Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Gerner schreef:Milly_ schreef:Ik persoonlijk zou nooit een paard met halster op de weide zetten...
Geloof het of niet, ik ken maar liefst 3!!(volwassen) paarden die zichzelf ermee hebben opgehangen![]()
Dus nu ben ik er uiteraard doodsbang voor
Waaraan in hemelsnaam?
ELpatcho schreef:bij ons staan ze altijd met halster buiten..
nog nooit problemen mee gehad! juist handig kan
je ze altijd weer pakken ook als ze ontsnappen
en och het komt wel eens voor dat ze een halster
kwijt raken en dan loop je ff door het weiland en
dan is die meestal wel terug gevonden
Gerner schreef:Ik blijf voorstander voor een andere vorm van veiligheid.
Je hebt een vette regenbui, 10 paarden staan te drammen voor het hek. Ze willen allemaal graag naar binnen. Ondertussen staat de imposantste dame midden in en wil graag als eerste naar binnen. Je probeert in de stromende regen zo snel mogelijk en veilig mogelijk al die paarden binnen te zetten. Dan is het maar wat handig dat je een touw aan kan klikken en ze snel naar binnen kan brengen.
Een paard kan prima gapen met een goed passend halster om en tegelijkertijd geen been er tussen krijgen.
Voor al die tegenstanders van een halster; hebben jullie ook geen dekens op dan? Daarmee kan een paard ook haar nek breken.
En ik ken genoeg voorbeelden van heel rijdend Nederland die haar paard een langzame dood laten sterven.
Gerner schreef:Ik blijf voorstander voor een andere vorm van veiligheid.
Je hebt een vette regenbui, 10 paarden staan te drammen voor het hek. Ze willen allemaal graag naar binnen. Ondertussen staat de imposantste dame midden in en wil graag als eerste naar binnen. Je probeert in de stromende regen zo snel mogelijk en veilig mogelijk al die paarden binnen te zetten. Dan is het maar wat handig dat je een touw aan kan klikken en ze snel naar binnen kan brengen.
Een paard kan prima gapen met een goed passend halster om en tegelijkertijd geen been er tussen krijgen.
Voor al die tegenstanders van een halster; hebben jullie ook geen dekens op dan? Daarmee kan een paard ook haar nek breken.
En ik ken genoeg voorbeelden van heel rijdend Nederland die haar paard een langzame dood laten sterven.

. Regen, wind, sneeuw, het deert hem echt niet (hij is doodongelukkig op stal, ook voor 'eventjes', vandaar mijn keuze hem buiten te houden).

Modimi schreef:onze paarden hebben altijd een halster om. als ze dan een keer uitbreken ed. kun je haar nog pakken. het is veiliger!