vooral als het echt gemeen, met opzet is! als ie op m'n tenen staat dan duw ik 'm er gewoon af vindt niet dat ze daar vaak echt iets aan kunnen doen! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

vooral als het echt gemeen, met opzet is! als ie op m'n tenen staat dan duw ik 'm er gewoon af vindt niet dat ze daar vaak echt iets aan kunnen doen!
..
).
..
)
Lowara schreef:Cassidy schreef:@_paula_....heb je het hele topic doorgelezen? Advies is al vaker gegeven, maar wat doe jij als die tik niet helpt?
waarschijnlijk nog een tik gevenhihi
nee, even serieus. wat ik mij wel afvraag en hoe men erop reageert, stel je pard`staat aan de weg in de wei of bv op een stal waar veel mensen langslopen. je paard bijt iedereen die langskomt,maar gewoon in de omgang doen ze het niet. hoe staan jullie ertegenover als vreemden dan een flinke beet je paard een mep geven? sta je het toe, of niet?
maidyoga schreef:Het ligt eraan hoe ie bijt speels of vals.
Als ik hem zelf uitdaag om te bijten en hij bijt me toevallig dan kan ik hem niet straffen.
Ik kan soms spelen met mijn paard als ik zijn voorbenen poets en hij is speels gaat ie happen naar de borstel en zo kan ik hem behoorlijk speels maken.
Maar als hij bijt zomaar en vals dan is een schreeuw meestal genoeg maar als ie me te pakken heeft dan bijt ik even terug in zijn neus
nee hoor een tik op de neus en even je stem verheffen, op je tenen staan bewust is een vorm van dominantie, dan moet je gaan werken aan de band met je paard, per ongeluk kan natuurlijk ook gebeuren en dan is het gewoon jammer (en pijnlijk)