Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Isabonny schreef:opisop_shop schreef:Lijkt me wel handig om een en ander op papier vast te leggen hoor TS!!! Stel ze heeft het inderdaad bij hen opgelopen; neem jij je pony terug en ben je straks heel veel geld kwijt aan DA-kosten, door iets dat ze bij hen heeft opgelopen?!
Stel je laat de DA onderzoeken hoe lang ze dit heeft en hij zegt dat ze het bij jou nog niet heeft kunnen hebben, wie betaalt dat al die DA kosten? Neem je haar dan terug? Krijg jij geld toe?
Echt, maak duidelijke afspraken en leg die ook vast, hier heb je jezelf straks alleen maar mee.
Ja datzelfde dacht ik ook.
De man van mijn nicht heeft zoiets soortgelijks meegemaakt.
Hij had een ontzettend goede draversmerrie (1e in Sweepstakes en 2e in Derby). Ze werd voor een behoorlijk bedrag verkocht. Vanaf dat moment won ze niks meer. DA kwam kijken en constateerde dat ze een wervel scheef had zitten (of zoiets). Draverscarriere was in ieder geval over.
Nieuwe eigenaar wilde haar dus terugbrengen, omdat hij niks had aan een merrie die niet presteerde (en waar hij veel geld voor had neergeteld).
Mijn nicht en haar man wisten ook niet wat hun overkwam. Dat had ze niet toen ze bij hun wegging.
Heel toevallig kreeg mijn nicht viavia echter te horen dat Yoko bij het verladen op de trailer was gevallen. Dit had de nieuwe eigenaar echter verzuimt te vertellen.
Ze hebben Yoko toen toch terug genomen. Maar uiteraard niet voor de oorspronkelijke aankoopsom.
Ze was nl. niet door hun schuld ongeschikt geraakt voor de sport.
Ze hebben nog 1 veulen met haar getrokken en haar toen als fokmerrie verkocht.
Maar zo zie je maar weer: je kunt de mensen wel voor de kop , maar niet in de kop kijken. Een ongelukje zit in een klein hoekje. En als nieuwe eigenaar wil je natuurlijk niet meteen met een ongeschikt paard opgescheept zitten en kun je wel eens iets "vergeten" te vertellen.
Dus TS, voordat je je paard terugneemt, en misschien ook nog met DA kosten zit opgezadeld die buiten jouw schuld om ontstaan zijn, zou ik toch echt eerst die DA bellen! Ik snap dat de emoties erg hoog zitten. Maar denk er eerst eens goed over. Dit zijn misschien kosten die je op de nieuwe eigenaar kunt verhalen, of in ieder geval van de terugkoopprijs in mindering kunt brengen.
Als ik het goed lees, dan heb je eigenlijk niet eens het geld meer om het diertje nog te onderhouden, laat staan om DA kosten te betalen. En dan is het inwinnen van info over het eventuele kostenplaatje wel zo verstandig.
liljebo schreef:Klinkt mij toch niet als prettige mensen in de oren.
Groot gelijk dat je haar snel ophaalt en ik neem mijn petje af voor je manier van handelen. Ik ben erg benieuwd wat de da zegt.
Eerlijk gezegd zou het mij niet verbazen als dit verhaal nog een andere kant kent dan ataxi... iets wat meer bij de nieuwe eigenaars ligt...
Axel_Valerie schreef:Ik twijfel ook al de hele tijd aan de nieuwe eigenaren.. Zeker nu ze ineens zeggen dat het geld geen flikker uitmaakt en je haar voor vrijdag op MOET halen... HEEEEEEL vreemd
PatriesCarm schreef:Axel_Valerie schreef:Ik twijfel ook al de hele tijd aan de nieuwe eigenaren.. Zeker nu ze ineens zeggen dat het geld geen flikker uitmaakt en je haar voor vrijdag op MOET halen... HEEEEEEL vreemd
hun dochter waar carmen van is is nu met kamp die komt vrijdag thuis meiske is licht autisch en kan dit dus niet aan
ze is ontzettend aan carmen gehecht en dat is de reden dat het met spoed moet
PatriesCarm schreef:liljebo schreef:Klinkt mij toch niet als prettige mensen in de oren.
Groot gelijk dat je haar snel ophaalt en ik neem mijn petje af voor je manier van handelen. Ik ben erg benieuwd wat de da zegt.
Eerlijk gezegd zou het mij niet verbazen als dit verhaal nog een andere kant kent dan ataxi... iets wat meer bij de nieuwe eigenaars ligt...
hoe bedoel je dat ???
ik moet eerlijk zijn heb nooit iets aan haar gemerkt ben natuurlijk geen dierenarts maar het is wle vreemd
PatriesCarm schreef:maar ze heeft dus wat ik nu lees in de mail die ik vannacht heb gehad ataxie verschijnselen een lichte vorm maar het is voor hun te duur om het onderzoek verder te laten gaan ze hebben dus niks meer aan dr
Luckystory schreef:PatriesCarm schreef:maar ze heeft dus wat ik nu lees in de mail die ik vannacht heb gehad ataxie verschijnselen een lichte vorm maar het is voor hun te duur om het onderzoek verder te laten gaan ze hebben dus niks meer aan dr
Goed dat je haar terugneemt.
En maak je niet teveel zorgen over die kosten. Zo verschrikkelijk duur is een ataxie-onderzoek nou ook weer niet.
Ik betaalde enkele jaren geleden in Gent 180 euro voor een onderzoek en een EMG en daar weet je al een hele hoop mee.
ben blij voor je !! Cookies schreef:Nou ik ben benieuwd of ze echt ataxie heeft, of dat het paardje gewoon verschrikkelijk gestrest is geweest daar.
Gamble82 schreef:Geweldig dat ze zo snel weer naar huis kan na alles! Je hebt t super opgelost zo denk ik, tenminste ik zou het ook zo gedaan hebben. Heb vanaf t begin meegelezen en wil je heel veel succes wensen met de weg die je nu in gaat.
Groetjes
Hou je ons een beetje op de hoogte wat er uit de onderzoeken gaat komen? Tank even een nachtje goed bij en morgen weer een nieuwe dag en nieuwe kansen
Gamble82 schreef:
Hou je ons een beetje op de hoogte wat er uit de onderzoeken gaat komen? Tank even een nachtje goed bij en morgen weer een nieuwe dag en nieuwe kansen
[/quote]