kan niet begrijpen dat ze zo om gaan met andermans bezit!!ik heb vorige maand een 2 jarige hengst gekocht, hij durft ook de trailer niet op..
nou moest hij gister overgebracht worden naar een andere stal omdat hij dinsdag gecastreerd word daar.. Hij is altijd als hij de trailer op moet onrustig, heel gespannen en vind de trailer eng.. (eigenaar van hem heeft geen trailer meer dus kon ook niet eraan laten wennen, zodra hij bij ons op stal staat gaan we hem eraan laten wennen en rustig opbouwen met eerst grondwerk etc, net zoals jij dat gedaan hebt) maar omdat hij weet dat hardy (het paard) niet de trailer op wilt krijgt hij een aantal uur voor hij geladen moet worden een spuitje (verdoving iets.. hij heeft wel een naam genoemd maar weet het niet meer.. zal het nog wel even vragen) door dit spuitje word hij een beetje suf en kan hij zo geladen worden, Ik ben zelf niet van de spuitjes enzo maar omdat het bij hem nu even niet anders kan moet het wel.. Ik zal even een mailtje naar hem sturen hoe het ook alweer heet, en hoelang ze er een beetje suf van zijn. (want stel dat je het wilt proberen en je die endurance hebt en je paard suf is heb je er nog weinig aan..)
ik wil je in elk geval succes wensen, en hopelijk krijgt je paard snel weer vertrouwen

(zodra ik meer weet zal ik het even sturen)

!!
) en nu gebruiken we de zweep ook niet meer. (Die nemen we alleen maar mee als extra zekerheid, mocht het toch niet lukken..) De twee longeerlijnen gebruiken we nog wel, gewoon als zekerheid dat het gaat lukken. We weten namelijk dat hij op deze manier er goed en relaxed op loopt
) hoe is het gegaan,
(of ligt dit aan mij