Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
iepsel schreef:Het valt me dus echt op dat de paarden die niet uit hun ritme worden gehaald, dus die gewoon net als anders worden behandelt veel rustiger blijven en geen paniek vertonen. Eyeopener??
Jennyxx schreef:Nou dat was dan pittig oefenenDat zeggen ze inderdaad wel. Vandaar ook dat als je met het vuurwerk een radio aan wilt hebben of een bovendeur dicht, dat ze aanraden daar al een paar dagen van te voren mee te beginnen, zodat de paarden er vast aan kunnen wennen. Net als bij de giraffen in die dierentuin
Alle dagen voor O&N om 12 uur naar stal om t paard eruit te halen... 

EricPrast schreef:iepsel schreef:Of draai je oorzaak en gevolg nu om? Zou het niet zo zijn dat de mensen die hun paard "gewoon" hebben laten staan, dat gedaan hebben omdat ze weten dat hun paard niet in de stress raakt van het vuurwerk?Het valt me dus echt op dat de paarden die niet uit hun ritme worden gehaald, dus die gewoon net als anders worden behandelt veel rustiger blijven en geen paniek vertonen. Eyeopener??

Dendie schreef:Jennyxx schreef:Nou dat was dan pittig oefenenDat zeggen ze inderdaad wel. Vandaar ook dat als je met het vuurwerk een radio aan wilt hebben of een bovendeur dicht, dat ze aanraden daar al een paar dagen van te voren mee te beginnen, zodat de paarden er vast aan kunnen wennen. Net als bij de giraffen in die dierentuinAlle dagen voor O&N om 12 uur naar stal om t paard eruit te halen...
Edit typo...
dus ze waren wel vrij rustig.een paar weken voor oud&nieuw beginnen ze toch al wel met de knallen dus ze waren er al een beetje aan gewend.
Wino niet, die heeft een mooie wond boven zijn oog van het panisch doen... Ik heb flink wortels gegeven