Djesseka schreef:Happen met aansingelen, deken omdoen, etc.
Wat is jouw reactie?
Omdat ik niet het hele topic door heb kunnen lezen nog 
Als het een vreemd paard is, waarvan ik niet weet hoe en wat, zal ik een strenge stemwaarschuwing geven en een dreiging geven, de dreiging echter alleen deze keer, dan nooit weer. Dan zal ik de singel/deken wat dan ook op de singelplaats losser maken, of helemaal los doen, en voelen of het paard daar misschien extreem gevoellig is, of of ik misschien perongeluk een velletje of wat haar ertussen heb, of er misschien een oorzaak is waarom. Is er niets aan de hand, ga ik ervan uit dat het een kwestie van 'geen manieren' is, ik singel dan zo voorzichtig mogelijk weer aan, hapt het paard nog eens, zal hij een gepaste straf krijgen. Het is van het paard, en de manier waarop afhankelijk of een stemwaarschuwing genoeg is, of dat ik een tik erbij geef (hardheid varieert ook, natuurlijk geen 'ik zal je eens even in elkaar slaan' mep
), het paard weg duw, een velletje omdraai, en soms helpt een zachte elleboog ook. (lees: je singelt aan, ziet dat het paard wil happen, draait je elleboog naar het hoofd en zodra hij echt wil happen zsm afweren met je elleboog, niet doen alsof je een inbreker impotent wilt maken)