Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SuperRoos schreef:hoe bedoel je, toch apart allemaal? nooit eerder gehoord van deze theorie..
Hij heeft ook twee kruinen. Onder elkaar. Bij hem zitten ze heel hoog. net onder de aanzet van zijn voorpluk. Vind het erg interressant en grappig om dit topic te lezen. Kom heel veel dingen tegen die ik in mijn paard terug zie. Hij is een binnenvetter waarbij stress op zijn milt slaat. Dit is van de zomer naar boven gekomen tijdens een bezoek van Steffi. Hij is in de groep erg sociaal. Hij laat zich niet op de kop zitten, maar gaat een gevecht niet uit zichzelf aan en hij mag graag met ruinen spelen. Naar mensen is hij ook vriendelijk, maar zal duidelijk aangegeven wanneer hij het ergens niet mee eens is. Met rijden laat hij zijn oogwit zien. Dan weet je dus dat hij er onderuit zal proberen te komen. Dat zijn de momenten dat hij het even moeilijk vind. Als ik dan even een rondje ga stappen en dan opnieuw probeer gaat het meestal wel goed. Aan de hand heeft hij mij wel eens de andere kant op proberen te manouvreren toen hij in de gaten kreeg dat we naar huis gingen en meneer nog wat langer op het strand wilde wandelen. Verder accepteerd hij van mij veel meer dan van anderen. Dus het op 1 mens gericht zijn klopt in deze ook wel. Verder is hij best een koele kikker. Totdat er een kliko staat of een boomstronk ergens ligt. Dan is het omdraaien en wegwezen. 
jepsica schreef:Uit de analyse komt dat 70% van de paarden met 2 kruinen sterker en emotioneler reageert dan gemiddeld, ze kunnen op zeer onverwachte momenten van streek raken zonder enige aanwijsbare reden. wanneer zo'n paard zijn zelfbeheersing verliest is het belangrijk hem even te laten gaan en dan weer tot rust te laten komen. straffen helpt niet en versterkt het ongewenste gedrag alleen maar, het paard zal onwilliger worden.
vaak kunnen ze ook slecht tegen stress
Gaat het bijvoorbeeld om gedrag van gewoon schrikken van 'niks' of zijn er serieusere problemen zoals bijvoorbeeld omhoog komen bij het rijden, rodeo's houden, slecht te stallen en slecht te trailerladen, dit zijn allemaal problemen namelijk die qua percentage vaker voor lijken te komen bij paarden met 2 kruinen..
Zal de rest van de paarden ook eens onderzoeken

). 

haha 

SuperRoos schreef:joviban, apart idd, ik zie nu goed waar hij zit maar zie hem niet van dichtbij, toevallig ook een foto van dichterbij haha