Bestaat er een soort aankoop tips voor dummies ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponny_power

Re: Bestaat er een soort aankoop tips voor dummies ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 21:49

zap schreef:
suleilitha schreef:
Dat wist die man ook niet die ik ken. En toch deed die zeer zeker geen impulsaankoop, dat je dit in dit topic nu ook alweer een impulsaankoop noemt, geeft IMO aan hoe generaliserend je te werk gaat...

Ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen Haha! Ik zou het geen weloverwogen aankoop noemen ofwel?

als je g0dverd0mme iedere post zit te suggereren dat er al 1 gekocht is , ben je wel hard bezig het allemaal erger te maken dan het is of niet ? DRAMA QUEEN !!!

gelukkig zijn er zat mensen die het wel snappen en een iets meer toerijkend verstand hebben nog.
als ik zo impulsief het zou willen had ik er idd wel 1 of 2 of mijn part 5 gekocht al.

en had al zeker niet de moeite genomen me hier aan te melden en uber haupt het 1 en ander aan te schaffen ter informatie.

dus pleur op met suggereringen , en ga je tijd ff ergens anders verdoen.
wordt nu wel een beetje ziek van die steeds 3 dezelfde sukkels hier die steeds dingen posten die totaal de plank en werkelijkheid mis slaan.

de groeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:51

ik vind dat sommige idd erg door kunnen zeuren zeg jeetje

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:10

Het wordt nog gezellig..... beetje jammer dat mensen zo anders gaan reageren als ze reacties krijgen die ze niet verwachten. Noem het zeuren of hoe men het noemen wil, het is gewoon een kwestie van een totaal andere mening hebben.

Overigens wil ik niet heel vervelend zijn, maar je loopt in een ander topic te verkondigen dat je al een paard gevonden heb, alleen dat je nog wacht totdat er plek is......

ponny_power schreef:
gelukkig zijn er zat mensen die het wel snappen en een iets meer toerijkend verstand hebben nog. .

Of juist wel een toerijkend verstand hebben.. en verder kijken!

ponny_power schreef:
wordt nu wel een beetje ziek van die steeds 3 dezelfde sukkels hier die steeds dingen posten die totaal de plank en werkelijkheid mis slaan.
de groeten.

Ik vraag me af wie hier de plank misslaat..

Ik heb geen zin om zo afgesnauwd te worden.. Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:20

ja zap, jij bent er 1 die gewoon niet WIL geloven dat te toekomstige paard van Peter het heus wel goed zal hebben! ik denk tog ook echt aan jaloezie!

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:21

zap schreef:
Overigens wil ik niet heel vervelend zijn

Dat ben je wel , dus als je nu weg zou blijven ... zou dat heel erg fijn zijn Clown

zap schreef:
Ik heb geen zin om zo afgesnauwd te worden.. Doei, doei

Mooi ... is de boodschap toch goed over gekomen , daar wordt ik wel blij van Tong uitsteken

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:23

Cinnepin schreef:
ja zap, jij bent er 1 die gewoon niet WIL geloven dat te toekomstige paard van Peter het heus wel goed zal hebben! ik denk tog ook echt aan jaloezie!

laatste reactie. Ik ben niet jaloers (ik zou niet eens weten waarop) en ik WIL heus dat het paard het goed gaat krijgen.. ik heb er alleen serieus mijn twijfels over (net als vele andere) Het probleem is dat de argumenten zo van tafel worden geveegd onder het mom van: het komt er toch, zeur niet zo, je bent jaloers....

Natuurlijk kan het goed gaan en dat hoop ik heus. Ik vind alleen dat jullie er wel erg makkelijk over doen... ik heb het vaak fout zien gaan ja en dus is het puur om te waarschuwen. Maarja, aangezien er mensen zo eigenwijs zijn om niet eens de moeite te nemen om te lezen wat de bezwaren zijn of daar gewoon niet op ingaan, ja dan ben ik uitgepraat ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:27

zap schreef:
Anoniem schreef:

laatste reactie. Ik ben niet jaloers (ik zou niet eens weten waarop) en ik WIL heus dat het paard het goed gaat krijgen.. ik heb er alleen serieus mijn twijfels over (net als vele andere) Het probleem is dat de argumenten zo van tafel worden geveegd onder het mom van: het komt er toch, zeur niet zo, je bent jaloers....

Natuurlijk kan het goed gaan en dat hoop ik heus. Ik vind alleen dat jullie er wel erg makkelijk over doen... ik heb het vaak fout zien gaan ja en dus is het puur om te waarschuwen. Maarja, aangezien er mensen zo eigenwijs zijn om niet eens de moeite te nemen om te lezen wat de bezwaren zijn of daar gewoon niet op ingaan, ja dan ben ik uitgepraat ja

ja maar ik heb veel argumenten gezien met stuiteren en bek trekken, maar is een paard alleen om te rijden dan? Basis dingetjes kan die op die van mij leren, heb een geduldig paardje die t nog leuk vind ook!
Hij kan met zijn eigen paardje toch de verzorging leren etc? En het riijden komt echt wel goed hoor, waar maak je je in godsnaam zo druk om!~een paard is er niet alleen om te rijden! want dat zijn de enige argumenten die jij geeft!

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:27

zap schreef:

Hey welk deel van "sodemieter op" begeep je nou niet heelemaal ? Rolleyes

ik wil het best anders verwoorden voor je hoor als het je allemaal te moeilijk is !
Ga lekker je penny boekjes lezen ofzo ... hier zijn we ... ( idd .. dat is meervoud ! ) je zat !

DAAAAAAAAAAAAAG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:31

Dit wordt mij te gek.
Dit is een forum, en daar mag iedereen zijn mening uiten, en als jij het er dan toevallig niet mee eens bent, heb jij pech, maar je kunt niet mensen wegsturen uit een topic.

Zo werkt het niet. En nee, ik ben zap helemaal niet zat, en ik ben het ook nog volledig met haar eens.
Ik vrees dat dat "zat zijn" alleen voor jou en Cinnepin geldt.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:33

Als jij de defenitie van verkeersmak, bereden en niet wat been en rugproblemen op kunt noemen vraag ik me af wat je met een paard moet eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:34

nou jullie hebben het echt alleen over t rijden, trekken dit, bonken dat...alsof een paard een lekker leventje hebt als je er alleen maar op rijd!!!!! Peter kan niet rijden dus is zijn paard ( toekomstige paard ) zielig. Arme manege paarden, allemaal zo zielig, EN LEZEN JULLIE WEL DAT HIJ DE BASIS OP MIJN PAARD GAAT LEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en dan kan ie verder met zijn paardje

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:34

Yamcha schreef:
Dit wordt mij te gek.
Dit is een forum, en daar mag iedereen zijn mening uiten, en als jij het er dan toevallig niet mee eens bent, heb jij pech, maar je kunt niet mensen wegsturen uit een topic.

Zo werkt het niet. En nee, ik ben zap helemaal niet zat, en ik ben het ook nog volledig met haar eens.

Als het je zo hoog zit ga je lekker een topic met ZAP over mij en me ( nog niet aangekochte ) paard beginnen
heel veel succes alvast .

Een mening geven mag ook wel , heb ik tot bladzeide 5 geloof ik ook niks over gezegd.
maar na 6 pagina's kankeren en suggereren mag ik best ook "MIJN MENING" geven.

dat jou die niet bevalt ... who cares. Clown
Laatst bijgewerkt door ponny_power op 14-04-08 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:34

patsur schreef:
Als jij de defenitie van verkeersmak, bereden en niet wat been en rugproblemen op kunt noemen vraag ik me af wat je met een paard moet eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen

wat knap dat jij dat allemaal al wel wist toen je gebeoren werd Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:36

Uiteraard wist ik dat toen nog niet, maar als je nog niet weet wat verkeersmak ik denk ik niet dat het verstandig is een paard aan te schaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:37

wat heeft de defenitie van t worod verkeersmak met het hebben van een eigen paard te maken dan?

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:37

patsur schreef:
Uiteraard wist ik dat toen nog niet, maar als je nog niet weet wat verkeersmak ik denk ik niet dat het verstandig is een paard aan te schaffen.

En waar TF zie jij dan dat er een paard gekocht is ? .... gaan we weer !!!!! Ja

Het komt er wel ... zeker ... maar nu nog niet ! morgen ook niet ... en sterker nog .. dit weekend ook nog niet.
dus waar heb je't over ?
Laatst bijgewerkt door ponny_power op 14-04-08 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:39

ponny_power schreef:
Yamcha schreef:
Dit wordt mij te gek.

Als het je zo hoog zit ga je lekker een topic beginnen met ZAP over mij en me ( nog niet aangekochte ) paard beginnen
heel veel succes alvast .

Een mening geven mag ook wel , heb ik tot bladzeide 5 geloof ik ook niks over gezegd.
maar na 6 pagina's kankeren en suggereren mag ik best ook "MIJN MENING" geven.

dat jou die niet bevalt ... who cares. Clown

Je mag best je mening geven, heb ik geen problemen mee. Je hebt recht op vrijheid van meningsuiting. En daar maak je gebruik van, wel, dat is toegestaan.

Je mag alleen op een openbaar forum niet zomaar mensen wegsturen, en het is ook de bedoeling dat je beleefd blijft tegen andere gebruikers.
Daar sprak ik je even op aan, mijn goed recht trouwens.

En nee, ik heb er geen behoefte aan een topic te openen over jou.
Maar dank voor het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:40

ahjoh volgens hen heb je al een paard, die had je al voor jij zelf wist dat je m had, en je hebt hem nog afgeragt ook, paard gaat dood van de pijn in zijn rug, loopt kreupel, en eehm oja is ook nog voor een auto gesprongen want je wist niet dat ie verkeersmak was

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:42

Mooi , ga jij nu ook een andere bezigheid zoeken dan ? zou wel fijn zijn ... want je hangt me net zover de strot uit als die ZAP .

misschien moest je naast je paard eens andere vrienden gaan maken om de tijd door te komen. misschien dat me topic dan opeens wel de helft schoner blijft zonder crap load of sh|t van jou .

jij ook uitjuus ...

stuur iedereen weg nu Haha! ... heerlijk Tong uitsteken

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:43

patsur schreef:

Iedere verkoper heeft een andere definitie van verkeermak Clown
Net zoals zadelmak. Je legt een zadel op het paard en het paard is volgens sommigen zadelmak. Anderen noemen een paard pas zadelmak als hij braaf onder de man kan stappen, draven en galoperen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:45

imaudy klopt!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:47

Misschien hebben jullie het verkeerd begrepen, maar ik vraag me meer af waarom je een paard aan zal schaffen als je basistermen als verkeersmak en bereden niet kent. Er staat verder nergens dat ik denk dat je al een paard gekocht hebt? Dat was mij namelijk niet duidelijk geworden.

Cinnepin schreef:
nou jullie hebben het echt alleen over t rijden, trekken dit, bonken dat...alsof een paard een lekker leventje hebt als je er alleen maar op rijd!!!!! Peter kan niet rijden dus is zijn paard ( toekomstige paard ) zielig. Arme manege paarden, allemaal zo zielig, EN LEZEN JULLIE WEL DAT HIJ DE BASIS OP MIJN PAARD GAAT LEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en dan kan ie verder met zijn paardje

Paard is niet zielig als er niet op gereden wordt hoor, en het kan mij weinig schelen op wie jij de basis leert. Met manegepaarden heb ik verder geen problemen, heb er zelf 1 gedeeld en wedstrijden mee gereden.
Laatst bijgewerkt door patsur op 14-04-08 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:49

gewoon lezen voor je iets zegt!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 07:51

ponny-power, wat ben jij onaardig en onsportief, Ik heb even getemd. Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:13

Cinnepin schreef:
waarom wel van een verzorg of lease paard kunnen leren en niet van een eigen paard? Een verzorg paard kan toch dingen niet accepteren? beetje slap excuses, en wie zegt dat peter het over een half jaar zat is? dat kan ja, maar datkan iedereen ovekomen omdat het toch meer tijd ging kosten dan gedacht enz.
Jullie trekken te snel conclusies

Bij de lease en verzorgpaarden kan er ingegrepen worden als het niet gaat.
En over het snel conclusies trekken, helaas heb ik vaker gezien dat mensen met meer ervaring en ook de zogenaamde "mensen met verstand van paarden" achter zich hadden staan, waarbij de paarden dus de dupe werden. De eigenaren luisterde slecht naar de "mensen met verstand van paarden,want "het was hun paard" of die mensen hadden er weinig verstand van... Dat gun je geen enkel paard.
Er zijn ook van die geweldige "succes"-verhalen, van onervaren ruiters die na veel bloed, zweet en tranen een fijn paard hebben. Sorry, maar die "bloed", zweet en tranen zeggen mij genoeg over -> wat het páárd heeft doorstaan. Paarden houden en rijden zou echt geen gevecht moeten zijn en zeker niet in de basis, dan doe je echt iets niet goed.

Waarom zou iemand zo'n groot risico willen nemen? Om jezelf te bewijzen dat jij het wél kan

@peter: zo heb jij even laten zien dat je volwassen bent ROFL