Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HindaFree schreef:owjah en er zijn veel ergere dingen kijk maar :
jou paarden staan aan huis.. komen weinig buiten.. bijna alle paarden in nederland staan veel binnen nu...
kijk naar een pensoen en vraag daar eens hoeveel ze buiten staan in deze tijd van het jaar... ga eens langs een fokker/stoeterij daar komen de volwassen paarden ook weinig buiten... stal speeltjes zijn al een gorte oplossing... en wrrm paardrijden als dat al niet paardwaardig is (voor de mensen die het hebben over een paarden leven!) je ontneemt een paard alles als je ze rijd en beleerd en wat dan ook !

HindaFree schreef:owjah en er zijn veel ergere dingen kijk maar :
jou paarden staan aan huis.. komen weinig buiten.. bijna alle paarden in nederland staan veel binnen nu...
kijk naar een pensoen en vraag daar eens hoeveel ze buiten staan in deze tijd van het jaar... ga eens langs een fokker/stoeterij daar komen de volwassen paarden ook weinig buiten... stal speeltjes zijn al een gorte oplossing... en wrrm paardrijden als dat al niet paardwaardig is (voor de mensen die het hebben over een paarden leven!) je ontneemt een paard alles als je ze rijd en beleerd en wat dan ook !
. En ik ben vast de enige niet.
mirgino schreef:iedereen zeurt gelijk over 24 uur op de wei........waar kan dat in de winter??? hier in de buurt iig nergens.
..
mirgino schreef:iedereen zeurt gelijk over 24 uur op de wei........waar kan dat in de winter??? hier in de buurt iig nergens.
shadomagic schreef:Sinds eind oktober staat ze wel weer op stal, maar toen was alles gewoon normaal.
Ze staan bij ons de hele dag op stal omdat onze weiden pas geslepen zijn en door vele regen de weiden ook nog is helemaal blubber zijn.
Ze wordt wel 2x per week 15 minuutjes gelongeerd voor haar beweging en iedere dag even mee over het erf gewandelt en soms even mee het bos in.
Meer kan ik niet doen.
We hebben al een paard met een blesuure op sal staan omdat die gestruikelt was in de blubber en we willen niet nog een paard met een blessure
shadomagic schreef:Over de beweging heb ik ook bij de oude eigenaar geinformeerd.
Daar stond ze de hele dag in een stal waar ze niks kon zien.
Hij had haar namelijk achter het huis staan en had geen weide of geen mogelijkheid daarvoor.
Bij ons staan de stallen in een vierkant en kunnen ze elkaar allemaal zien.
Als de buitenbak droog is gooi ik haar daarin los.
Ik probeer haar echt zoveel mogelijk los te gooien, maar ik heb ook nog andere 9 paarden die los moeten en dan nog is een druk schoolleven.
De weide beginnen nu alwat te drogen, waarschijnkijk zijn ze vrijdag weer beloopbaar.
Dan blijft ze samen met haar vriendinnetje lekker buiten staan zolang het nog mogelijk is
xxLisaaa schreef:Wat HindaFree zegt klopt mij paard kan nu ook niet op de wei vanwege het slechte weer. Dus staat ze gewoon op een manege waar ze avond's los gegooid word en smiddags gereden. En genoeg paarden staat op matten die van mij ook wegens allergie. Ik vind het persoonlijk beter dan wat stroo op ene betonne vloer. En trek het je niet ana wat ze zeggen want iedereen weet alles beter![]()
Als je zus ook weer iets kan gaan doen gata vast alles beter !!

xxLisaaa schreef:Wat HindaFree zegt klopt mij paard kan nu ook niet op de wei vanwege het slechte weer. Dus staat ze gewoon op een manege waar ze avond's los gegooid word en smiddags gereden. En genoeg paarden staat op matten die van mij ook wegens allergie. Ik vind het persoonlijk beter dan wat stroo op ene betonne vloer. En trek het je niet ana wat ze zeggen want iedereen weet alles beter![]()
1 keer per week gaat er sowieso een hele baal in ( soms meer ) en doordeweeks worden de stallen gewoon netjes gemest en weer opgestrooid
).
laatste alinea is mooi gezegd twiggy2008, ben het compleet met je eens.