Paard schoppen als straf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:21

Wat was je vraag dan wel noaenkelly?
Als ik je vraag niet begrijp kan ik ze ook niet beantwoorden.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:23

tessyke schreef:
haha de volledige tekst van saddledancer zou ik in een kadertje aan mijn muur willen hangen :')
Héél erg duidelijk :D

dankje, denk ik haha :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:23

noaenkelly schreef:
Je mag alles tegen me zeggen wat je wilt maar zeg niet dat ik een of ander penny meisje ben en niets van paarden weet omdat ik anders al dood was geweest. Dat laat ik niet over mij zeggen na alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik zeg dat toch ook niet tegen jou/jullie (of wat dan ook) ?!! Ik weet zeker dat als ik dat zou zeggen heel bokt over me heen krijg, omdat het onrespectloos gedrag is. Maar tegen een "onschuldig" meisje van 16 kan je alles zeggen... ik heb heel veel mee gemaakt, en veel meer dan jullie denken (als je ECHT interesse in me hebt pb me maar).

ik had op die leeftijd ook de wereld aan rottigheid meegemaakt en zo nog half bokt helaas.
dat staat helemaal los van of je paarden wel of niet mag corrigeren door een getimede tik of schop of niet..

en de ervaring is nu eenmaal dat een gemiddelde tiener meer vanuit emotie reageert dan vanuit rationeel denken.. zoals je zelf nu ook in deze post deed.

dat je andere dingen hebt meegemaakt, dat is persoonlijke bagage die je maakt tot wie je bent uiteindelijk.. die onderscheidt je hoogstwaarschijnlijk van de tiener naast je. echter het onderscheidt je hoogstwaarschijnlijk niet van de velen die ook ooit tiener zijn geweest met de nodige bak ellende en ervaringen.. op basis van dat een discussie proberen 'te winnen' is eigenlijk ook weer iets redelijk puberaals.

maar je reacties op dit topic zijn die van een typische tiener, daar veranderd je ervaring niets aan..

er zijn ook 40+'ers die op dezelfde manier reageren en die 'lijken' soms wel een tiener in hun reacties..

*kruipt weer terug in het meelezen met aan flinke bak popcorn.. wist niet dat het draadje nog actief is en heb er maar weer eens een stipje bijgezet*

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:24

En wat is leiderschap? Elkaar vertrouwen. Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is omdat dat de definitie van leiderschap is :) Dat kan op meerdere manieren. En elkaar niet gelijk behandelen... eerst was het nog paarden trappen elkaar dus in paardentaal moet ik hem ook trappen... ik kan er geen touw meer aan vastknopen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:25

Je kan wel wat meegemaakt hebben, maar dat zegt nog niets over je ervaring met meerdere lastige of dominante paarden.

En niet rot bedoelt, maar iemand van 16 die z'n hele leven met paarden om gaat, draait een stuk minder lang mee dan iemand van 30 die dat ook doet. Daar kan jij niets aan doen, dat is gewoon zo.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:25

elenaMM77 schreef:
noaenkelly schreef:
Je mag alles tegen me zeggen wat je wilt maar zeg niet dat ik een of ander penny meisje ben en niets van paarden weet omdat ik anders al dood was geweest. Dat laat ik niet over mij zeggen na alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik zeg dat toch ook niet tegen jou/jullie (of wat dan ook) ?!! Ik weet zeker dat als ik dat zou zeggen heel bokt over me heen krijg, omdat het onrespectloos gedrag is. Maar tegen een "onschuldig" meisje van 16 kan je alles zeggen... ik heb heel veel mee gemaakt, en veel meer dan jullie denken (als je ECHT interesse in me hebt pb me maar).

ik had op die leeftijd ook de wereld aan rottigheid meegemaakt en zo nog half bokt helaas.
dat staat helemaal los van of je paarden wel of niet mag corrigeren door een getimede tik of schop of niet..

en de ervaring is nu eenmaal dat een gemiddelde tiener meer vanuit emotie reageert dan vanuit rationeel denken.. zoals je zelf nu ook in deze post deed.

dat je andere dingen hebt meegemaakt, dat is persoonlijke bagage die je maakt tot wie je bent uiteindelijk.. die onderscheidt je hoogstwaarschijnlijk van de tiener naast je. echter het onderscheidt je hoogstwaarschijnlijk niet van de velen die ook ooit tiener zijn geweest met de nodige bak ellende en ervaringen.. op basis van dat een discussie proberen 'te winnen' is eigenlijk ook weer iets redelijk puberaals.

maar je reacties op dit topic zijn die van een typische tiener, daar veranderd je ervaring niets aan..

er zijn ook 40+'ers die op dezelfde manier reageren en die 'lijken' soms wel een tiener in hun reacties..

*kruipt weer terug in het meelezen met aan flinke bak popcorn.. wist niet dat het draadje nog actief is en heb er maar weer eens een stipje bijgezet*

dit is misschien wat vriendelijker verwoord Dan ik deed, dankje, he-le-maal gelijk _/-\o_

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:28

noaenkelly schreef:
En wat is leiderschap? Elkaar vertrouwen. Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is omdat dat de definitie van leiderschap is :) Dat kan op meerdere manieren. En elkaar niet gelijk behandelen... eerst was het nog paarden trappen elkaar dus in paardentaal moet ik hem ook trappen... ik kan er geen touw meer aan vastknopen.

nee, leiderschap is 'ik weet beter eat goed voor jou is, ik ben de sterkste, de wijsste, en daarom doe je wat ik zeg zonder dat verder Te betwijfelen' aka. ALS het paard mij schopt/bijt/in een hoekje drukt, twijfelt hij aan mijn leiderschap en kan ie meteen een flinke correctie verwachten zodat het duidelijk is wie de leider is en dat ik sterk genoeg ben :')
'als een gelijke behandelen' is iets heel Anders Dan 'een taal spreken die hij verstaat' als jouw baas later nederlands tegen je spreekt omdat jij dat verstaat is ie toch echt nog steeds gewoon je baas en niet je gelijke ;)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:28

Ik kap ermee. Vind het niet leuk meer. Ik word alleen maar naar beneden gehaalt op verschillende dingen. Ik vind het niet volwassen. Als je me echt wilt overtuigen (en ik ben helemaal niet zo moeilijk te overtuigen als nu zo lijkt XD) graag maar pb me maar. Dit voelt niet persoonlijk en ik voel me niet serieus genomen. Ik word alleen maar afge****. Ik zie het wel. Adios amigos

saddledancer

Re: Paard schoppen als straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:30

Niemand zeikt je af, jij vat dat zo op. Als jij niet gelukkig word can een discussie moet je die vooral niet voeren, maar ga niet zeggen dat het aan ons ligt :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:31

Citaat:
lei·der·schap (het; o)
1het leider-zijn
2de gezamenlijke leiders

Dus zoeken we "leider op"

Citaat:
lei·der (de; m,v; meervoud: leiders)
1iem. die leidt, bestuurt, aanvoert
2(sport) persoon, ploeg die nummer één is

Ofwel: in feite heeft leiderschap helemaal niks van doen met vertrouwen. (al helpt het natuurlijk als degene die je leidt, je vertrouwd.)

En nog steeds heb ik geen uitleg over je vraag maar goed, het zal dan ook zo belangrijk wel niet geweest zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-11-14 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:36

Ojee, weer iemand met het "heel de wereld is tegen mij" syndroom..

Gaat vanzelf over hoor, over een paar jaar :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:37

prestarobin schreef:
saddledancer schreef:
Ik heb geen leeftijd genoemd ;)
daarbij scheer ik niemand over een kam, maar weet ik wel vijna zeker dat jij niet met het soort paarden werkt waar ik mee werk, want Dan had je namelijk niet gedacht dat je het kan oplossen zoals jij zegt Te doen :j
ik noem meisjes die alles sieluuuugh vinden, paardjes als vriendjes zien, en denken dat je 'gedragsproblemen' oplost met een EHM DAT MAG NIET, pennymeisjes. :j

Wat zijn ze dan ? Anders dan 'vriendjes' ik ben vrienden metze , wat moet ik anders van ze zijn? Vriendschap is in mijn ogen dat je elkaar vertrouwt en leuke ddingen met elkaar doet. En dat doen we.

Met vrienden heb ik ook wel eens ruzie :')

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:38

Bedankt ayasha en saddledancer, doe mij dat dan ook niet alsjeblieft :) En ja ik ben een puber, En ja ik ben jong, En ja ik ben eigenwijs. (En ja ik houd van discussies XD). Ik weet het allemaal. En ja soms ben ik ook irritant... Maar ik behandel het paard op mijn eigen manier. Of het nu een moeilijk en dominant paard is of niet, ik behandel hem op mijn manier. Ik hoop (en weet) dat jullie dat wss wel zullen respecteren dus laten we elkaar nu met rust laten. Ik denk dat de discussie voor ons voorbij is :) ik kan er niet veel meer van maken.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:40

Als laatste ( nu echt XD) @ palousa, ik ben zoooooo zielig XD. Ik weet dat de hele wereld niet tegen mij is gelukkig. Anders was het leven vrees ik wel heel deprimerend...

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:43

noaenkelly schreef:
Bedankt ayasha en saddledancer, doe mij dat dan ook niet alsjeblieft :) En ja ik ben een puber, En ja ik ben jong, En ja ik ben eigenwijs. (En ja ik houd van discussies XD). Ik weet het allemaal. En ja soms ben ik ook irritant... Maar ik behandel het paard op mijn eigen manier. Of het nu een moeilijk en dominant paard is of niet, ik behandel hem op mijn manier. Ik hoop (en weet) dat jullie dat wss wel zullen respecteren dus laten we elkaar nu met rust laten. Ik denk dat de discussie voor ons voorbij is :) ik kan er niet veel meer van maken.

Dat vind ik nou wel echt even heel goed van je :) volwassen reactie, top! +:)+ en natuurlijk vind ik t helemaal prima dat jij met je paard doet wat jij denkt dat goed is, maar ik mag daar het mijne van denken, en dat mag ik in een discussietopic melden ;) maak je niet Te druk, soms zeggen mensen dingen die je liever niet hoort en Dan moet je maar gewoon proberen het niet persoonlijk op Te vatten :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:47

Haha nou zo komt je twee na laatste post (geloof ik) wel over :)

Ik vind het helemaal prima dat je op je eigen manier met je paard om gaat, al doe je alles op z'n kop .:P

Maar dan vraagt er iemand of we al anders zijn gaan denken of werken, waarna we vragen hoe we dan wel niet anders zouden moeten gaan werken, komt geen antwoord op omdat we d'r aanvallen :? Etc (weet niet eens meer wie het was)

Er blijft er 1 praten (jij) en die moet dan maar alles opvangen tussen ons "schoppers" en jullie "niet schoppers"

Vervolgens ga je weg omdat we allemaal tegen je zouden zijn?

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:47

Haha bedankt saddledancer, en jij mag inderdaad vinden wat je vind ofcourse! (Doe ik ook (miss iets te veel *oeps*)). Bedankt voor je reactie en sorry voor mijn soms niet altijd even volwassen reactie. Ik reageer inderdaad snel uit emotie, en vat dingen snel persoonlijk op. Daar moet ik dan maar nog even aan leren. Ik wil ook altijd graag mensen overtuigen maar toch te vriend houden (en dat gaat niet altijd samen helaas...) maar genoeg over mij. Bedankt voor je reactie. Het doet mij deugt!

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:50

Ik ga niet weg omdat jullie tegen mij zijn. Ik ga weg omdat ik niet meer over dit wil/kan discussieren :). Ik weet dat ik anders alleen maar ga spartelen en dat heeft voor beiden geen zin denk ik.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:53

Ik denk dat je het verkeerd opvat we proberen met je te redeneren (?) over een bepaalde manier van het corrigeren van het paard.

Het probleem is dat je je argumenten niet goed onderbouwt :)
Negeren kan vaak wel maar idd in gevaarlijke situaties niet en vluchten is dan not done, dan neemt het paard de leiderschap over

Kimgilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:19

Ik geef er helemaal gelijk als ik eerlijk ben maar nu ik dit zeg ben ik onvolwassen? Toch met paarden omleren gaan gaat met vallen en opstaan. En ja ik heb mijn eigenpaard ingereden ik heb een hengst gereden die je soms echt het licht in de ogen niet gunde, met dat paardje kan ik nu lezen en schrijven en heb ik ooit geschopt ? Je raad het al nee. Maar nu ik dit schrijf word ik niet sirieus genomen want je klikt op mijn naam en ziet dat ik 13 ben. Dan geef je een recatie terug je zecht wat je er niet goed aan vind en waarom maar bij die reactie behandel je mij/ ons als een klein kind. Als je op mijn naam had geklikt en zag dat ik 45 was en dat ik al vanaf mijn 5de rij had je gewoon alleen gezecht wat je dwars zat en meer niet. Je noemt ons onvolwassen? Ik heb ook wel eens met een paard gestaan die me aan viel en mij op een haartje na niet raakte toen hij stijgerde maar als ik hem een trap had gegeven denk je dat hij dan ineens poes lief voor me staat ? Nee ik heb gewoon gewacht gedaan alsof het me niks uitmaakte (wel op een veilige plek) toen stopte hij want ik vond het niet interessant wat hij deed laat hem maar lekker uitsloven maar als ik hem een trap had verkocht had hij me nog een keer aangevallen. Al had ik hem tot in japan geschopt dat paard zou mij nooit meer recht in de ogen kunnen aan kijken en nu mag je hier zeker een mening over hebben maar het best kan je gewoon niks zeggen en alleen in jezelf nadenken dat jouw manier niet altijd het beste is al was je anky geweest. Hier laat ik hed gewoon bij en ik hoe geen reactie meer

Mvg milou

P.s.jullie weten niet eens waarom ik niet trap

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:28

Al was je Anky geweest, had ik nog gezegt wat ik er van vond.. De naam doet me nou niets.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:29

Als het bij jou helpt waarom niet, toch? Ieder zijn manier. Bij jou gaat het zo prima en bij mij op een andere manier :D

Kimgilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:31

Tuurlijk mag je zeggen wat je er van vond daar gaat het topic juist over maar er is een verschil tussen zeggen wat jou mening is en zeggen wat je mening is en de ander omschrijven als klein meisje met kleine paardjes en geen kennis van de paarden daar omheen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:33

Als je zegt dat je geen klein meisje bent waarom voelen jullie je dan aangesproken, dat snap ik dan weer niet helemaal

Kimgilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:39

Omdat we weten dat het over ons gaat er werd net gezecht "de meisjes van 13/14 jaar" persoonlijk voel ik me dan aan gesproken. Over wie zou ze het anders hebben?