Paard schoppen als straf?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:33

saddledancer schreef:
Prestarobin, ja natuurlijk Komen ze 'bij je staan' wie zegt hier dat je paard van ke wegrent als je hem niet zo af en toe wens een lel verkoopt?

niemand, maar ik bedoelde dat als je niet schopt en slaat, je hetzelfde bereikt ;) voor goed leiderschap heb je geen schoppen en slaan nodig.

Ayasha
Blogger

Re: Paard schoppen als straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:33

Wacht nog maar even tot je een minder lieve treft eer je dat zo zeker beweerd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:37

prestarobin schreef:
saddledancer schreef:
Prestarobin, ja natuurlijk Komen ze 'bij je staan' wie zegt hier dat je paard van ke wegrent als je hem niet zo af en toe wens een lel verkoopt?

niemand, maar ik bedoelde dat als je niet schopt en slaat, je hetzelfde bereikt ;) voor goed leiderschap heb je geen schoppen en slaan nodig.

We spreken je over 10 jaar wel weer ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:39

Toch leuk dat dit topic elke keer weer omhoog komt door iemand die schoppen niet nodig vind, maar verder bijna geen ervaring met paarden heeft :)

Living like a penny :+

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:45

palousa_boy schreef:
Toch leuk dat dit topic elke keer weer omhoog komt door iemand die schoppen niet nodig vind, maar verder bijna geen ervaring met paarden heeft :)

Living like a penny :+

Meer dan jij denkt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:55

Brand los zou ik zeggen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:03

Ik zit op het puntje van mijn stoel... :D Brand los ... :)F

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:30

Haha, t blijft een eeuwige discussie waar je niet zo snel uit komt. Ik denk dat een combinatie het beste zal zijn. Vind het alleen wel een beetje jammer om reacties te lezen als: dan geef ik hem gewoon een lel , of , ja dan krijgt ie een flinke trap hoor. Klinkt het haast alsof je het leuk vind om een paard te trappen en dat zal vast niet de bedoeling zijn. (Denk ik ;) )

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:34

Waarom zou ik daar iets over moeten zeggen? Ik weet zelf wel dat het zo is. @palousa_boy en @tinky12

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:38

noaenkelly schreef:
Haha, t blijft een eeuwige discussie waar je niet zo snel uit komt. Ik denk dat een combinatie het beste zal zijn. Vind het alleen wel een beetje jammer om reacties te lezen als: dan geef ik hem gewoon een lel , of , ja dan krijgt ie een flinke trap hoor. Klinkt het haast alsof je het leuk vind om een paard te trappen en dat zal vast niet de bedoeling zijn. (Denk ik ;) )

Ja vind ik ook erg naar om te lezen. Ik vind het een soort van klinken van sommigen alsof schoppen "gewoon normaal " is. Ik kan het wel fout hebben hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:41

Brugklas... Dan ben je 14/15? :)
Dat is bij de paarden simpelweg piepjong. Das geen schande, maar geef dan gewoon toe dat je ervaring beperkt is. :)
Ik heb nooit de simpelste paarden en zit al zo lang ik me herinner tussen de paarden. Eerste eigen pony op zes jaar en alsnog durf ik rustig zeggen dat ik geen ervaren paardenmens ben. Dus no offence maar als brugklasser met verzorgponys maak je me niet wijs dat jij dat wel bent.

Schoppen is niet normaal, schoppen is corrigeren. Niemand hier beweerd dat schoppen normaal is. Als dat 'normaal' wordt doe je het mis. Maar het is als correctie ook geen mishandeling.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:42

Vind het woordgebruik vervelend omdat ik weet dat ze het niet zo bedoelen maar het komt wel over alsof ze de paarden als speelgoed behandelen. Nogmaals ik weet dat het niet zo bedoeld is dus no fence, maar misschien even een tipje.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:44

noaenkelly schreef:
Vind het woordgebruik vervelend omdat ik weet dat ze het niet zo bedoelen maar het komt wel over alsof ze de paarden als speelgoed behandelen. Nogmaals ik weet dat het niet zo bedoeld is dus no fence, maar misschien even een tipje.

Wie is of zijn "ze"?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:45

Moeten er watten om gewonden worden voor tere zieltjes? Kom op. Tuurlijk is dat niet plezierig maar ja, die wat hier over de mijn gaat krijgt ook een schop. Hoe moet ik dat anders verwoorden?
Mijn eigen paarden gebben dat overigens al lang niet meer nodig maar dat was ooit anders.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:48

Ze zijn mensen :o en wss weten ze zelf wel wie het zijn. Daar laat ik mij niet over uit.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:52

En dan nog wat doet het er toe wie het zegt? Het gaat erom dat er gewoon mensen zijn die het zo zeggen. Niet alleen hier maar overal. En jongere kinderen hier op bokt kijken op naar de mensen die dit zeggen. En ze zouden dit heel anders op kunnen vaten. En dat is wat ik probeer aan te geven. Ik wil niemand beledigen of aanvallen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:55

Waarom zouden ze op kijken naar mensen die zoals ik, een paard weleens een schop geven als we vinden dat dat nodig is?
Alles dat buiten poetsen, aaien en worteltjes geven om is, is sielugh

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:57

Omdat jullie (in het algemeen) ouder zijn en er meer van weten (wat velen ook zeggen).

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:57

Ik kijk gewoon naar hoe het voor mij zou over komen en het klinkt niet prettig. Maar als ze er niets mee doen maakt mij niet uit. Ik wil het gewoon even aanstippen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:01

Kinderen zijn hun ouders hun verantwoordelijkheid, niemand anders de Zijne. Dat vind ik altijd zo'n non-argument. Als ik verantwoordelijkheid wilde hebben voor koters pakte ik er zelf wel een stel. :+

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:02

Ayasha schreef:
Brugklas... Dan ben je 14/15? :)
Dat is bij de paarden simpelweg piepjong. Das geen schande, maar geef dan gewoon toe dat je ervaring beperkt is. :)
Ik heb nooit de simpelste paarden en zit al zo lang ik me herinner tussen de paarden. Eerste eigen pony op zes jaar en alsnog durf ik rustig zeggen dat ik geen ervaren paardenmens ben. Dus no offence maar als brugklasser met verzorgponys maak je me niet wijs dat jij dat wel bent.

Schoppen is niet normaal, schoppen is corrigeren. Niemand hier beweerd dat
schoppen normaal is. Als dat 'normaal'
wordt doe je het mis. Maar het is als
correctie ook geen mishandeling.

Ik heb ook niet ongelooflijk veel ervaring
maar ook niet vreselijk weinig. Er tussen
in. En ik heb geen vzponies maar eigenponies.
En ik vind schoppen een niet normale manier van corrigeren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:09

tot je eentje krijgt waar een ander het al tot in den treure mee geprobeerd heeft en die gewoon bovenop je springt. :) Dan praten we nog eens over wat wel en geen normale correcties zijn. :) Maar dat kan ik je nu wel vertellen, dat geloof je waarschijnlijk toch niet dat je dan van gedachten veranderd. :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:14

Er zijn nou eenmaal paarden die het weleens nodig hebben omdat ze anders niet luisteren..
Deze paarden krijgen die kinderen nooit in handen dus hebben deze geen reden om te schoppen of wat dan ook...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:22

Dat hoop je dan maar. :)

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:30

Ayasha schreef:
tot je eentje krijgt waar een ander het al tot in den treure mee geprobeerd heeft en die gewoon bovenop je springt. :) Dan praten we nog eens over wat wel en geen normale correcties zijn. :) Maar dat kan ik je nu wel vertellen, dat geloof je waarschijnlijk toch niet dat je dan van gedachten veranderd. :)

Wat is er dan aan voor af gegaan dat een paard boven op je springt? Lijkt mij dat er dan ergens iets vreselijk mis is gegaan.