anders ben je een behoorlijk gevaar op de weg. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

anders ben je een behoorlijk gevaar op de weg. kensha schreef:Ik vindt het onverantwoord fietsen met je paard zelfs met een hond aan de lijn.
Het paard kan altijd ergens van schrikken en springt weg, dan kan je zeggen dag dag paard of dat je eventuele keiharde verwondingen op zal kunnen lopen.
Paarden zijn en blijven vluchtdieren en ik zou nooit met de paard fietsen.
Als je het mij vraagt zou ik het eigelijk laten verbieden.
En kan je niet meer paardrijden of over straat wandelen met paard, want dan kan het ook schrikken.
. _Margarita_ schreef:Ik doe het ook met mijn shetlandponys.
Aan elke kant van de fiets 1, zo kan ik ze mooi allebei te gelijk wat beweging geven
Mijn pony moet er binnenkort dus aan geloven! Ik ben wel van plan om een longeersingel en bijzetteugels te gebruiken en een zweepje mee te nemen ter ondersteuning om het tempo te bepalen (en dan bedoel ik dus vooral terug, vooruit is over het algemeen geen probleem
). Zeker voor de eerste paar keer denk ik dat ik op die manier iets meer te zeggen heb en ze krijgt dan ook niet de kans om naar beneden te duiken voor een hap gras. Ik wandel vaak met haar en laat haar dan ook wel eens wat grazen, maar aan de fiets lijkt me dit geen fijne gewoonte.
Evelijn_ schreef:Ik heb het wel eens gedaan, maar ik vind het te gevaarlijk. Er hoeft maar iets te gebeuren, hoe betrouwbaar en rustig je paard ook is, en je bent weer wat verder van huis.
Nou was ik ook wel wat jonger toen ik dat deed(rijd nu helemaal geen paard meer), maar ik vind het zelf wel eng.
jeslivito schreef:Hoi
ik vind het wel gevaarlijk,
ik ben ook een keer met mn paard gaan fietsen,
hij schrikt nooit , en toen schrok hij juist ging achter me lopen, ik viel hij stond op me en ik had als aandenken mooi gekneusde ribben en een hoefijzer op mn rug .
ik doe het dus noooooooooit meer,
tis gelukkig al 1.5 jaar geleden
Ik heb speciaal voor dit doel een kleine en korte fiets geregeld, dus overal waar de fiets is ben ik ook. Mijn pony zou het niet in haar hoofd halen om over me heen te lopen. Laatst heb ik voor het eerst met haar gefietst. Ik heb wel een longeersingel en bijzetteugeltje gebruikt en ze bleef prima bij de les. Aan haar oortjes te zien vond ze het geweldig. Ik ga het zeker vaker doen!