Paard schoppen als straf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:14

dazzletrofke schreef:
Ayasha schreef:
Antagonist moet agnost zijn natuurlijk

Want? Voor normen en waarden heb je een godsbesef nodig? :+

een paard heeft weinig boodschap aan menselijke normen en waarden, met of zonder godsbesef :') en ik heb weinig boodschap aan jouw 'normen en waarden' op t moment dat een 700 kilo wegende viervoeter op t punt staat me plat Te drukken :j

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:14

Ik probeer mn eigenwijze haflinger met dik achterwerk niet te schoppen, maar een enkele keer loopt ze zo te drammen met het uitkrabben van de hoeven dat ik de laatste maand toch 2x een schop met de wreef tegen haar billen heb gegeven. Moet er echter wel bijzeggen dat ik toen in tijdnood zat omdat we snel wegmoesten..... Ik zie het dan ook als een tekortkoming van mijn kant... 8)7 }:0

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:28

monnette1 schreef:
Ik probeer mn eigenwijze haflinger met dik achterwerk niet te schoppen, maar een enkele keer loopt ze zo te drammen met het uitkrabben van de hoeven dat ik de laatste maand toch 2x een schop met de wreef tegen haar billen heb gegeven. Moet er echter wel bijzeggen dat ik toen in tijdnood zat omdat we snel wegmoesten..... Ik zie het dan ook als een tekortkoming van mijn kant... 8)7 }:0

ja maar DAT is Dan ook weer gewoon een beetje rare redenering he? Tis geen gevaarlijke situatie, en je lost t Dan alleen maar met schoppen op omdat jij gefrustreerd raakt en haast hebt. Kan t beestje ook niets aan doen.
niet dat ik dat Dan dus meteen sieluuuuhg vind, maar wel onterecht, en je paard onterecht vannuit frustratie schoppen, DAAR krijg je alleen maar problemen van.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:56

Ayasha schreef:
dazzletrofke schreef:

Nee, wat gij niet wilt dat u geschiedt , doet dat ook een ander niet is bijbels. Mateüs 7:12.

Weer wat geleerd :D

palousa_boy

Re: Paard schoppen als straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:55

Al is het de Mateus 2.0, als ze vragen om een schop, dan krijgen ze die gewoon.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:21

palousa_boy schreef:

dusdat :j

_leukerdd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:27

palousa_boy schreef:

Dit dus :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:30

Hier ook. Maar humor is iets zeldzaam blijkbaar. M'n excuses. :D

kuzjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:47

Mijn verzorgpony stond voor de 7e keer +- voor de kar en draaide zich om ( toen we bezig waren met de kar eraan doen. ) De eigenaar van de pony schopte de pony wel 10 x ongeveer. Ik vind het echt niet kunnen. Die keer daarna liep hij 3 stappen naar voren en die klip schoot tegen de hand van de eigenaar ( niet hard het deed geen pijn ) Toen schopte hij weer heel erg hard en ging schreeuwen tegen de pony. ( Ik vind die eigenaar ook af en toe een beetje overdreven, ook op whatsapp enzo. ) Daarna toen ik hem heb vast gehouden toen de eigenaar iets moest pakken, heb ik hem geaaid. Het is overigens ook een hengst. Maar ja, ik heb dr niks over te zeggen. ik geef hem dan een tik op zijn neus als die zoiets zo doen. ook als die voor de kar staat en hij loopt te duwen tegen de pony naast hem dan word hij daarvoor gestraft met een klein tikje. Op een gegeven moment deed hij iets niet goed. ( geen idee wat ) En trok die eigenaar aan de teugels van de pony. ( hard ) Ik vind het echt zielig voor hem.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:09

[/quote]
Nee, wat gij niet wilt dat u geschiedt , doet dat ook een ander niet is bijbels. Mateüs 7:12.[/quote]

Ja,jòh... In de bijbel staat ook Gij zult niet doden. Maar dat lapt een atheist dus ook aan de laars?
Ik bedoel te zeggen dat ook een atheïst bijbelse normen kan hanteren, omdat heel veel bijbelse normen door de maatschappij ook als normaal worden gezien.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:12

saddledancer schreef:
Ayasha schreef:
Antagonist moet agnost zijn natuurlijk

een paard heeft weinig boodschap aan menselijke normen en waarden, met of zonder godsbesef :') en ik heb weinig boodschap aan jouw 'normen en waarden' op t moment dat een 700 kilo wegende viervoeter op t punt staat me plat Te drukken :j[/quote]

Haha hoho ik benhelemaal niet tegen schoppen hoor als het beheerst en vanuit veiligheid gedaan wordt, lees mijn eerdere reactie maar. Ik reageer alleen maar op de opmerking dat een agnost niets op zou kunnen hebben met: wat gij niet wilt dat u ges...enz.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:26

haha oh dan heb ik hem even verkeerd opgevat dazzletrofke!! mijn excuses :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:28

kuzjexx schreef:
Mijn verzorgpony stond voor de 7e keer +- voor de kar en draaide zich om ( toen we bezig waren met de kar eraan doen. ) De eigenaar van de pony schopte de pony wel 10 x ongeveer. Ik vind het echt niet kunnen. Die keer daarna liep hij 3 stappen naar voren en die klip schoot tegen de hand van de eigenaar ( niet hard het deed geen pijn ) Toen schopte hij weer heel erg hard en ging schreeuwen tegen de pony. ( Ik vind die eigenaar ook af en toe een beetje overdreven, ook op whatsapp enzo. ) Daarna toen ik hem heb vast gehouden toen de eigenaar iets moest pakken, heb ik hem geaaid. Het is overigens ook een hengst. Maar ja, ik heb dr niks over te zeggen. ik geef hem dan een tik op zijn neus als die zoiets zo doen. ook als die voor de kar staat en hij loopt te duwen tegen de pony naast hem dan word hij daarvoor gestraft met een klein tikje. Op een gegeven moment deed hij iets niet goed. ( geen idee wat ) En trok die eigenaar aan de teugels van de pony. ( hard ) Ik vind het echt zielig voor hem.

Wat de eigenaar doet is mischien een beetje overdreven, maar met een (jonge?) hengst moet je ook vooral niet te zachtzinnig doen, vooral als het gewoon zeikerig gedrag of dominantie is, want dan hou je er niks meer aan.
een tik op de neus vind ik trouwens persoonlijk erger dan een schop, de neus is namelijk harstikke gevoelig, en daar kunnen ze flink kopschuw van worden :')

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:42

saddledancer schreef:

De bijbel staat vol over vergeving dus vooruit :P

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:46

dazzletrofke schreef:
saddledancer schreef:

De bijbel staat vol over vergeving dus vooruit :P

nou gelukkig maar Dan :')

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:49

saddledancer schreef:
Ik_Mik_Aaf schreef:
ik schop mijn paardje niet. ben wel consequent. dus laat met mijn stem wel weten wat ik bedoel.

goh wat heb jij een geluk gehad met jouw paardje Dan zeg :') wss heeft die wel wat schoppen gehad toen ze jonger was zo dat jij nu heeul consequent met je stem kan laten weten wat je bedoelt :')

Nou zeg. -O-

Inderdaad zijn er best paarden die af en toe even fors op hun plaats gezet moeten worden. Maar die botte draken, dat is maar een klein deel van de jonge paarden. De meeste jonge paarden zijn zachtaardige vluchters die met wat tijd en geduld en duidelijke regels en zonder veel geweld opgroeien tot hele leuke gebruiksdieren. Zeker als ze in een normale kudde (dus niet 'de opfok' maar juist een groep met volwassen dieren erin) opgroeien, dan weten ze echt wel dat iemand die zich dominanter opstelt, iemand is die je dus niet slaat, omver dendert, als snack beschouwt of negeert.

Juist als je jonge paarden vanaf het begin normaal opvoed, is een tik zelden nodig en een karatekick helemaal al niet.

Wat ik wel vaak zie, is mensen die NIET duidelijk met paarden communiceren, waarbij het paard eenzijdig de schuld in de schoenen geschoven krijgt en een schop of dreun ontvangt waarbij het dan maar uit mag puzzelen waar die nou eigenlijk voor was.

En dan vragen mensen zich af waarom gedragsproblemen mét beenproblemen de nummer 1 slachtreden is....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:51

Citaat:
Ja,jòh... In de bijbel staat ook Gij zult niet doden. Maar dat lapt een atheist dus ook aan de laars?
Ik bedoel te zeggen dat ook een atheïst bijbelse normen kan hanteren, omdat heel veel bijbelse normen door de maatschappij ook als normaal worden gezien.

Nee joh, daar hoef je geen atheïst voor te zijn. ;)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:32

@randalinpony

Ja, de dieren die particulier gefokt worden en als recreatiepaard verkocht worden aan de volgende particulier, hoef je idd misschien als je geluk hebt niet op die manier op te voeden, maar op stoeterijen en sportstallen gaat het er vaak niet zo zachtzinnig aan toe hoor, en dat is maar goed ook, want hoe veel paarden worden wel niet naar de slacht gebracht/verhandeld/niet meer mee gewerkt omdat ze totaal geen respect hebben voor mensen en gewoon dwars door ze heen lopen :')

ik heb met behoorlijk wat paarden te maken gehad, en ik heb er toch echt liever eentje om me heen die af en toe een terechte opdonder heeft gehad dan eentje die met snoepjes en woordjes is opgevoed, zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;) en daarbij zeg ik heus niet dat je een paard te pas en te onpas moet gaan schoppen/slaan/schreeuwen, maar ze hebben respect te hebben voor mij en de mensen met wie ik werk, en zo niet, dan ga ik ze niet vriendelijk vragen of ze alsjeblieft, misschien, als het hen zo even uitkomt, in het geval dat ze niets beters te doen hebben, dan toch misschien alsjeblieft even willen luisteren, want dat gedoe heb ik geen tijd voor/geen zin in/zou het veel te gevaarlijk maken aangezien dit geen lieve kleine paardjes zijn.

Ik_Mik_Aaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:26

Qimm schreef:
prestarobin schreef:
je wilt toch niet geschopt worden? waarom zelf dan wel schoppen? wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet. zo denk ik er dan over.

Ik wil inderdaad niet geschopt worden, dus ik gedraag me braaf.

Ze is vanaf we haar hebben al best wel kopschuw. Word eigenlijk al veel minder!! :j /3 En doet eigenlijk bijna nooit wat fout. ze is een shet van 16 jaar oud. Dus alleen streng nee zeggen en je vinger omhoog houden (weet niet hoe je dat goed voorbrengt) is voor haar al genoeg ;) . Een ander verhaal is het wel bij onze drammerige 6 jarige fjord. daar is een strenge nee niet genoeg voor nee <<) die loopt het liefst over je heen haha.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:52

Citaat:
want dat gedoe heb ik geen tijd voor/geen zin in/zou het veel te gevaarlijk maken aangezien dit geen lieve kleine paardjes zijn.

Tja ik snap dat je op sportstallen een soort kung fu moet toepassen om te overleven. :+

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:58

Sommige paarden hebben gewoon een schop nodig, als je zelf graag heel wilt blijven...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:01

Ja, maar dat is dan meestal een duidelijk antwoord op een duidelijke vraag.

En als je dat goed en terecht doet is het meestal maar even nodig.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:39

Idd, op het juiste moment een trap geven en dan gewoon weer verder gaan, Niet elk paard is "lief"

Afstraffen en daarna vergeten...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:32

^ precies die :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:46

randalinpony schreef:
Citaat:
want dat gedoe heb ik geen tijd voor/geen zin in/zou het veel te gevaarlijk maken aangezien dit geen lieve kleine paardjes zijn.

Tja ik snap dat je op sportstallen een soort kung fu moet toepassen om te overleven. :+

hahaha ik zie mezelf daar al door de lucht vliegen als een ninja Om alle paarden Te schoppen _/-\o_
ja nee het valt wel mee, maar die hoog in t bloed staande draken vragen er wss wel wat vaker Om Dan een huistuinenkeuken pony/paard :j