kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Sanne__

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:46

Nou ik vind het wel erg veel hoor!
Bij ons worden ze 1 x in de week uitgemest. En tussendoor kan je zelf nog mest ed eruit halen als je dat zou willen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:51

Ik ga elke dag. Mesten en voeren wordt gedaan. We moeten zelf losgooien / in de wei zetten. Ik ga over een tijdje op zoek naar een verzorg(st)er / bijrijd(st)er zodat ik wat meer tijd overhou voor m'n vrienden etc..

oki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:36

in de zomder ga ik elke dag want dan is het langer licht dus mag ik nog later fietsen. in de winter licht het ook aan school als ik laat uit ben en veel huiswerk heb dan kan ik jammer genoeg niet of alleen snel om te mesten. want van me ouders mag ik niet door het donkere bos fietsen. Knipoog

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:08

Ik ben der zeker wel iedere dag ! En als ik een keer echt niet kan heeft ze lekker een dagje rust..Maar kom dan wel mesten water vullen en voeren . Mijn paard staat ook achter ons huis vandaar dat ik altijd zelf uitmest en zo maar dat boeit me niet hoor Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:18

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-05-22 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:22

JoviBan schreef:
Wanneer je je bedenkt dat de urine, ammoniak en mest funest is voor de hoeven, dan vind ik 2 x per dag uitmesten niet zo overdreven. Knipoog

Ik mest maar 1 keer per week uit, en dat al 5 jaar. Ik heb de hoefsmid nog nooit horen klagen over slechte hoeven Clown

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:54

Ik denk dat ze met die 2 keer bedoelen, dat er 2x per dag drollen worden uitgeschept en opgestrooid. Althans dat lijkt me wel logisch, anders hebben ze daar echt tijd en geld over. Bij ons wordt elke dag vers stro opgestrooid, en 1x per week volledig uitgemest.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:02

ik kan niet iedere dag,i.v.m huiswerk enzo. Nagelbijten / Gniffelen
maar ik probeer het wel, al is het maar voor een wortel en een kusje.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:05

Ik ga elke dag om zijn stal uit te mesten en eten te brengen.
Soms wel twee keer per dag.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:17

Mijn paardjes staan op een eigen wei dus in principe ga ik 2x per dag (soms nog vaker) voeren, even controleren en knuffelen, verder rij of men ik 4 keer per week en haal ik dagelijks de hopen uit de stal. Op maandag ochtend komt mijn verzorgster rijden, mesten en voeren. Als ik echt niet kan door mijn werk, of door ziekte dan regel ik mijn verzorgster, maar meestal haalt ze het alleen om te voeren dus dan ga ik s'ochtends iets langer of ik ga (bij ziekte) toch zelf. Aangezien ik ook nog een vriend heb en we allebei ook van vakantie houden, regel ik dan mijn verzorgster (lang genoeg van tevoren vragen, dan lukt het gelukkig wel) en mijn ouders gaan dan ook dagelijks even langs. Dit jaar gaan ze die twee weken zowiezo een grote wei op zodat ze maar 1x per dag gevoerd hoeven te worden en dat gaat mijn moeder doen, aangezien mijn verzorgster gaat stoppen, helaas.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:42

Mijn paard staat op een pensionstal met volledige verzorging en komt elke dag buiten. In 2,5 jaar tijd ben ik denk ik 10x niet geweest. Het is geen must, hij wordt goed verzorgd, maar ik vind het gewoon gezellig om hem even te zien en het is ook gezellig op stal. En het is vlak bij mijn huis. Ik wil altijd graag even kijken of alles goed met hem gaat. Deels kom ik om te rijden en ook regelmatig gewoon om even wat te doen met z'n tweëen. Even tutten, stukjes worteltjes in de stal verstoppen en genieten van zijn speurtocht, samen wat wandelen, even in de bak wat spelen en kroelen en ach ik zie hem gewoon graag. Het is gelukkig een echte knuffelkont en hij vindt aandacht heerlijk (anders had hij ook wel een zwaar leven bij mij gehad Knipoog )

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:43

Ja ik ga eigenlijk altijd tenzij ik echt neit kan of ziek ben .. Lachen

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:44

Mijn paard staat op rust bij een boer. Ze komt elke dag buiten en in de zomer de hele dag op wei, 's nachts op stal. Toch ga ik er elke dag naar toe. Ff wat lekkers brengen en kijken of alles in orde is. Aangezien ze slechte benen heeft wil ik toch dagelijks even controleren of ze acceptabel op de benen staat.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:32

ik ga elke dag, en als het echt niet gaat vraag ik mijn nichtje/groom/bijrijdster (is nu twee keer voorgekomen sinds oktober). als ik niet kom wordt ze niet gemest en staat ze de hele dag op stal, en dat vind ik niet kunnen. de enige uitzondering was toen het zo hard stormde. toen stond de weg ernaartoe onder water, en er was een ongeluk gebeurd op een andere weg waar ik ook langs moet. ik had er toen dus echt niet kunnen komen.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:35

In de 4 jaar dat ik mijn paard nu heb, heb ik nog nooit een dag overgeslagen. Ik ben wel eens ziek geweest, maar dan gewoon een dosis Nurofen in en meestal hield ik het dan wel vol totdat ik weer thuiskwam Haha! .

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:42

Normaal, ELKE dag! soms 2 keer

nu omdat ik 7 maanden zwanger ben niet meer, te vaak ziek zwak en ellendig en moet veel bedrust houden Verdrietig ben ook net verhuisd, babykamer moet af, en al die dingen int huishouden Verdrietig
dus heb verzorgsters, maar die doen ook neit elke dag hun werk goed helaas
er moet alleen gemest zelf worden, voeren en zo en losgooien word gedaan, en in de zomer word ook alles netjes verzorgd op de weidens. dus als mn kleine komt uis het wel relaxd.
agh ja dalijk pakken we et allemaal weer op:D

groetjes Nancy

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:47

Ik kom elke dag, zelfs als ik ziek ben. Wel als ik ziek ben geef ik alleen m'n beide pony's een knuffel en wat lekkers.
Maar een dag niet naar m'n pony's geweest is voor mij een dag niet geleefd

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:31

Nee, lang niet elke dag. Ik moet naar college en naar mijn werk. Kom in een gemiddelde week een keer of 4 bij hem. Hij staat in een kudde van 7, dus hij vermaakt zich ook zonder mij wel!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:28

We proberen 4 x per week te komen voor onze verzorgpony van mijn dochter. De stal wordt bijgehouden wat in houd de mest wordt acherin de stal op een bult gegooid en aangezien de pony een vrij grote stal heeft heeft ze daar geen last van. Voer en water en weide gang en hoefsmid gebeurt automatisch eigenlijk hebben we het goed voor me kaar. En ze staat bij vriendjes en vriendinnetjes in de wei dus ze zal ons vast niet missen......

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:20

Ik ga niet elke dag naar mijn paard. Ze staat op een pensionstal waar gevoerd wordt. Ze staat in een uitloop, dus kan dag en nacht kiezen wat ze doen wil. Het baasje van het paardje wat bij haar staat komt wel elke dag en mest altijd als ik niet kom (is vaak op zaterdag...). Mijn paardje heeft er niets van als ik een dagje niet kom... Ze vind het wel prima!!

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:56

Ik kom elke dag op stal.
Ik heb verzorgpaarden.
En dat wisselt zich natuurlijk af. En heb ook 2 manegelessen.
Ik heb elke dag iets met paarden. Zondag had ik niet meer in me hoofd.
Want dat wou ik dan voor mezelf hebben.
Maar waar ik aan zat te denken (wat zij nog niet weten) is dat ik zondag ook gewoon weer doe. Maar dat weet ik niet zeker.. Cool

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:47

bij ons doe je alles zelf, voeren, mesten, binnen en buiten zetten... als ik dat niet hoefde te doen kwam ik alsnog, maar ik zou mijn paarden niet graag op een stal hebben waar op het rijden etc. na alles voor je wordt gedaan. ik vind het werk eromheen leuk, het hoort erbij.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:21

Ik kom elke dag gewoon omdat ze er niet uit komt, maar ook gewoon voor mijn eigen gemoedsrust!

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:37

Ik wil mijn paardjes toch iedere dag (in normale omstandigheden dan, als ik niet op vakantie ben oid) gedag zeggen. Maar dat is ook niet zo moeilijk want ze staan aan huis Haha!. En als ik er niet ben krijgen ze alsnog alle aandacht van de ouders/broers/aanhang/verzorgers/ (kortom, iedereen die bij ons thuis langs komt zegt ze vaak wel even gedag) Lachen Dus als ze nu nog iets te klagen hebben weet ik het ook niet meer.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:45

Mijn paard staat in vol pension..
Word gemest, gevoerd en van weidegang voorzien.. Dus als ik niet kom krijgt hij toch zijn natje, droogje en zijn beweging.

Echter staat ze zo dichtbij, 5 minuten fietsen, dat ik elke dag aanwezig ben.. Dikwijls ruim 4 uur.. Maar ik kan omdat het zo dichtbij is ook makkelijk in een half uurtje heen en weer.

Maar als ik echt niet kan, ziek ben of gewoon verhinderd hoef ik me om mijn beestje geen zorgen te maken. En dat is toch wel een fijne gedachte! Ja