Hoe reageer jij op een happend paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nakisha

Re: Hoe reageer jij op een happend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:42

Ik werd vandaag door een shettie in mijn been gehapt. Het deed niet echt zeer, maar ik heb gewoon ''PAS D'ROP!'' gebruld. Hij schrok zich een hoedje... daarna was hij weer erg braaf. Knipoog

Het is trouwens een erg lief paardje, bijt niet uit kwaaigheid.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:53

Djesseka schreef:
Happen met aansingelen, deken omdoen, etc.

Wat is jouw reactie?

Omdat ik niet het hele topic door heb kunnen lezen nog Clown
Als het een vreemd paard is, waarvan ik niet weet hoe en wat, zal ik een strenge stemwaarschuwing geven en een dreiging geven, de dreiging echter alleen deze keer, dan nooit weer. Dan zal ik de singel/deken wat dan ook op de singelplaats losser maken, of helemaal los doen, en voelen of het paard daar misschien extreem gevoellig is, of of ik misschien perongeluk een velletje of wat haar ertussen heb, of er misschien een oorzaak is waarom. Is er niets aan de hand, ga ik ervan uit dat het een kwestie van 'geen manieren' is, ik singel dan zo voorzichtig mogelijk weer aan, hapt het paard nog eens, zal hij een gepaste straf krijgen. Het is van het paard, en de manier waarop afhankelijk of een stemwaarschuwing genoeg is, of dat ik een tik erbij geef (hardheid varieert ook, natuurlijk geen 'ik zal je eens even in elkaar slaan' mep Knipoog), het paard weg duw, een velletje omdraai, en soms helpt een zachte elleboog ook. (lees: je singelt aan, ziet dat het paard wil happen, draait je elleboog naar het hoofd en zodra hij echt wil happen zsm afweren met je elleboog, niet doen alsof je een inbreker impotent wilt maken)

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:58

De merrie waarop ik rijd doet dat. Als ik iets op haar rug leg bijvoorbeeld. Oren naar achteren en "HAP" is het dan. Ik weer lomp af met mijn ellenboog. Niet met de hand slaan, want dat zien ze toch aankomen en houden ze hun hoofd buiten je bereik, grinnik. Ze worden er kopschuw van en ze houden niet op met happen omdat het je toch niet lukt om ze adequaat te straffen. MAar die ellenboog zien ze niet aankomen! Flinke por tegen de neus, dat helpt dan wel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 06:54

Mijn eigen paard heeft dat n keer gedaan bij t aansingelen. Ik ben vrij boos geworden. Maar aan de andere kant ben ik me ook bewuster geworden van het feit dat ik wel iets om haar lichaam vastmaak. Sinds dien ben ik veel rustiger geworden. Zadel gaat er heel langzaam op, singel word rustig vastgemaakt. Ze komt nu nogsteeds regelmatig met haar hoofd naar m'n armen als k ermee bezig ben, maar nu vriendelijk, gewoon om te kijken wat k doe...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:11

Margreet schreef:
Oud topic....

Idd een oud topic.
Ik zie ook geen nuttige toevoegingen die voorgaande 5 pagina's niet eerder zijn gezegt dus om die reden toch een slotje.