saddledancer schreef:kuzjexx schreef:Mijn verzorgpony stond voor de 7e keer +- voor de kar en draaide zich om ( toen we bezig waren met de kar eraan doen. ) De eigenaar van de pony schopte de pony wel 10 x ongeveer. Ik vind het echt niet kunnen. Die keer daarna liep hij 3 stappen naar voren en die klip schoot tegen de hand van de eigenaar ( niet hard het deed geen pijn ) Toen schopte hij weer heel erg hard en ging schreeuwen tegen de pony. ( Ik vind die eigenaar ook af en toe een beetje overdreven, ook op whatsapp enzo. ) Daarna toen ik hem heb vast gehouden toen de eigenaar iets moest pakken, heb ik hem geaaid. Het is overigens ook een hengst. Maar ja, ik heb dr niks over te zeggen. ik geef hem dan een tik op zijn neus als die zoiets zo doen. ook als die voor de kar staat en hij loopt te duwen tegen de pony naast hem dan word hij daarvoor gestraft met een klein tikje. Op een gegeven moment deed hij iets niet goed. ( geen idee wat ) En trok die eigenaar aan de teugels van de pony. ( hard ) Ik vind het echt zielig voor hem.
Wat de eigenaar doet is mischien een beetje overdreven, maar met een (jonge?) hengst moet je ook vooral niet te zachtzinnig doen, vooral als het gewoon zeikerig gedrag of dominantie is, want dan hou je er niks meer aan.
een tik op de neus vind ik trouwens persoonlijk erger dan een schop, de neus is namelijk harstikke gevoelig, en daar kunnen ze flink kopschuw van worden
Heel erg bedanlt boor je reactie. Ja het is inderdaad een jonge hengst, en ik zal er op letten dat ik o ze borst tik inplaats van zijn neus