Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:18

Die van mij ramt gewoon z'n hoofd tegen de mijne aan als 'ie er geen zin in heeft... Of in m'n buik, ook zo fijn Nagelbijten / Gniffelen

Wenniej86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:18

Je merkt per paard wel of ze het wel of niet fijn vinden. Als ze het niet vinden duwen ze je toch wel weg Lachen gewoon lekker doen als je het fijn vind en je paard er geen probleem van maakt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:58

allebij mijn paardjes zijn echt dol op knuffelen! Vooal de kleine shet! Ik knuffel ze dan ook heel graag! altijd als ik aankom en ook als ik wegga! Ik vind t fijn en mijn paardjes genieten er ook van. als ze t niet leuk zouden vinden geven ze t wel aan Lachen

_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:00

Ik denk dat het gelijk een mens is,je hebt knuffelaars en je hebt de afstandelijke mensen,zo heb je dat ook bij paarden denk ik. Dus als jou paard ooh zo graag een knuffel wil,waarom dan ook niet?

Ik denk dat je band dan hechter wordt zo..

Xx;;

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:10

Mijn jonge pony overleefd het niet zonder heel veel nuffels, mijn andere pony daarintegen heeft er een hekel aan. Die ene knuffelkont staat nu even op een pensionstalling, en ja met heel veel kinderen. En natuurlijk is iedereeen helemaal gek op hem vanwege zijn blauwe oogjes en de pennyuitstraling. Ik zelf wordt er helemaal gek van, al die kinderen om me heen! Nét voor mijn wedstrijd, maar Blue vindt het héérlijk hij gaat zo lekker bij staan en geeft ze voorzichtig kopjes in de hoop een dikke knuffel te krijgen, hij vind het totaal niet erg als een kind hem omhelst, of aan zn billen hangt. Heb meer het idee dat hij het lekker vind Haha! Nee het verschilt duidelijk per paard, en natuurlijk ook een beetje de leeftijd, mijn andere pony is heel oud, en heeft er geen zin meer in. Blue is pas 5.

marjan2507

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:20

Moet ieder zelf weten. Ik knuffel Robijn soms ook half dood! Heb niet het idee dat ze dat erg vind Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:23

Zucht, beginpost lezen is ook lastig blijkt wel.

Ik heb het dus niet over normaal knuffelen, niet mijn ding persé maar goed, als jij het leuk vind en je paard ook houd ik je niet tegen.
Mijn paard krijgt ook echt wel een kriebbel, aai en een praatje als die dat verdient.

Persoonlijk vind ik dan weer niet dat knuffelen de band beter maakt. Denk dat daar veel meer manieren voor zijn.

Waar ik het dus in dit topic wel over heb is het 'Doodknuffelen' paard/pony in de houdgreep en maar tegen je aan drukken.
En dat bedoel ik dus Knipoog Voordat iedereen denkt dat ik een hekel heb aan mensen die hun paard maar een aai geven, laat staan ermee te kroelen.

Palindroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:07

Zolang het paard er geen last van heeft?! Ik denk dat daar de grens ligt, als mensen hun paarden zwaar willen knuffelen moeten ze dat zelf weten vind ik. Als klein meisje liep ik ook altijd aan paardehalzen te sjouwen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 01:13

Ik ken er een paar die dat juist willen. Die je bijna op hun nek sleuren als je zelf niet om hun nek gaat hangen, of bij jou in je nek gaan hangen (dat is zwaaaaaar). Bij hem is het hoe meer hoe beter, en hoe meer mensen hoe leuker. Als je het lef hebt weg te lopen voordat hij klaar is grijpt hij gewoon je jas en slingert je bijna op zijn rug. Pas als je je armen om zijn hals slaat gaan die oortjes naar voren en staan de oogjes op standje "tevreden". Kan geen emmer vreetwerk tegenop bij hem!
Terwijl anderen al sjachie worden als je ze een aai over de neus geeft.

Verschilt dus nogal per paard. De een vind een aai over de neus al teveel en de ander is pas tevreden als er 5 man om hem heen staan en aan hem hangen en frutsen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 01:43

Ik hang regelmatig om mijn pony zijn hals heen. Clown
Hij geeft het zelf aan wanneer hij er geen zin in heeft, maar af en toe gooit hij zijn hoofd op mijn schouder en dan is het voor mij praktischer om zijn hals vast te pakken, daar heeft hij geen commentaar op, dan lijkt hij het erg fijn te vinden. Lachen

Ik zie liever een kind om zijn/haar pony heen hangen dat hij/zij er niet naar om kijkt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:30

Vippie schreef:
Verschilt per mens en per paard. Ene paard is knuffeliger dan de ander en dat is met mensen ook zo.
Cadiz legt ook graag zn hoofd op mn schouder en dan leg je automatisch ff je armen om zn dikke speknekkie om ff te kroelen. Lekker toch als je af en toe ff zo'n momentje kunt hebben met je paard.

Dat is zeker fjord eigen? Danno doet dat ook en dan neusje blazen...gewoon een lekkere knuffelbeer die je soms mee naar bed wilt nemen. Felix is helemaal geen knuffel die wil alleen maar dat je aan zijn zak en aan zijn billen krabt Tong uitsteken

Beter knuffelen als dat ze weer lopen te slaan.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:44

Als het paard er geen probleem mee heeft, gewoon lekker laten.
Daar kan ik me dus echt niet druk om maken.

EsjeNoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:59

tja weetje soms is het wel heel overdreven hoe sommige die paarden knuffelen maar zolang de pony het niet erg vindt ik vind het wel stom als ze doorgaan terwijl die pony ze oren in ze nek legt en met ze hoofd schut en laat merken ik wil het niet!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:03

Die van mij vinden knuffelen niet lekker. Ik zou het wel leuk vinden trouwens maar ze moeten er echt niets van hebben. Ze vinden het veel lekkerder als ik eens lekker op hun schoft krab of boven op hun rug Knipoog

Appaloosa79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:10

singasong schreef:
Die van mij vinden knuffelen niet lekker. Ik zou het wel leuk vinden trouwens maar ze moeten er echt niets van hebben. Ze vinden het veel lekkerder als ik eens lekker op hun schoft krab of boven op hun rug Knipoog

Net als mijn verzorgFjord.
Als ik haar probeer vast te pakken gooit ze haar hoofd over de mijne,
zo van: nah...liever niet!Maar ze is dol op kriebelen enzo Haha!
Ze is ook dol op massage,en lekker stretchen na het rijden Knipoog
Overbuurmanpaard is juist DOL op knuffelen,kan dat echt uuuuuuren Lovers

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:12

Ik vind het af en toe heerlijk om lekker met m'n paard te staan knuffelen, maar dan niet dat ik er helemaal met m'n armen omheen sta..
Vaak sta ik gewoon voor d'r (met m'n gezicht naar haar toe) en legt ze d'r hoofd over m'n schouder heen zodat ik d'r op d'r nek, schouder enzo kan kroelen.
Heerlijk!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:14

Niet dat ik mijn paard elke dag om de hals val maar;

Ik vind het ook een stukje training. Of mijn paard het prettig vind of niet, ik vind dat het ook moet kúnnen. Twee armen om zijn hals, beetje druk wat een knuffel met zich meebrengt. Dat is ook iets wat hij moet 'pikken' van mij als baas.
Als ik zijn hoeven mag pakken, zijn koker mag schoonmaken, modder onder zijn buik weg mag halen vind ik ook dat ik 'bevoegd' ben om hem een flinke hug om de hals te geven.

Dus, niet alleen betutteling, ook training; leren aan het paard dat de armen om de hals ook moet kunnen. Lachen

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:30

Ja inderdaad belachelijk al dat geknuffel! In de natuur zitten ze toch ook nooit aan elkaar te plukken? Gewoon afstand houden voortaan. Contact leggen doe je maar door te bellen en als paarden dat niet kunnen dan is het omdat ze daar niet voor bedoeld zijn. Hooguit de noodzakelijke borstelbeurt, lekker snel en zonder al te veel sentiment, zadel erop en hoppatee wegrijden maar. We zijn toch geen doetjes!
Daar heb je een paard toch niet voor, voor knuffelen? Dat doe je maar met je teddybeer als je nog zo infantiel bent. Word alsjebleift eens emotioneel volwassen!
Lintenrijden, dat is waar het om gaat. De rest is maar getuttel en gezemel. Straks gaan ze er nog aan wennen en voor je het weet heb je zo'n slijmerig paard dat je steed voor de voeten loopt en aandacht eist. Niets daarvan, net als met kinderen en andere dieren die je africht. Discipline en afzien.
Het moest maar eens gezegd worden.
En het is nog vies ook.
Bah.

Hihihi Clown

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:41

mental11 schreef:
Ja inderdaad belachelijk al dat geknuffel! In de natuur zitten ze toch ook nooit aan elkaar te plukken? Gewoon afstand houden voortaan. Contact leggen doe je maar door te bellen en als paarden dat niet kunnen dan is het omdat ze daar niet voor bedoeld zijn. Hooguit de noodzakelijke borstelbeurt, lekker snel en zonder al te veel sentiment, zadel erop en hoppatee wegrijden maar. We zijn toch geen doetjes!
Daar heb je een paard toch niet voor, voor knuffelen? Dat doe je maar met je teddybeer als je nog zo infantiel bent. Word alsjebleift eens emotioneel volwassen!
Lintenrijden, dat is waar het om gaat. De rest is maar getuttel en gezemel. Straks gaan ze er nog aan wennen en voor je het weet heb je zo'n slijmerig paard dat je steed voor de voeten loopt en aandacht eist. Niets daarvan, net als met kinderen en andere dieren die je africht. Discipline en afzien.
En het is nog vies ook.
Bah.

Hihihi Clown

Huilen van het lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:49

mental11 schreef:
En het is nog vies ook.
Bah.

Hihihi Clown

Precies! Boos!

ROFL

Marijestaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:51

Ik knuffel mijn ene pony ook; dat is gewoon een heel aanhankelijk diertje (misschien wel zo gemaakt) maar sinds we haar hebben is ze altijd al aanhankelijk geweest en het is een echte knuffelkont!

Ik vind het lief, dat als ik op stal kom, ze mn knuffelt of hoofdje tegen me aanlegt Bloos
Mijn andere pony heeft daar geen behoefte aan een daar knuffel ik ook niet zo vaak mee Vork

Ik geloof dat het knuffelen ook pony's aangeleerd is! Maar bijna het hele leven van een pony is hem aangeleerd; aan een halster lopen, berijden, beleren. Dus zo'n knuffeltje op de tijd maakt dan ook niks uit; misschien hebben sommige paarden er juist wel behoefte aan; omdat ze door de betutteling van de mens gewoon ontzettend aanhankelijk zijn geworden.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:54

Ik denk dat het allemaal wel meevalt met de psychische schade die het paard ondervindt van knuffelen... Duivel

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:36

M'n pony wilt juist knuffelen. Als ik hem aan het poetsen ben, gaat hij bij mij lopen knabbelen. Als ik hem dan ga knuffelen vind hij het alleen maar lekker Lovers

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:42

Net nog even me pony lekker (dood) geknuffeld. Heerlijk Haha!
Ze vind het echt niet erg hoor en soms moet ik haar gewoon even knuffelen!
En zelfs me veulen, toen die nog hier stond vond het heerlijk! Die ging der gewoon voor staan.

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:46

Gewoon pletten die handel.

Vingers aflikken