behalve dat ik na die schop wel goed luisterde
) Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
behalve dat ik na die schop wel goed luisterde
) 
Cassidy schreef:Mijn paarden krijgen een correctie in de intensiteit die op dat moment nodig is, en als dat een schop is dan krijgen ze die.
Hoeft gelukkig haast nooit, en het is alleen als ze zich zwaar hebben misdragen.
Als de enige vorm van corrigeren die je in petto hebt die schop is, is het wel zielig met je gesteld.
Cassidy schreef:Mijn paarden krijgen een correctie in de intensiteit die op dat moment nodig is, en als dat een schop is dan krijgen ze die.
Hoeft gelukkig haast nooit, en het is alleen als ze zich zwaar hebben misdragen.
Als de enige vorm van corrigeren die je in petto hebt die schop is, is het wel zielig met je gesteld.
Michelle99 schreef:Nou, jullie moeten natuurlijk zelf weten. Ik zei niet negeren. Als je echt de leider ben, zal je het niet zo ver laten escaleren.
Het is en blijft een dier die in sommige gevallen graag probeert zijn plek als leider terug te pakken. Voor de verstandshouding moet je hem soms even laten merken wie er nu echt de baas is, want zo zorg je ervoor dat het niet escaleerd. Paard geeft mij een trap, ik trap terug, paard is weer lief. Waar is de escalatie? Michelle99 schreef:NOOIIIIITTTT!!!! Gewoon NIET DOEN. Het is puur onmacht, en je paard weet dat heus!

Michelle99 schreef:Oeii! Jullie nemen dit echt hoog op, wat maakt nog meer dat ik denk het schop uit emotie en onmacht komt.
Ik iig niet.

Quellian schreef:Straffen is net zo belangrijk als belonen. Ik ben zelf voor negeren (vooral met rijden), maar dingen als bijten accepteer ik niet, dan bijt ik simpelweg terug. Het is niet mijn probleem als mensen het daar niet mee eens zijn
Hij heeft me in een speelse bui een keer het ziekenhuis in getrapt, dat is eens maar nooit weer. Hij heeft rekening met mij te houden en niet andersom. Losse achterbenen en klemzetten in de stal en bijten worden allemaal flink bestraft. En dat heeft hij dus allemaal maar 1 keer gedaan.
Heeft het overigens nooit weer gedaan. 
Michelle99 schreef:Oeii! Jullie nemen dit echt hoog op, wat maakt nog meer dat ik denk het schop uit emotie en onmacht komt.
Mijn paarden hebben me nog nooit geschopt. En een paard schopt NOOIT uit niets. Paarden geven daarvoor ALTIJD signalen af. En DAAR moet je op regeren.
Michelle99 schreef:Nou, jullie moeten natuurlijk zelf weten. Ik zei niet negeren. Als je echt de leider ben, zal je het niet zo ver laten escaleren.
) maar een kleine kleuter is bij zo'n actie gelijk zo plat als een dubbeltje.
), je gewoon een schop terug moet geven. Dit natuurlijk dan niet in de vorm van afranseling en dat beest bont en blauw schoppen, maar gewoon een duidelijke trap, dan houden ze er vanzelf mee op
want dan weten ze hun plaats weer

Mando schreef:Voorbeeld: Ik sta in stal, paardje netjes naast me.. hij moet even wachten.. gaat staan klooien en ... bijt me in mijn arm....
Denk je dat ik zeg..foei...
Nou die uithaal op zijn neus is hij nog niet vergeten hoor....
In de natuur zegt mamma ook niet.. foei veulen dat mag niet.. die haalt ook gelijk uit. Dus kijk naar het natuurlijke gedrag...