Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
noaenkelly schreef:Je mag alles tegen me zeggen wat je wilt maar zeg niet dat ik een of ander penny meisje ben en niets van paarden weet omdat ik anders al dood was geweest. Dat laat ik niet over mij zeggen na alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik zeg dat toch ook niet tegen jou/jullie (of wat dan ook) ?!! Ik weet zeker dat als ik dat zou zeggen heel bokt over me heen krijg, omdat het onrespectloos gedrag is. Maar tegen een "onschuldig" meisje van 16 kan je alles zeggen... ik heb heel veel mee gemaakt, en veel meer dan jullie denken (als je ECHT interesse in me hebt pb me maar).
elenaMM77 schreef:noaenkelly schreef:Je mag alles tegen me zeggen wat je wilt maar zeg niet dat ik een of ander penny meisje ben en niets van paarden weet omdat ik anders al dood was geweest. Dat laat ik niet over mij zeggen na alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik zeg dat toch ook niet tegen jou/jullie (of wat dan ook) ?!! Ik weet zeker dat als ik dat zou zeggen heel bokt over me heen krijg, omdat het onrespectloos gedrag is. Maar tegen een "onschuldig" meisje van 16 kan je alles zeggen... ik heb heel veel mee gemaakt, en veel meer dan jullie denken (als je ECHT interesse in me hebt pb me maar).
ik had op die leeftijd ook de wereld aan rottigheid meegemaakt en zo nog half bokt helaas.
dat staat helemaal los van of je paarden wel of niet mag corrigeren door een getimede tik of schop of niet..
en de ervaring is nu eenmaal dat een gemiddelde tiener meer vanuit emotie reageert dan vanuit rationeel denken.. zoals je zelf nu ook in deze post deed.
dat je andere dingen hebt meegemaakt, dat is persoonlijke bagage die je maakt tot wie je bent uiteindelijk.. die onderscheidt je hoogstwaarschijnlijk van de tiener naast je. echter het onderscheidt je hoogstwaarschijnlijk niet van de velen die ook ooit tiener zijn geweest met de nodige bak ellende en ervaringen.. op basis van dat een discussie proberen 'te winnen' is eigenlijk ook weer iets redelijk puberaals.
maar je reacties op dit topic zijn die van een typische tiener, daar veranderd je ervaring niets aan..
er zijn ook 40+'ers die op dezelfde manier reageren en die 'lijken' soms wel een tiener in hun reacties..
*kruipt weer terug in het meelezen met aan flinke bak popcorn.. wist niet dat het draadje nog actief is en heb er maar weer eens een stipje bijgezet*
noaenkelly schreef:En wat is leiderschap? Elkaar vertrouwen. Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is omdat dat de definitie van leiderschap isDat kan op meerdere manieren. En elkaar niet gelijk behandelen... eerst was het nog paarden trappen elkaar dus in paardentaal moet ik hem ook trappen... ik kan er geen touw meer aan vastknopen.
Citaat:lei·der·schap (het; o)
1het leider-zijn
2de gezamenlijke leiders
Citaat:lei·der (de; m,v; meervoud: leiders)
1iem. die leidt, bestuurt, aanvoert
2(sport) persoon, ploeg die nummer één is
prestarobin schreef:saddledancer schreef:Ik heb geen leeftijd genoemd![]()
daarbij scheer ik niemand over een kam, maar weet ik wel vijna zeker dat jij niet met het soort paarden werkt waar ik mee werk, want Dan had je namelijk niet gedacht dat je het kan oplossen zoals jij zegt Te doen![]()
ik noem meisjes die alles sieluuuugh vinden, paardjes als vriendjes zien, en denken dat je 'gedragsproblemen' oplost met een EHM DAT MAG NIET, pennymeisjes.
Wat zijn ze dan ? Anders dan 'vriendjes' ik ben vrienden metze , wat moet ik anders van ze zijn? Vriendschap is in mijn ogen dat je elkaar vertrouwt en leuke ddingen met elkaar doet. En dat doen we.
noaenkelly schreef:Bedankt ayasha en saddledancer, doe mij dat dan ook niet alsjeblieftEn ja ik ben een puber, En ja ik ben jong, En ja ik ben eigenwijs. (En ja ik houd van discussies XD). Ik weet het allemaal. En ja soms ben ik ook irritant... Maar ik behandel het paard op mijn eigen manier. Of het nu een moeilijk en dominant paard is of niet, ik behandel hem op mijn manier. Ik hoop (en weet) dat jullie dat wss wel zullen respecteren dus laten we elkaar nu met rust laten. Ik denk dat de discussie voor ons voorbij is
ik kan er niet veel meer van maken.