Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LADPR schreef:Als je een kudde hebt die nog wat rusteloos is kwa rangorde zie je echt meer gebeuren dan alleen deiren die elkaar uit elkaars ruimte willen hebben
sanne83 schreef:Bij een gewoon dominant dier kan je dan gewoon het halster aandoen en buiten zetten. Daarnaast buiten de stal werken aan een beter communicatie.
Citaat:LADPR schreef:Ja en dan pak je dier juist op een heel gevoelig punt, dat zou mij dan niet lekker zitten, dan liever een dier een schop voor zn kont geven of een tik tegen de neus dat doet namelijk geen zeer.
sanne83 schreef:De omgang met paarden op een handelstal interesseert me eigenlijk weinig. De doelstelling met paarden is daar anders dan een particulier met paarden.

Gewoon een jongeling die graag wil spelen. Ik heb één keer gewerkt met een volledig verpeste, zeer dominante merrie (inderdaad steigerend op je afkomen e.d.). Dat was de laatste keer. Ik pas daarvoor. Zulke krengen laat ik met liefde over aan anderen.