Waar is jouw paard 'bang' voor geweest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0jamie0o

Re: Waar is jouw paard 'bang' voor geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:14

uhhm vor mijn regen poncho.
en voor tractors. allebij is ze nog steeds bang voor mijn regen poncho is trouwens vel paars Tong uitsteken

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 07:33

ulisse heeft het niet op van die grote trampolines met op en neer hopsende kinderen. Maar dat heeft een reden. Kwam een keer bij een huis waar de trampoline achter een heg stond, en er kwam opeens een kind omhoog, "kijk eens mama, een paard!!!!". ulisse schrok zo dat ze een sprong opzij maakte midden in roestig prikkeldraad dat om haar benen en buik vloog. Gelukkig redelijk goed afgelopen, alleen oppervlakkige snedes en schaafwonden. Ze gaat er nu wel langs maar leuk vindt ze het niet.

Leo vind (jonge) koeien die meerennen maar niets.

En beide vinden ze kadaverbakken niet leuk. Dat zal wel met de geur te maken hebben.

En oh jaar, van die rood/witte hekken. Als ze gewoon rechtop staan is er niets aan de hand maar die dingen moeten om liggen, nou zeg, dat is eng Nagelbijten / Gniffelen

Maar gelukkig gaan ze overal langs ze laten ons niet in de steek.

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:41

Ik heb een paard ingereden die slechte ervaringen had toen ze ingereden werd. Zij was bang als we aandraafden, omdat ze er toen niks meer van snapte Lachen afgeleerd door haar achter een ervaren pony te zetten zodat we een rem hadden en ik beter met de bewegingen mee kon gaan, na 10 passen snapte ze het en was het niet eng meer.

megg14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:34

mijn pony is bang voor een ladder en het hondenhok.. ook honden zelf zijn een ramp.. van die strepen op het asfalt waar eens scheur in heeft gezeten en weer zijn opgevult zijn super eng! het opblaaszwembadje op stal was ook vreselijk Tong uitsteken

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:09

Mijn Paard vond skatende mensen altijd erg eng..van veraf begon hij al te stressen, nu hij wat ouder is is zijn gedrag ook minder heftig.
Zo mak en braaf als hij is langs de weg, skates vind ie maar niks.

Mijn haflinger is een echte dramaqueen die verzint ze terplekke wat vandaag nog gewoon was is morgen supereng of andersom.
Aanstellerij dus.....maar wat ze echt eng vind zijn rammelende fietsers, een traktor met een hoop lawaai geen probleem maar een fietsje ieuww die zijn toch wel erg vreemd...gekke waus.

hantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:32

een verzorgpony was eerder bang voor witte dingetjes.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:37

nou het lijstje waar die van mij allemaal wel niet van schrikt past niet eens in 1 zo'n bericht ben ik bang Clown

maar zal wel vertellen waar die vandaag van geschrokken is
we kwamen de bak in en vloog een vogel omhoog WAAH eng
we waren aan het stappen en een shetlander die naast de buitenbak staat briest Clown daarvoor moet je spontaan van in galop schieten

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:37

fietsen zonder mensen er op.
water
kalfjes

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:45

Zal ik eens vertellen wat ie eng vond...

Het was niet de brug, maar het waren de strepen op het fietspad
En de paraplu van haar baasje, ze is nu 4 en ineens kon ze door die paraplu heel wreed lopen en appuyeren en steigeren met iemand op dr rug en uhm ik weet niet wat allemaal nog meer, dat wordt dus wat vaker obstakels oefenen...

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:06

vishengels ! Tong uitsteken Ze is nogal bang voor zwepen geen idee hoe dat komt mischien is er iets gebeurd in het verleden maarja ze vind een vishengel op een zweep lijken en als die beweegt ohoh rampzalig:P

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:02

franse bulldoggen,

meneer kan tegen iedere hond, maart niet uit al rennen ze blaffend achter hem aan, vind ie het nog niet eng,
kom ik van de winter ons mam tegenin het bos met mn bulldog, durfde die niet eens in de buurt er van te komen Tong uitsteken

maar hij natuurlijk ziet er wel erg wreed uit, die hond van mij, vooral omdat ie zijn legertrui-met-bontkraag aanhad Clown

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:21

Mijn pony vond het een keer nodig om op de weg in galop ervandoor te gaan toen ze een man in een tuin zag staan... Maar volgens mij wou ze gewoon naar huis^^

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:34

Voor mij als ze weer eens wat gedaan heeft Clown)

Ze is wel vaker voor dingen bang, maar ze is ook nog maar jong. Biijjjjjjna vier jaar, en ondertussen heeft ze laten zien dat ze eigenlijk alles kan overwinnen.

We moeten wel nog wat werken aan die grote haspels met kabels om het land te wateren, maar als die aan staan tikt het, sist het, en het is GROOOOOOT! en mijn pony is kleinnnnnn Tong uitsteken

Maar ze was ook bang van fietsers. Sisdingen zijn dat!
Het luchtkanon op het veld vind ze daarentegen weer saai (dat geeft gewoon een knal dat ik er een meter van omhoog vlieg, is om de vogels van het veld te schrikken)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:18

Uhhh, waar moet ik beginnen Knipoog Maar ja, de laatste keer voor de electirsche heggenschaar van de overbuurman. Maar ze schrikt er ook van als het gras van de buren (tuin vsan hen ligt langs onze rijbak) is gemaaid of als hij net gesnoeid heeft en ze deze verandering voor het eerst ziet. Verder kan ze om zoveel onbenullige of voor mij onzichtbare dingen schrikken/wegspringen. Maar moet zeggen dat het al een heel stuk minder is als voorheen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:27

Ehm, de laatste keer schrok ze van die rood met wit gestreepte "wegwerkzaamheden-borden". Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:29

De huidige merrie die ik rijd , daarvan kun je beter vragen waar ze niet bang van was Nagelbijten / Gniffelen

Die was werkelijk overal bang voor ... niet normaal.

Met heel veel geduld is het een stuk minder geworden,maar ze kan nog schrikken als ik bijvoorbeeld een scheet zou laten Clown

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:10

Mijn eigen paard is in principe nergens bang voor, auto's traktors, hij kijkt niet eens op. Het enige waar hij weleens van wil schrikken in het bos is een hoop takken of een omgevallen boomstam.. Heeeel eng natuurlijk;)

Mijn verzorgpony is bang van koeien haha

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:11

Jimmy is eigenlijk nergens bang voor, behalve eenden. Bij die beesten schrik ie altijd. Huilen van het lachen
Belize is niet echt ergens bang voor, vindt meer alles nog een beetje spannend en interessant.
En Koral vindt zover ik tot nu toe weet niks eng. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 14:31

Ik heb het één keer meegemaakt tijdens een buitenrit tijdens de les dat De Bruin enorm schrok van een fazant die net uit de bosjes kwam gevlogen! (hij sprong echt 2 meter opzij!) Ik dacht nog bij me eigen, ojee straks lig ik in de sloot met hem erbij (hoewel.... zou wel leuk zijn, zwemmen met je paard!)

Gelijk daarna (een paar bochten verder) dribbelde ook nog een konijntje over het pad maar dat deed hem niks!??!!? Gek beest! Tong uitsteken Haha!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:33

M'n Gelder is bang voor bloemenkraampjes langs de weg en voor grote vrachtwagens of tractors met een grote aanhanger.
M'n andere paard is eigenlijk nergens bang voor.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:37

hekjes langs het paardenpad. Gelukkig is het met een ander paard samen minder eng... En de strepen op de weg, daar moet ze wel een heeeeeeeeele grote pas over nemen want anders bijten ze echt hoor!

Renee_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:44

Bij onze verzorgpony`s is er een veulentje en die is bang voor mijn zus. ( Het is een 1 jarig hengstje die soms nogal vervelend doet.) Dat komt omdat als hij weer eens vervelend doet ze met hem gaat wandelen en da duwt ze hem soms aan de kant, als hij dan gaat bijten terug duwt of iets anders vervelends doet geeft ze hem een mep. ( niet hard ofzo.) En nu als ze met hem gaat wandelen ook al deed hij niet vervelend kijkt hij heel goed uit met wat hij doet. ( hij is zelf ook wel een beetje een watje ) Wij lachen ons soms helemaal dood dat ze hem niet altijd uit de wei kan halen omdat hij dan weg rent voor haar. Dan ga ik de wei in en loopt hij naar me toe.

IloveI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:45

Mijn pony is bang voor: Witte paaltjes, stenen(van die grote ronde) Rare geluidjes, plastic zakken en nog wel meer Lachen

Polkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:21

TWas niet myn eigen maar ene manege ponyy
Dat mag togh ook [a] xD

Maar kweet nog steeds niet waarvan se bang was dr sat denk ik wat int gras ofso want se wou niet meer door de hoek heen xD

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:31

van skelters en trekkers..
bij ons op stal hebben 2 jongens een trekker..
daar rijden ze wedstrijden mee..
en daar is die niet bang voor.. Tong uitsteken