Slecht bedacht hoor
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.. liefheksje schreef:een geit gaat prima...daar kunnen ze heel goed gezelschap van hebben...een geit zal meer doen als een hond dus ik zou voor de geit gaan..
Bianca90 schreef:Sorry hoor maar mijn paard is zelfs ouder dan die van mieke,
dus hou je hier liever buiten en laat het aan ons over of wij ze in de opfok willen doen of niet.
Je bent hier nu al onderhand 4 uur lang over door aan het zaniken dus nu is het wel weer tijd dat je mag stoppen.
Lieke_M schreef:liefheksje schreef:een geit gaat prima...daar kunnen ze heel goed gezelschap van hebben...een geit zal meer doen als een hond dus ik zou voor de geit gaan..
Eindelijk iemand die mijn vraag écht heeft begrepen.
IlsjePilsje schreef:Mijn paard heeft met een geit en pony gestaan en al was hij alleen met de geit dan was dat redelijk ok. Totdat de pony erbij kwam, toen merkte ik pas dat hij opfleurde en dat hij het dus toch niet zo leuk vond met alleen een geit.
Een vriendin van mij had haar paard 's winters aan huis en dan had ze een geit. Ze waren gek op elkaar. Tot ze zomers naar het weiland gingen waar ook andere paarden waren, toen keek het paard niet meer om naar de geit.
Dus als gezelschap zou je in het uiterste geval een geit kunnen nemen, wil je je paard echt gelukkig maken...dan zou ik voor een paardje erbij gaan.
Desnoods een mini-shet waar je toch niets mee wilt doen.... meer ruimte dan een uit de kluiten gewassen geit zal een mini-shet niet innemen....
Nadya schreef:Ik krijg een beetje 'een-vragen-naar-de-bekende-weg' gevoel, als dat alleen de opzet was van dit topic, maar goed.....
Lieke_M schreef:Zit met klein dilemma, niets ernstig maar graag jullie advies..
Heb onlangs een pony gekocht. De bedoeling is om later ook nog een paard te kopen (1 à 2 jaar, wanneer de tijd en financiële middelen beschikbaar zijn). Momenteel heeft m'n pony gezelschap van m'n vriendin haar pony maar die gaat deze winter terug op manege staan, zij wil dit zo. Dus m'n beestje zal alleen komen te staan.
Nu dacht ik eraan om een geitje aan te schaffen. Ik weet dat een geit geen paard is juist daarom mijn twijfel.
Nu hoor ik al gillen een shetje.. Die optie is uitgesloten. Reden: mijn man is geen paardengek maar ging gelukkig al akkoord met de pony en dat paard in de toekomst, maar als ik nu een shet koop, kan ik dat paard wel op m'n buik schrijven.. Waarom dan wél een geit hoor ik ook al denken: een geit is goedkoop in aanschaf, minder verzorging nodig en eet keukenafval, dus nog eens goedkoop.
Aangezien mijn hond altijd buiten is, vroeg ik me af of een pony ook al tevreden is met de aanwezigheid van de hond, of is die geit dan toch nog nét iets beter?
Beetje dwaas hé..
Lieke_M schreef:Nadya schreef:Ik krijg een beetje 'een-vragen-naar-de-bekende-weg' gevoel, als dat alleen de opzet was van dit topic, maar goed.....
??
Dit topic heeft maar 1 bedoeling: voorlopig komt er geen paard/pony bij, is een geitje dan ook goed voor evnetjes of gewoon beter niets dan (voor eventjes..) *zucht*
Maar indien ik jouw gevoel niet geod heb begrepen: wat bedoel je dan precies?