Paard opnieuw opvoeden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Paard opnieuw opvoeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:14

Nynke is op proef naar België geweest, maar teruggebracht omdat het niet klikte met de andere paarden daar of iets in die strekking, dus nu is ze weer hier en weer te koop en als het bericht dat op het haflingerforum stond klopt, anders idd naar de slacht.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:17

Dat MEEN je niet????? Als dat waar is Hamer voor de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn!!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:27

Nou laten we er niet nog een reltopic van maken... Ik denk dat het voor de TS net zo sneu is, ook al heeft ze er een deel zelf schuld aan. Ze is wrs heel erg geschrokken gisteren en ziet het gewoon even niet. Maar ik blijf er wel bij dat dit paard gewoon even zoals een paard moet aangepakt worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:31

Ik wil ook niet rellen, maar ik vind dit gewoon heel erg voor het paard. Ik vind het zo oneerlijk. Verdrietig

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:51

mee eens. breng dat dier maar hiernaartoe, dan zoek ik er wel een plekje voor en zijn de opbrengsten voor de huidige eigenaar. ik neem wel aan dat het dier niet echt naar de slacht gaat, want een haf levert maar zo'n 300 (misschien 400) euro op, nogal een verschil met 1500 Euro.

de haf van mijn zusje wás precies zo, ze werd al als levensgevaarlijk omschreven. nu is het een prima dier, meestal zo mak als een lammetje maar wel met wat pit en karakter. maar toch, ik zou er een kind op durven laten rijden in de bak. geen probleem. maar om het zover te krijgen moet je investeren. iig tijd, en zo niet ook kosten.

echt dit dier is gewoon helemaal goed te krijgen, hafjes staan erom bekend niet altijd even makkelijk te zijn, en terecht, maar ze zijn net als ieder ander paard gewoon op te voeden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:52

Ik denk dat menige handelaar hem voor slachtprijs bij de TS wil komen ophalen....dan hoeft hij igg niet de laatste gang naar de slager af te leggen omdat de TS er niet mee om kan gaan.
Voor het paard te hopen dat er geen mega ego in de weg gaat zitten. Van TS en/of ouders.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:00

Cassidy schreef:
Ik denk dat menige handelaar hem voor slachtprijs bij de TS wil komen ophalen....dan hoeft hij igg niet de laatste gang naar de slager af te leggen omdat de TS er niet mee om kan gaan.
Voor het paard te hopen dat er geen mega ego in de weg gaat zitten. Van TS en/of ouders.

zó waar... hoewel ik er zelf niet blij mee zou zijn als één van mijn dieren via een handelaar verkocht zou worden... je weet dan immers niet waar hij terecht komt, dat beslist de verkoper.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:42

Ik denk dat dat het probleem is, als ze echt willen dat het paardje goed terecht komt moet de prijs zakken. Zonder discussie of Nynke dat wel of niet waard is. Bij de slager krijgen ze er iig minder voor. En bij ons op het haflingerforum zijn er mensen bereid Nynke te helpen maar hikken erg tegen dr vp op.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:35

ik vind de prijs van voor 1500 verkopen of voor op zijn best 500 naar slacht ook wel een vreemde prijsvergelijking. kun dat beestje dan voor 700 een goed thuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:48

Cassidy schreef:

Helemaal mee eens!! Maar denk dat het in dit geval puur om eer en geld gaat....Denk dat het nog wel mee valt met Nynke, dat TS er een groot aandeel aan heeft.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:21

Een hoop verhalen doen nu de ronde, wie weet wat nu echt de bedoeling is met deze haf?

Ik bedoel het is moeilijk te geloven een haflinger met een behoorlijk karakter te verkopen voor 1500,- dat zijn onwerkelijke prijzen en in mijn opzicht verre van reeel.
Bij de slacht wordt er ook niet veel gegeven, dus wat wil de verkoper nu?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:38

Volgens de laatste berichten op het haflingerforum gaat Nynke zaterdag naar de slager, als ze dan niet verkocht is. De vraagprijs blijft 1500 inc toebehoren...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:41

Wat erg.... Kon ik haar maar kopen..... Verdrietig
Maar ik heb de tijd niet voor nog een paardje erbij. En het geld nu ook niet trouwens. Verdrietig

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:52

Mystica schreef:
Volgens de laatste berichten op het haflingerforum gaat Nynke zaterdag naar de slager, als ze dan niet verkocht is. De vraagprijs blijft 1500 inc toebehoren...

Dat vind ik echt onbegrijpelijk.....
Idd een ego wat in de weg zit? Triest hoor...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:10

Of mss gelooft de TS echt dat het paard gevaarlijk is en doet ze ze daarom naar de slacht? Zolang de TS zelf niet even verhaal komt doen, kunnen wij helaas enkel gissen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:48

ik denk dat de TS hier even niet komt, aangezien het paard volgens de laatste berichten de knieschijf van de TS heeft verbrijzeld. ik heb de TS het voorstel gedaan om het paard hier te zetten en te trainen/ opleiden, maar heb nog niets gehoord daarop. kopen kan ik helaas niet aan beginnen ivm mijn eigen dieren, tenminste vooralsnog niet.

er zijn verschillende mensen bezig met het zoeken naar een oplossing. zelf denk ik echter dat het slachtverhaal niet te serieus genomen moet worden, aangezien het dier bij de slacht niet veel op zal leveren naar verhouding tot een redelijke verkoopprijs.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:52

Merrieveulen, ik hoop dat je gelijk hebt en dat het slachtverhaal onzin is.
Maar het zal niet het eerste paard zijn wat om zo'n verhaal alsnog naar de slacht gaat..... Verdrietig

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:05

nee dat klopt, daarom zijn er ook al diverse mensen in actie gekomen en bezig met een oplossing. echter, de eigenaren willen niet zakken met de prijs van 1500 Euro (NOG niet), de slacht is dan heel wat minder rendabel, dus ik acht de kans dat dat dreigement waargemaakt wordt heel erg klein. ik denk eerder dat het als dreigement bedoeld is, zodat ze het dier eerder kwijt zijn. aangezien er nu al vele mensen mee bezig zijn werkt het min of meer ook zo, maar goed als men het wel meent kan je ze maar beter voor zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:13

Fijn dat er mensen bezig zijn om een oplossing te vinden (als TS/ouders van TS hiervoor open staan dan). Ik hoop zo dat het lukt. Had ik de tijd en het geld, dan had ik deze merrie zo gekocht. Ja

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:14

Als ze dr echt naar de slacht wil doen, wil ik ze kopen voor de slachtprijs.. en mag ze de toebehoren houden, die heb ik toch niet nodig...

Arm dier... het is geen voorwerp, het is een dier..!
Ik wil me best over haar ontfermen en na verloop van tijd een goed tehuisje zoeken voor haar.. (of misschien hou ik ze dan wel voor mijn vriend)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:17

dat heb ik dus ook voorgesteld, dat ze het dier hier brengen en dat ik er een plekje voor zoek, en haar vooruit help. de omgang met mensen schijnt gewoon stroef te gaan, maar ik geloof niet dat dit paard niet vooruit te helpen is daarin. ik heb echter nog geen reactie van de eigenaren, en de kans dat de eigenaren meewerken is maar klein aangezien ze het dier gewoon willen verkopen...

er heeft zich al wel iemand gemeld die het paardje wel wil kopen, maar de vp van 1500 Euro is op dit punt niet helemaal reëel denk ik... gezien de gedragsprobleempjes die zich voordoen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:22

Klopt helemaal merrieveulen.. de prijs is momenteel erg hoog, en ze zullen dr zo niet verkocht krijgen.. met de problemen die ze nu heeft.
Deze merrie moet gewoonweg respect krijgen voor de mens.. en dat kan ook wel, maar wel bij mensen die weten wat ze ermee aan moeten vangen.

Wel lekker trouwens zeg.. verkopen ze dat dier aan wéér iemand die het niet kan, met evt gevolgen van dien, ongelukken niet uitgesloten..
Ik zou dat toch niet op mijn geweten willen hebben.. dan maar voor minder geld weg.. naar iemand die wel weet wat ermee te doen..

Maarja, wie ben ik...??

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:12

Paard heeft aan de andere kant wel een knieschijf verbrijzeld, dus ik hoop maar, dat als ze een nieuwe baas krijgt, het ook echt iemand is die er mee om kan gaan.
Uiteraard wenst niemand dit de TS toe, die bedoelde het uiteindelijk wel goed denk ik, bij deze dan ook veel sterkte gewenst met de genezing.

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 17:22

Huilen Van mijn pa mag k niet meer bij nyn komen, hij vind haar idd gevaarlijk en als er niemand komt brengt hij haar naar de slacht. De prijs is 1500 omdat er anders jan en alleman op afkomt en ze alsnog bij de slacht kan belanden. Iemand die met dit karakter om kan gaan is bereid om dit bedrag ervoor neer te tellen. Maar ik wil ajb geen verwijten want ik heb niks meer te zeggen over nynke

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:29

Sorrie, maar wat een l*l verhaal!
Je pa wil niet dat ze naar de slager gaat en vraagt daarom 1500 euro, maar krijgt hij dat niet dan brengt hij haar zelf?
Tjonge jonge!!