Miss_Malfoy schreef:Op een topic van een meisje dat problemen had met haar shet, vertelde ik laatst over de wandelpony's van de manege waar ik rijd. Dat dat af en toe ook heuse krengen kunnen zijn, maar dat ze dan van mij gewoon een schop onder hun kont kunnen krijgen. Toen beweerde iemand dat het heel gemeen zou zijn om ze van 10 tot 4 te laten lopen, en als ze het dan om 3 uur een beetje beu zijn, en gaan lopen klieren, ik ze op hun plaats zet. En ze vond de werkdagen ook te lang. Is dat zo? Ze lopen echt niet non-stop, rond etenstijd bijv. is het vaak een half uur lang uitgestorven, en tussendoor heb je vaak zat minder drukke momenten. Ook zetten we altijd met dranghekken even een soort stalletje uit waar ze af en toe kunnen rusten. Bij restaurants en dergelijke kunnen we altijd water halen, iedereen kent ons wel. Pony's zijn heuse lokale beroemdheden. De pony's worden op z'n dag verwend met allerlei lekkers. (Het zijn heuse vuilnisbakken, ultieme penny pony's, want voor die paar keer per jaar kan bijv. suikerspin, gesmolten ijs, niet te koud natuurlijk, en zelfs een keer tosti! geen kwaad.) We hebben ontzettend veel lol met ze, kennnen ze al jaren, we doen maar een stuk of 5 tot 10 van die evenementen per jaar, voor de rest worden ze wel eens ingezet bij kinderfeestjes, ponykampen, en op de manege als wandelpony. We lopen zeker niet te hard, het is rustig rondjes lopen, bij voorkeur op gras. Er loopt een begeleider naast, en die zou wel gek zijn om te hard te lopen, dan word je zelf immers ook moe. Ze staan voor de rest lekker op het land, als het heel vies weer is in de paddock, met schuilstal, word het nog erger komen ze lekker op stal staan. Is dit nou zo gemeen? Dat ze voor die paar keer per jaar een dagje moeten werken? En dat als ze dan vervelend worden, (tja, dat zit nou eenmaal in de shet) ik ze even op hun plaats zet?
poeh wat moet die pony veel lopen ik vind het wel een beetje erg lang