sonjim schreef:maar voordat ik kan corrigeren corrigeerd mijn ruin hem al, van het baasje moet je afblijven, zo zie ik dat hij op heel veel momenten gecorrigeerd maar ook beschermd wordt door mijn andere pony's, volgens mij leren ze daar het meeste van. Hij gaat aan mijn voeten liggen als ik in de wei sta, maar verder super braaf. Kan netjes vaststaan en gepoetst worden. Dat is toch de basis voor zo'n dier. Kleine kinderen zijn meteen verliefd op hem, zo'n wollige shet heeft nu eenmaal aantrekkingskracht, maar hij is dan ook meteen de enige die ze niet mogen doen, ze zijn sneller verpest dan opgevoed.
Om even hierop te antwoorden, je weet toch dat dat juist dominant gedrag is van jou ruin... als jij de leider bent, is het jij die de kudde verdedigt. Het feit dat je ruin het heft in handen neemt wil zeggen dat hij boven jou staat
No offence naar jou toe hoor
Want ik weet ook hoe jij omgaat met je dieren (uit andere topics hier op bokt) en kan daaruit wel opmaken dat je goed bezig bent hoor.
Waarom linda zelf niet antwoord weet ik niet, ik heb haar vandaag nog niet gezien, dus mss heeft ze het wel te druk?! Ik kan als héél goede vriendin enkel zeggen dat haar dieren het echt zo slecht niet hebben als hier beweert wordt. Het kan altijd beter, maar dit is toch véééééél beter dan een pensionstal. En trouwens, waarom zou je kiezen voor een pension als je thuis de plaats hebt, en begeleiding kan krijgen?!
Moest iemand tegen mij zeggen dat ik mijn paard op een pension zou moeten zetten omdat een kudde van 3 paarden niet groot genoeg is zou ik ook zeggen: pffftttt de boom in ermee! Mijn paard staat ook gratis waar ze nu staat. Is de eigenaar van de wei daarom gek? Misschien wel. Maar anderzijds is hier niet geweten welke afspraken er verder gemaakt zijn waardoor dit wel kan...
Ik ben gezegend met de plaats waar die van mij staat. Daar gaan er wel eens weg, maar 1 merrie blijft altijd! Dus de kudde blijft vrij stabiel. Maar een altijd wisselende kudde kan voor veel paarden echt een heleboel stress veroorzaken.
Verder is de begeleiding die je op vele pensionstallen krijgt echt niet dat hoor... Sorry maar als je bekijkt hoe sommigen met jonge paarden omgaan en wat voor druk er vaak op gelegd wordt. Niet alleen op jonge paarden, maar ook op volwassen, oudere dieren... Ik zou er never aan denken om mijn paard ergens op pension te zetten!!!!