijn petje af voor je manier van handelen. Ik ben erg benieuwd wat de da zegt.
Eerlijk gezegd zou het mij niet verbazen als dit verhaal nog een andere kant kent dan ataxi... iets wat meer bij de nieuwe eigenaars ligt...

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 11:02

Lyonesse schreef:
Sinds wanneer valt ze? Wanneer en hoe was de eerste keer? Is ze gekeurd bij aankoop?

sinds vorige week dinsdag zomaar uit het niets nee ze is niet gekeurd

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:04

Ja dat idee heb ik ook liljebo.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 11:14

liljebo schreef:
Groot gelijk dat je haar snel ophaalt en ik neem mijn petje af voor je manier van handelen. Ik ben erg benieuwd wat de da zegt.
Eerlijk gezegd zou het mij niet verbazen als dit verhaal nog een andere kant kent dan ataxi... iets wat meer bij de nieuwe eigenaars ligt...

hoe bedoel je dat ???

ik moet eerlijk zijn heb nooit iets aan haar gemerkt ben natuurlijk geen dierenarts maar het is wle vreemd

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:30

Ik twijfel ook al de hele tijd aan de nieuwe eigenaren.. Zeker nu ze ineens zeggen dat het geld geen flikker uitmaakt en je haar voor vrijdag op MOET halen... HEEEEEEL vreemd

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 11:32

Axel_Valerie schreef:
Ik twijfel ook al de hele tijd aan de nieuwe eigenaren.. Zeker nu ze ineens zeggen dat het geld geen flikker uitmaakt en je haar voor vrijdag op MOET halen... HEEEEEEL vreemd

hun dochter waar carmen van is is nu met kamp die komt vrijdag thuis meiske is licht autisch en kan dit dus niet aan
ze is ontzettend aan carmen gehecht en dat is de reden dat het met spoed moet

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:33

Okee dan is het wel begrijpelijk..

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:55

PatriesCarm schreef:
Axel_Valerie schreef:

hun dochter waar carmen van is is nu met kamp die komt vrijdag thuis meiske is licht autisch en kan dit dus niet aan
ze is ontzettend aan carmen gehecht en dat is de reden dat het met spoed moet

oh oke... dan kan ik er iets beter in komen. Hoewel ik het toch niet leuk vind dat ze jou zo onder druk zetten.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:57

PatriesCarm schreef:
liljebo schreef:

hoe bedoel je dat ???

ik moet eerlijk zijn heb nooit iets aan haar gemerkt ben natuurlijk geen dierenarts maar het is wle vreemd

Ik bedoelde eigenlijk dat ze misschien toch iets bij de nieuwe eigenaars heeft opgelopen. Dat verklaard waarom jij nooit iets hebt gemerkt en misschien zelfs waarom ze haar weer zo snel mogelijk kwijt willen.

Hoewel het verhaal van het dochtertje ook wel enigszins begrijpelijk is, maar ik het toch niet juist vind van die mensen dat ze jou op die manier onder druk zetten. Tenslotte doe je alles al wat je kunt doen

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:58

Nee dat ze jou nu zo onder druk zetten is zeker niet netjes.
Maar wat ik wel heel erg netjes vind is dat je het bedrag waarvoor je haar terugkoopt in delen mag betalen!

Is ook handig, stel er wordt voor eind Juli iets gevonden wat er pas zit, kan je altijd met hun aan de slag dat het bij hun is gebeurt, en dat je dus niet het hele bedrag gaat betalen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:22

Dat is natuurlijk ook weer zo.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:43

PatriesCarm schreef:
maar ze heeft dus wat ik nu lees in de mail die ik vannacht heb gehad ataxie verschijnselen een lichte vorm maar het is voor hun te duur om het onderzoek verder te laten gaan ze hebben dus niks meer aan dr

Goed dat je haar terugneemt.
En maak je niet teveel zorgen over die kosten. Zo verschrikkelijk duur is een ataxie-onderzoek nou ook weer niet.
Ik betaalde enkele jaren geleden in Gent 180 euro voor een onderzoek en een EMG en daar weet je al een hele hoop mee. ;)

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:31

Luckystory schreef:
PatriesCarm schreef:

Goed dat je haar terugneemt.
En maak je niet teveel zorgen over die kosten. Zo verschrikkelijk duur is een ataxie-onderzoek nou ook weer niet.
Ik betaalde enkele jaren geleden in Gent 180 euro voor een onderzoek en een EMG en daar weet je al een hele hoop mee. ;)

die kosten zullen me een worst wezen egt waar als ik haar kan helpen doe ik dat met alle liefde heb voor haar gekozen 3 jaar geleden en vind dus ook dat ik alles moet doen haar gezond te houden

krijg net topnieuws

ze heeft 1 jaar samen gestaan met een shetje was toen nog hengst nu inmiddels ruin hj staat in haalderen in een super mooie wei bij mensen achter het huis ze kan daar vanavond al terecht dus ze komnt thuusssssss

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:35

jaaaaa wat goed!! :D ben blij voor je !!

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:35

Geweldig dat ze zo snel weer naar huis kan na alles! Je hebt t super opgelost zo denk ik, tenminste ik zou het ook zo gedaan hebben. Heb vanaf t begin meegelezen en wil je heel veel succes wensen met de weg die je nu in gaat.

Groetjes

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:42

Nou ik ben benieuwd of ze echt ataxie heeft, of dat het paardje gewoon verschrikkelijk gestrest is geweest daar.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:47

Cookies schreef:
Nou ik ben benieuwd of ze echt ataxie heeft, of dat het paardje gewoon verschrikkelijk gestrest is geweest daar.

pffff ik ook ik hoop zo dat het stress is

mijn moeder zei het gisteren die zei patries je kwam vrijdag daar bij je meisje de stal in en ik zag dr veranderen zou ze me dan zo missen ik hoop het maar diep van binnen weet ik ook dat het wat anders kan zijn

laten we hopen dat het niks is en stress is maar vanavond is me meisje weer thuis godzijdank

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:49

Gamble82 schreef:
Geweldig dat ze zo snel weer naar huis kan na alles! Je hebt t super opgelost zo denk ik, tenminste ik zou het ook zo gedaan hebben. Heb vanaf t begin meegelezen en wil je heel veel succes wensen met de weg die je nu in gaat.

Groetjes

mennn alleen maar stress gehad vanaf dag 1

miste haar vreselijk zo erg dat ik vrijdags ben gegaan om te kijken en vanaf dat moment werd het nog slechter

verkocht haar en zei zo geen zorgen meer en nu heb in 1 week tijd meer zorgen gehad dan in de afgelopen 3 jaar
haal dr vanavond op en ga vanavond heerlijk slapenb met een gerust hart en vrijdag telefoon uit en rust

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:53

Ik denk dat het iets heel anders is, misschien ook helemaal niet te vergelijken maar ik kwam dit filmpje tegen nadat ik jou verhaal had gelezen
en zal het toch even sturen http://www.youtube.com/watch?v=sIQA7P58hWI

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:58

[/quote]

miste haar vreselijk zo erg dat ik vrijdags ben gegaan om te kijken en vanaf dat moment werd het nog slechter

verkocht haar en zei zo geen zorgen meer en nu heb in 1 week tijd meer zorgen gehad dan in de afgelopen 3 jaar
haal dr vanavond op en ga vanavond heerlijk slapenb met een gerust hart en vrijdag telefoon uit en rust[/quote]

Niet vergeten om eerst ff uitgebreid te gaan staan knuffelen he? ;) Hou je ons een beetje op de hoogte wat er uit de onderzoeken gaat komen? Tank even een nachtje goed bij en morgen weer een nieuwe dag en nieuwe kansen :(:)

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 14:04

Gamble82 schreef:

haal dr vanavond op en ga vanavond heerlijk slapenb met een gerust hart en vrijdag telefoon uit en rust[/quote]

Niet vergeten om eerst ff uitgebreid te gaan staan knuffelen he? ;) Hou je ons een beetje op de hoogte wat er uit de onderzoeken gaat komen? Tank even een nachtje goed bij en morgen weer een nieuwe dag en nieuwe kansen :(:)[/quote]

o bijtanken kon het nu maar ben een zombie bij docherlief werd in de klas al gevraagd wat is er meid je ziet zo bleek heb het huilend aan de juf staan vertellen ben gewoon op het vreet me van binnen op en er zijn er zat die zeggen vergeet dr laat gaan het is maar een pony

het is maar een pony nee het is mijn meid mijn geheimenbewaarder mijn lief door dik en dun mijn liefde mijn kindje mijn alles

dochterlief sprong zowat door de lattenbodem heen rtoen ze hoorde dat carmsel weer thuis kwam meisje was zo sip en nu vanmorgen zij ze mama ik mag haart wel houden toch ze gaat nooit meer weg ik heb haar met tranen in mijn ogen beloofd dat ze blijft ze hoort bij ons