om de zoveel jaar wisselen van paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Re: om de zoveel jaar wisselen van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:15

rebble schreef:
Ik vind het erg leuk om een jong paard op te leiden. Zelf heb ik niet de ambities/mogelijkheden om ze echt in de sport uit te brengen (houdt voor mij op bij L/M niveau). Dan vind ik het leuk als mijn paard zich bij een ander verder kan ontwikkelen!

Dit zou ook helemaal op mij kunnen slaan. En ook bij mij hebben de paarden het goed; elke dag naar buiten, goed voer etc.. Ik ben er echt wel gek mee.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:39

Lieveli Je rijke verbeelding wel leuk!! Hihi...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:37

asjemenou schreef:
En iedereen moet verplicht zijn leven lang op zijn eerste shetlander blijven rijden??
Of maar meteen als 6-jarige op een groot paard beginnen? En dat moet natuurlijk wel een zelfgefokte zijn, want bij iemand een paard kopen is zielugh. Dat kun je dat paard echt niet aandoen

ROFL ROFL spandoeken vb 'haal onze shetlander de winter door'

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:41

sannekeee schreef:
IK vind het niet normaal als je dat doet , wel als je er zelf niet goed voor dat beestje bent ..
En waarom zou je steeds van paardje ruilen , dat vind ik niet echt normaal !! Dan moet je maar eens aan je zelf afvragen waarom je dat steeds wil / doet !!

misschien moet jij eens nadenken dat niet iedereen hetzelfde is en dan nog eens een conclusie trekken, dit is gewoon kort door de bocht.
Dacht je dat manegepaarden hun hele leven al in de lessen lopen, echt niet.
Oudere Leerpaarden waar je nu als beginnend ruiter zo op kunt zijn eerst van mensen geweest die het kunnen en leuk vinden om jonge paarden te beleren en later misschien door iemand die er mee is gaan starten en nu zit jij erop in de les. Knipoog

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:33

mel_shet schreef:
Ik heb dit nog nooit gezien. Ik zou het zelf nooit doen en ook echt niet kunnen. De band die ik met mijn paard nu heb, is zo sterk. En ik neem aan dat de meeste mensen wel een band hebben met hun paard toch?
Dan doe je je paard niet zomaar weg omdat je een nieuwe uitdaging wil.

aan de ene kant wel mee eens en de andere kant niet.

want ik denk dat als je een paard hebt dat je der een band mee krijgt.
tenminste dat heb ik wel.

maar als je echt in de sport zit,
en je paard is niet goed genoeg,
dan ging die weg jah.
omdat je der niet ver mee kunt komen.

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:36

De beste manier lijkt mij dat je je paard houdt en dat iej zijn laatste dagen mag slijten, terwijl je op zoek gaat naar een nieuw (sport)paard Afgod
K weet dat niej iedereen zich 2 paarden kan veroorloven, dus deze manier werkt niej altijd Misselijk

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:56

ik heb jaren (vroeger als penny) bij een kleine hobby handelaar (een paardvriendelijke) gereden.
er kwamen toendertijd vooral ponys van kinderen, die wat opvoeding en vertrouwen miste.

na een jaar of 2 jaar werden ze meestal verkocht.
bij de laatste dacht ik das de mijne. en die heb ik nu al ruim 3 jaar, en doe der noit meer weg

het is maar met wat voor gedachte je een paard houd.
alleen word vaak het pard er de dupe van. en dat vind ik jammer (zacht uitgedrukt)

Lautjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:32

Iedereen is verschillend, de een gaat er mee handelen terwijl de ander en gehecht aan raakt en voor geen prijs het paard meer weg wil doen.
Ik vind alles best zolang het paard het goed heeft Vork
xx