Paard schoppen als straf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noaenkelly

Re: Paard schoppen als straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:42

Saddle dancer, waarom denk je dat wij (aangezien je blijkbaar vind dat onze leeftijd er toe doet) die paarden niet aankunnen? Jij kent mij niet en oordeelt 100% op mijn leeftijd wat maar een getal is. Ik vind dit behoorlijk kwetsend aangezien je nu doet alsof ik alles zielig vind en het penny meiske uithangt wat niet zo is. Ik weet hoe ik met paarden om moet gaan. Je zegt eigenlijk dat als je een paard niet schopt voor straf je niet met paarden om kunt gaan. Ik vind dit echt pure onzin en het kwetst me behoorlijk.Wij moeten jullie wel geloven maar jullie geloven niets van wat wij zeggen of we worden betiteld met penny meisje. Sorry hoor maar ik vind het geen fatsoen hebben.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:43

Laat ik het zo zeggen, ik had anders verwacht van een volwassen iemand.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:50

Ik kan er bovenstaan en ik zal gewoon verder gaan als hoe ik het nu doe. Maar ik wil wel even laten weten hoe ik er over denk omdat ik waarschijnlijk niet de enige ben.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:51

Als je denkt dat wat ik zeg niet op jou van toepassing is moet je je dus niet aangesproken voelen ;)

maar even op het inhoudelijke deel ingaand, als jij denkt dat het niet nodig is Om een paard soms eens even flink op zijn plek Te zetten, (en ja Dan bedoel ik dus met een lel of een trap of een knietje, niet met een stemverheffing). Of zelfs, zoals iemand in dit topic zei (weet niet Meer of jij dit was) negeren of weglopen/vluchten, Dan zou ik je echt niet met sommige van de paarden zien waar ik mee werk, want dit zou simpel gezegd levensgevaarlijk zijn. Daarom hoop ik oprecht dat meisjes die dat doen en het op die manier denken op Te kunnen lossen, lekker met paardjes blijven werken waar ze nu mee werken, en een heel eind uit de buurt blijven van de dieren waar ik (en anderen in dit topic) mee werken :j dat doet niets af aan het feit dat je best heel veel van paarden kan weten, en dat heeft niets met je leeftijd Te maken, wel met het feit dat je dus niet in staat bent (of het niet wil) Om een paard duidelijkheid Te geven en daarmee dus een veilige situatie Te scheppen voor jou en het dier :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:53

prestarobin schreef:
saddledancer schreef:
Oh en als een van de paarden waar ik mee werk dat zou doen kan ie ook flink op zijn lazer krijgen, want 1. Met mij werken betekend aandacht bij mij, niet bij een kat. 2. Ik vind het behoorlijk ongewenst als mijn paard t nodig vind Om een kat aan Te vliegen, gevaarlijk gedrag.

Hij deed gelijk weer normaal. (De pony) En die kat kijkt wel uit hoor. Die doet dat zo vaak.

het gaat er voor mij niet Om 'of die Kat wel uitkijkt' het gaat mij erom dat het paard dit niet zou moeten doen.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:58

Ik voel me aangesproken omdat je het over een leeftijdscategorie hebt waar ik onder val. En vervolgens scheer je iedereen over een kam. Hoe weet jij dat ik niet met zo'n paard om ga? Je kent me niet. En wat ik gewoon niet snap is dat, waarom je meteen een penny meisje bent als je je paard niet schopt als straf?! Ik zie het verband niet. Misschien omdat ik het woord "penny meisje" als naar ervaar omdat het klinkt alsof je alles idealistisch inziet. Dat is niet wat ik doe. Ik bekijk het positief (wat overigens iets heel anders is).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:00

noaenkelly schreef:
Ik voel me aangesproken omdat je het over een leeftijdscategorie hebt waar ik onder val. En vervolgens scheer je iedereen over een kam. Hoe weet jij dat ik niet met zo'n paard om ga? Je kent me niet. En wat ik gewoon niet snap is dat, waarom je meteen een penny meisje bent als je je paard niet schopt als straf?! Ik zie het verband niet. Misschien omdat ik het woord "penny meisje" als naar ervaar omdat het klinkt alsof je alles idealistisch inziet. Dat is niet wat ik doe. Ik bekijk het positief (wat overigens iets heel anders is).

Omdat je, als je zo met een dergelijk paard om zou gaan, je hier niet meer zou typen.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:02

Ayasha heb je ooit gezien dat het tegendeel bewezen werd?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:02

Ik heb geen leeftijd genoemd ;)
daarbij scheer ik niemand over een kam, maar weet ik wel vijna zeker dat jij niet met het soort paarden werkt waar ik mee werk, want Dan had je namelijk niet gedacht dat je het kan oplossen zoals jij zegt Te doen :j
ik noem meisjes die alles sieluuuugh vinden, paardjes als vriendjes zien, en denken dat je 'gedragsproblemen' oplost met een EHM DAT MAG NIET, pennymeisjes. :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:03

Dusdat, wat ayasha zegt :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:04

noaenkelly schreef:

Ik begrijp de vraag niet?

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:07

Sorry maar jullie overtuigen mij niet :) als je nooit het tegendeel hebt ervaren/meegemaakt ben ik niet overtuigd. En als je het niet erg vind zit ik hier dus nog wel te typen :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:07

Ayasha schreef:
noaenkelly schreef:

Ik begrijp de vraag niet?

ze wil graag dat je even bewijst dat ze niet met zulke paarden werkt :') :j

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:09

Verder vind ik het apart dat sommigen denken dat je van een paard kunt winnen door te gaan "vechten". Want dat is letterlijk wat je doet. Als het goed is weet je dat je nooit van een paard zult kunnen winnen.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:09

Saddledancer dat was niet mijn vraag XD

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:11

saddledancer schreef:
Ik heb geen leeftijd genoemd ;)
daarbij scheer ik niemand over een kam, maar weet ik wel vijna zeker dat jij niet met het soort paarden werkt waar ik mee werk, want Dan had je namelijk niet gedacht dat je het kan oplossen zoals jij zegt Te doen :j
ik noem meisjes die alles sieluuuugh vinden, paardjes als vriendjes zien, en denken dat je 'gedragsproblemen' oplost met een EHM DAT MAG NIET, pennymeisjes. :j

Wat zijn ze dan ? Anders dan 'vriendjes' ik ben vrienden metze , wat moet ik anders van ze zijn? Vriendschap is in mijn ogen dat je elkaar vertrouwt en leuke ddingen met elkaar doet. En dat doen we.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:12

noaenkelly schreef:
Verder vind ik het apart dat sommigen denken dat je van een paard kunt winnen door te gaan "vechten". Want dat is letterlijk wat je doet. Als het goed is weet je dat je nooit van een paard zult kunnen winnen.

Wat een domme gedachte..... het is geen kwestie van winnen maar van corrigeren. Als je denkt dat je alles maar voor zoete koek moet slikken omdat je toch niet wint dan heb je het fenomeen werken met paarden nog niet begrepen.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:15

Ik vecht niet met hem, ik geef m een trap en daarna is het over, niet Meer relevant, paard weet waar ie aan toe is, zaken zijn weer duidelijk.

ik en de paarden waarmee ik werk werken samen, zijn paard en trainer, paard en groom, ik hou van ze, maar het zijn niet mijn vrienden. Vrienden zijn namelijk gelijk, en mijn paarden zijn niet gelijk aan mij, ik ben Hun leider, ik ben de baas. En die duidelijkheid heeft een paard ook nodig.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:15

Je mag alles tegen me zeggen wat je wilt maar zeg niet dat ik een of ander penny meisje ben en niets van paarden weet omdat ik anders al dood was geweest. Dat laat ik niet over mij zeggen na alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik zeg dat toch ook niet tegen jou/jullie (of wat dan ook) ?!! Ik weet zeker dat als ik dat zou zeggen heel bokt over me heen krijg, omdat het onrespectloos gedrag is. Maar tegen een "onschuldig" meisje van 16 kan je alles zeggen... ik heb heel veel mee gemaakt, en veel meer dan jullie denken (als je ECHT interesse in me hebt pb me maar).

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:17

Mijn mams zei altijd 'als je met een paard moet vechten ga je verliezen, daarom mag een paard nooit twijfelen aan het feit dat jij de leider bent' als een paard namelijk denkt dat jij de leider bent, een sterke leider, een goede leider, gaat hij geen gevecht aan. Als jij hem gaat behandelen als een gelijke, gaat hij denken dat HIJ de leider wel kan Worden, en DAN ben je de banketstaaf :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:17

noaenkelly schreef:

Je moet ook niet vechten, dan doe je het verkeerd, dat is slechts een machtsspelletje.

Je moet zijn gedrag niet tolereren, een goede correctie geven en daar na weer verder gaan waar je mee bezig was.

Als je gaat vechten dan nodig je hem uit om iets terug te doen om te kijken wie er sterker is, en dat ga je hoe dan ook verliezen :)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:18

Het is deze discussie niet eens waard dus ik laat het voor wat het is. Verder denk ik niet dom :) (ook dat weet je als je me kent XD )

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:20

Yvank_ schreef:
noaenkelly schreef:

Wat een domme gedachte..... het is geen kwestie van winnen maar van corrigeren. Als je denkt dat je alles maar voor zoete koek moet slikken omdat je toch niet wint dan heb je het fenomeen werken met paarden nog niet begrepen.

Je mag het dom vinden maar het is wel waar. Een paard is altijd sterker dan ons. Dus als je echt elkaar te lijf zou gaan, je paard is altijd sterker. Altijd.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:21

haha de volledige tekst van saddledancer zou ik in een kadertje aan mijn muur willen hangen :')
Héél erg duidelijk :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:21

Stel je niet zo aan zeg, ik heb helemaal nooit gezegd dat je niets van paarden weet, en anderen ook niet. Je hebt vast heel veel meegemaakt in je Leven, maar dat betekent niet dat we Dan maar niet met je in discussie gaan omdat je dat niet kan hebben. Zo werkt het niet sorry.