Radeloos wb trailer laden *Probleem opgelost! pag. 27*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Re: Radeloos wat betreft trailer laden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 07:29

allereerst wil ik zeggen dat ik het echt verschrikkelijk vind hoe die mensen van de ruitersportzaak zijn omgegaan met jou paard!! en dat jij hier nu de dupe van bent.. Boos! kan niet begrijpen dat ze zo om gaan met andermans bezit!!

ik heb vorige maand een 2 jarige hengst gekocht, hij durft ook de trailer niet op..
nou moest hij gister overgebracht worden naar een andere stal omdat hij dinsdag gecastreerd word daar.. Hij is altijd als hij de trailer op moet onrustig, heel gespannen en vind de trailer eng.. (eigenaar van hem heeft geen trailer meer dus kon ook niet eraan laten wennen, zodra hij bij ons op stal staat gaan we hem eraan laten wennen en rustig opbouwen met eerst grondwerk etc, net zoals jij dat gedaan hebt) maar omdat hij weet dat hardy (het paard) niet de trailer op wilt krijgt hij een aantal uur voor hij geladen moet worden een spuitje (verdoving iets.. hij heeft wel een naam genoemd maar weet het niet meer.. zal het nog wel even vragen) door dit spuitje word hij een beetje suf en kan hij zo geladen worden, Ik ben zelf niet van de spuitjes enzo maar omdat het bij hem nu even niet anders kan moet het wel.. Ik zal even een mailtje naar hem sturen hoe het ook alweer heet, en hoelang ze er een beetje suf van zijn. (want stel dat je het wilt proberen en je die endurance hebt en je paard suf is heb je er nog weinig aan..)

ik wil je in elk geval succes wensen, en hopelijk krijgt je paard snel weer vertrouwen Lachen
(zodra ik meer weet zal ik het even sturen)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 09:56

Rijgedrag van de chauffeur is dik in orde. Die rijd heel netjes met de trailer.
Het rijden is het probleem ook niet gelukkig.

BianCatjee: Ja, ben ook nog ontzettend kwaad op hun.
Moet er vanmiddag weer heen, maar als die man er is, krijgt ie het toch wel te horen van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:59

Niet alles gelezen...maar soms zie je wel aan een paard of het echt angst is of het baasje keihard uitlachen
Bij het laatste kan een paard van mij toch ook de rambam krijgen Lachen

Maar goed, weet dus niet hoe het met silence is.

Overigens over het rijgedrag... bij veel paarden is rustig niet rustig genoeg.
99% van de problemen komt toch van het rijgedrag af Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 10:02

Een stukje terug staat een stukje waarin de angst van Silence bevestigd word (berichtje van Khirshanta)

Ik denk dat het probleem bij Silence niet echt het rijden is. Neem aan dat hij dan wel 100% anders zou reageren op de trailer als we rijden als hoe hij nu reageerd.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:05

Silence, hebben jullie een houten klep of een andere soort klep?
Mijn paard liep bij ons thuis super de trailer op, maar bij haar nieuwe baasjes ging het ineens niet zo goed, toen zijn we teruggeweest en bleek dat ze een houten klep hadden + een wat lagere trailer.
Sodera vond toen de houten klep gewoon wat eng, dit in combi met een nieuw baasje was niet gaan Tong uitsteken!!
Je hoort vaker dat een paard met een houten klep het enger vind, dus misschien ook even oefenen met op een hele grote plank ofzo lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:06

En dat hoeft dus niet Lachen

Een kennis van had een paard, altijd problemen met laden.
Eenmaal aan het rijden en stond doodstil.

Maar wij reden daar eens achteraan... ik vond het veel te snel op heuveltjes en bochten, terwijl hun zieden dat het chauffeur rustig reed. Maar goed, ze bleven erbij dat het rustig was Lachen

Chauffeur had toen eens zijn been gebroken dus een kennis van hun reed, na 2 keer was het paard gewoon te laden Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 10:07

Volgens mij geen hout, daar is hij veel te zwaar voor.
De trailer heeft een gietijzeren vloer, ik verwacht n.a.v. het gewicht dat de klep daar ook van is.
En dan een anti-slip laagje erop.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:08

Hahahaha.

Ik heb er een die in het begin er 5 uur over deed te trailer op te gaan. Zelfs na "platgespoten" te zijn nog niet. Bang? Welnee! Meneer zei gewoon NEE! Daar maken we tegenwoordig geen woord meer aan vuil. We tillen hem (hengst) met 4 man de wagen in. Als het moet ondersteboven. Eenmaal in de wagen staat hij van: ships het is ze weer gelukt, en gaat op zn gemak staan vreten.

Maar heb er ook een die nachtblind is en het donkere gat van de trailer gewoon niet indurft.
Dan zit ik geduldig op mn knieen in de wagen net zolang tot hij voldoende moed bij elkaar geraapt heeft de stap te wagen.

Dan heb ik ook nog een bibbertruus die niet durft. Die laten we eerst de vrije keuze, maar niet te lang omdat het probleem zich anders alleen maar meer bevestigd. Ontbreekt het haar aan de moed dan helpen we haar een handje met zachte dwang.

Zo zie je maar, het is per paard verschillend welke aanpak je moet handteren.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:23

Weet je zeker dat er geen sprake van angst is? Het zou eventueel kunnen door het (onbewuste) rijgedrag van de chaffeur.
Vertel gewoon tegen je vader dat je alles wilt proberen om je pony weer normaal de trailer op te krijgen, en dat het misschien kan helpen om nóg rustiger te rijden Lachen.

Wat bij mijn paard erg heeft geholpen is het volgende;
Twee longerlijnen aan de zijkant van de klep, laten vast houden door twee verschillende personen. Zelf een longeerlijn aan je paard klikken (meneer heeft het namelijk wel eens gepresteerd om los te breken, met een lange lijn heb je meer speling als je paard eens naar achter wilt lopen/trekken..) En als laatste staat er nog iemand met een longeerzweep achter je paard.
Deze gebruikten wij alleen als het paard naar achteren kwam. En dan niet tegen het paard zelf, maar alleen als extra stimulanse, dus gewoon over de grond een ''zweep'' geluidje maken..
De longeerlijnen naast de klep zorgen ervoor dat je paard het idee krijgt dat hij er niet langs kan. Het is dan niet de bedoeling dat de mensen met die longeerlijnen naar achter gaan lopen en het paard als het ware omcirkelen met de longeerlijnen. Bij mijn paard hielp het namelijk niet als hij een te opgesloten gevoel kreeg, dit moet je naar mijn idee ook zo veel mogelijk voorkomen.
Maar op deze manier wist hij wel dat er minder punten waren waar hij er onderuit kan komen. Want hij is erg slim en ook nog aardig dominant.

Nu tegenwoordig weigerd hij niet meer als we gaan trailerladen (even afkloppen ROFL ) en nu gebruiken we de zweep ook niet meer. (Die nemen we alleen maar mee als extra zekerheid, mocht het toch niet lukken..) De twee longeerlijnen gebruiken we nog wel, gewoon als zekerheid dat het gaat lukken. We weten namelijk dat hij op deze manier er goed en relaxed op loopt Lachen.

Misschien heb je hier iets aan? Suc6 ermee!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:47

Silence schreef:
BianCatjee: Ja, ben ook nog ontzettend kwaad op hun.
Moet er vanmiddag weer heen, maar als die man er is, krijgt ie het toch wel te horen van me.

Even praktisch: HOE ga je dat doen? Of ga je zonder Silence?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 11:53

Zeker weten zonder Silence dit keer.
Maar moet er nu ook zijn voor iets anders naast het zadel.
Zadel moet ook terug, dus ik ga even bekijken hoe ik het ga aanpakken met ander passen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:05

Silence schreef:
Zeker weten zonder Silence dit keer.
Maar moet er nu ook zijn voor iets anders naast het zadel.
Zadel moet ook terug, dus ik ga even bekijken hoe ik het ga aanpakken met ander passen.

denk dat je er wel heen bent geweest(of er nu bent Knipoog ) hoe is het gegaan,
en wat hebben ze gezegd op wat er gebeurd was?? Lachen
misschien kunnen hun nu om iets terug te doen met een busje naar jou huis (of stal waar je paard staat) komen
om een nieuw zadel te passen..!! ik vind wel dat ze dat kunnen doen! Bloos! (of ligt dit aan mij Knipoog )

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:34

Fijn dat het nu weer wat beter gaat (geen paniek iig)! Rustig op deze manier doorgaan, en je niet uit het veld laten slaan als het even wat minder gaat. Ja

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:41

Wou even zeggen dat ik ontzettend veel respect heb voor je dat je na alles nog steeds niet je paard de trailer in dwingt/trapt Lachen zo zouden er meer moeten zijn. En wat een ontzettende eikels van die ruitersport zaak, ikzelf zou er niet eens meer heen gaan (aangezien ze klaarblijkelijk niet kundig genoeg zijn je te kunnen advieseren.. ze stonden naast een doodbang paard en herkennen dat niet eens?) Geef ze lekker van katoen meid! jou beestje zo behandellen.. hun durven ze.

Ik zou in ieder geval bezig blijven het het grondwerk, hoe lang het ook duurt je hebt er wel resultaat mee gehad. Er zitten hier gelukkig een paar die echt weten hoe je dit het beste kan aanpakken. Ga in ieder geval niet met lijnen en zwepen te werk, maar gelukkig snap je zelf al dat dat niet gaat werken.

echt meis! je bent een topper!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 17:16

BianCatjee: Ik heb zelf een ander zadel gehaald en er is iemand komen kijken op stal of het goed ligt.
Dat is een kennis van een stalgenoot en die heeft ook veel verstand van zadels.
Dus hij heeft ernaar gekeken. Die man van de ruitersportzaak had ik liever helemaal niet meer bij mijn paardje.
Die man was er zelf niet, dus heb er verder niks van kunnen zeggen.
Weet niet of dat er nog van komt, want ik twijfel heel erg nu, of ik zowieso nog naar die winkel ga als ik iets nodig heb voor Silence.

Traiectum: Dank je, we gaan in alle rust verder. Vandaag stonden er al 2 voorbeentjes op de klep.
Wel afgewisseld, maar ze stonden er toch mooi op.
Haha!

Benfan: Dank je wel, ik vind het een heel lief berichtje van je. Leuk om te lezen Knipoog
Ik twijfel inderdaad nog of ik er ooit nog heenga.
Nu moest ik wel, aangezien het zadel daar vandaan kwam en het dus ook daar geruild moet worden.
Laatst bijgewerkt door Silence op 04-04-08 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:35

Weet je, ik moest een tijd terug ook een paard vervoeren dat heel moeilijk te laden was........ maar dat kwam uit brutaliteit voort Lachen De eigenaar wilde ook niks dwang, en uiteindelijk help ik dan dus ook niet mee, want ik pak er echt wel een bezem bij op een gegeven moment Lachen

Nou moest ik dat dier heel regelmatig vervoeren naar de kliniek Lachen en iedere keer getrut.......... TOTDAT de eigenaar na een behandeling naar binnen ging en ik en de smid samen bij dat peerd stonden die klaar stond om ingeladen te worden........ hij was nog wat dronken van de sedatie Haha!

hulpje van de smid aan het touwtje gezet en de smid en ik hebben hem "hoppaaaaa" zo de wagen ingetild (was een makkie want hij was echt nog redelijk onder zeil)

Sindsdien hoefde ik alleen maar achter hem aan te lopen richting de klep, en hij ging in volle draf de wagen op Haha! Haha! echt geen enkele aarzeling what so ever Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 17:48

Dat hoop ik inderdaad ook nog eens te mogen bereiken met Silence.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:15

En dat gaat ook lukken! Gewoon lekker rustig doorgaan. Jullie zijn in alles al zo ver gekomen, niet de moed laten zakken! Elke dag een voetje verder, en 19 April kan hij er misschien nog beter op dan eerst. Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 07:23

Haha! Dank je wel.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:59

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:01

Het gaat helemaal niet goed.
Kan op dit moment vrij weinig met Silence. Toen ik hem kocht, was hij bang, nerveus en ontzettend schrikachtig.
Ik ben nu precies weer terug op dat punt. Hij is precies zoals toen en helemaal niet meer de Silence die ik de laatste tijd kende.
Weet het op het moment even niet meer, ben nogal van slag door dit alles.. Ben ruim 2 jaar bezig geweest om zijn vertrouwen te winnen en nu in één klap is het weer weg. Heb vandaag geprobeerd om gewoon rustig wat longeerwerk te doen, maar ook dat ging helemaal niet.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:11

blijf vertrouwen houden, misschien wil je nu wel te veel of neem anders een time out tot naar KFH gaat

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:19

Nee teveel zeker niet. Doe het nu zelfs heel erg rustig aan.
Tja, die clinic..als ie niet op de trailer gaat zal ik me daar helaas voor moeten afmelden ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:23

kunnen ze je op stal ook niet helpen met het laden?
Die kennen hem immers nu ook Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:35

Dat hebben ze al geprobeerd, maar ze hingen hem zowat op aan de trailer aangezien hij zo graag weg wilde.
Dus ze zijn er ook mee gestopt.
Ben nu wel met iemand bezig die ook echt stapje voor stapje werkt.
Die stapjes gaan goed, tot we bij de klep komen, dan verstijfd ie.