HELP! Paard Dekt mens:P

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:55

mee eens karo. of je moet zo sterk zijn dat je het kunt negeren (wat de moedermerrie ook doet tot op bepaalde leeftijd), maar dan loop je het risico op ingeslagen hersens. een alternatief is aan het werk ermee, gewoon even die leider/ kuddeverhouding rechtzetten.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:56

hij doet het al niet meer na een paar schoppen naar achteren

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:59

Dancie schreef:
hij doet het al niet meer na een paar schoppen naar achteren


precies, dat is ook wat een merrie zou doen die niet gediend is van zijn acties. blijf verder wel ook consequent met de opvoeding, want je kunt er donder op zeggen dat hij nog meer dingetjes gaat testen op jou. is niet erg, maar geef je pony duidelijkheid, nee is nee en ja is ja.

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:02

ik bedoelde die anderen. een hengst naar een opfok sturen vind ik onzin. dat is gewoon lekker makkelijk. met opvoeding en wandelen kun je ook heel goed een hengst houden. natuurlijk is het fijn als hij lekker op de wei kan staan. maar als je even leest weet je dat hij meerdere uren per dag met vriendjes op de wei staat. en al die mensen die hun paard 24 uur per dag op stal houden en er een uurtje per dag op rijden zijn hier opeens niet meer te vinden. iedereen weet het altijd zo ontzettend beter als het om anderen gaat.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:03

Dancie schreef:
ja hoew flauw doe ik nou weer een vrouw van bijna 40 die tegen een meisje van 16 in gaaat om haar gelijk te krijgen dat doet billy al bijna 5 jaar lang Haha! . Dat is pas flauw

Nee hoor, meisje van 16 is een enorm vervelend brutaal rotjong, en ik ben het een beetje zat.
Ben blij dat zij van stal verhuisd is, maar ik pik het niet als ze leugens rondstrooit over de stalhouder waar ik al jaren sta......

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:04

eigenwijs23: Een pony van die leeftijd hoort gewoon het liefst dag en nacht buiten te staan en niet maar 4 uur per dag

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:07

eigenwijs23 schreef:
ik bedoelde die anderen. een hengst naar een opfok sturen vind ik onzin. dat is gewoon lekker makkelijk. met opvoeding en wandelen kun je ook heel goed een hengst houden. natuurlijk is het fijn als hij lekker op de wei kan staan. maar als je even leest weet je dat hij meerdere uren per dag met vriendjes op de wei staat. en al die mensen die hun paard 24 uur per dag op stal houden en er een uurtje per dag op rijden zijn hier opeens niet meer te vinden. iedereen weet het altijd zo ontzettend beter als het om anderen gaat.


pardon? mijn rijpaard, shetmerrie EN hengsteveulen lopen alledrie buiten. mijn hengst heeft in zijn tijd bij mij misschien vier nachten binnen gestaan, eentje op de eerste nacht, om te wennen, twee toen zijn weidemaatje met ziekte binnen moest blijven, en eentje met oud en nieuw. ik snap niet, waarom hij niet gewoon 24 uur per dag met diezelfde vriendjes kan blijven lopen. binnen halen en buiten zetten kost alleen maar tijd. ik ben het met je eens dat het ook anders kan dan een opfok, mijn hengstje loopt met mijn driejarige merrie, die heel speels is en ook echt geschikt is voor hem. over een poosje gaat hij met mijn ruin, die ook erg goed met hem overweg kan. verder oefen ik het voetjes geven (los in de wei), volgen, en dergelijke dingen meer. ik ben geen voorstander van opfok, maar dat heb ik nog liever dan dat zo'n beessie wordt opgesloten op stal.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:11

Billy waar haal jij de brutaliteit vandaan om comemntaar op mij te leveren terwijl je zelf je veulen bij piet hebt weggehaald. en je bent alleen teruggekomen omdat je geen geld had voor de opfok in woerden. want je had zeker weer geld nodig voor een nieuwe hond.

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:12

merrieveulen schreef:
mee eens karo. of je moet zo sterk zijn dat je het kunt negeren (wat de moedermerrie ook doet tot op bepaalde leeftijd), maar dan loop je het risico op ingeslagen hersens. een alternatief is aan het werk ermee, gewoon even die leider/ kuddeverhouding rechtzetten.

Een moedermerrie tolereert dergelijk gedrag ook niet.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:14

Dancie schreef:
Billy waar haal jij de brutaliteit vandaan om comemntaar op mij te leveren terwijl je zelf je veulen bij piet hebt weggehaald. en je bent alleen teruggekomen omdat je geen geld had voor de opfok in woerden. want je had zeker weer geld nodig voor een nieuwe hond.

Whahaha, je weet niet waar je over praat Haha!
voor de duidelijkheid, er is geen prijsverschil (5 euro) tussen Woerden en Zwartewaal Haha!
Maar goed, dit is wel een duidelijk voorbeeld van je rotkarakter, ik had het niet duidelijker kunnen maken.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:15

KiWiKo schreef:
Juist niet in de hand als hij hengst blijft Lachen Zeker niet bij mensen die niet weten hoe ze moeten handelen als hij stout is Lachen

Een paard kan beter helemaal niks weten, dan de verkeerde dingen hebben geleerd

Citaat:
en ik ken koos al heel wat jaar en ik kan je vertellen dat dat niet zo is


ook ik ken Koos al heel wat jaren, en ik weet zeker dat dit wel zo is.............. ik heb wel respect voor zijn kennis en kunde

We hebben het toch wel over dezelfde Koos de Ronde???

http://www.stalderonde.nl/

http://www.stalderonde.nl/koos.htm



sinds wanneer is koos de stalhouder en Als je toch vaak bij de ronde bent zal je ook zien dat koos geen ene ding uitvoerd.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:17

ik heb geen rotkarakter Haha! dat heb jij blijkbaar je hebt geen vent staat voor geen vriendelijkheid open .

en een rotkarakter hahaha toen ik 12 was en ik kwam op stal bij de ronde had ik niks gezegd enzo maar toen had ik hetzelfde halster als jou. En toen kreeg ik een grote mond van mevrouw ineke omdat ik aan haar halster had gezeten en dat ze al mijn botjes zou breken.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:19

en zoek een leven op google inplaats van op bokt. en ga ook naar boer zoekt vrouw.

ze zoeken nog kandidaten maarja zelfs een boer zou een varken boven jou verkiezen. dus helaas ineke boer zoekt vrouw is ook geen optie voor jou. Haha!

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:25

okee maar nu verder in het topic mijn hengstje gaat idd niet naar een opfok en ook niet naar de ronde hij staat vak genoeg in de wei zo niet loopt hij los op het erf met mijn 3 jarige dus zo erg zal het allemaal niet zijn op mij springt hij niet. met mij loopt hij los mij enz. dus met andere woorden probleem verholpen

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:27

merrieveulen schreef:
eigenwijs23 schreef:
ik bedoelde die anderen. een hengst naar een opfok sturen vind ik onzin. dat is gewoon lekker makkelijk. met opvoeding en wandelen kun je ook heel goed een hengst houden. natuurlijk is het fijn als hij lekker op de wei kan staan. maar als je even leest weet je dat hij meerdere uren per dag met vriendjes op de wei staat. en al die mensen die hun paard 24 uur per dag op stal houden en er een uurtje per dag op rijden zijn hier opeens niet meer te vinden. iedereen weet het altijd zo ontzettend beter als het om anderen gaat.


pardon? mijn rijpaard, shetmerrie EN hengsteveulen lopen alledrie buiten. mijn hengst heeft in zijn tijd bij mij misschien vier nachten binnen gestaan, eentje op de eerste nacht, om te wennen, twee toen zijn weidemaatje met ziekte binnen moest blijven, en eentje met oud en nieuw. ik snap niet, waarom hij niet gewoon 24 uur per dag met diezelfde vriendjes kan blijven lopen. binnen halen en buiten zetten kost alleen maar tijd. ik ben het met je eens dat het ook anders kan dan een opfok, mijn hengstje loopt met mijn driejarige merrie, die heel speels is en ook echt geschikt is voor hem. over een poosje gaat hij met mijn ruin, die ook erg goed met hem overweg kan. verder oefen ik het voetjes geven (los in de wei), volgen, en dergelijke dingen meer. ik ben geen voorstander van opfok, maar dat heb ik nog liever dan dat zo'n beessie wordt opgesloten op stal.


sorry dat je je voelt aangesproken. ik wil alleen maar zeggen dat ik het zo vaak hoor van mensen die het beter weten maar wel altijd hun dier binnen hebben staan. ik heb zelf mijn 5 paarden waarvan er nog 2 hengst zijn. gewoon lekker buiten lopen met z'n allen en natuurlijk zie ook ik liever dat deze shet altijd met zijn vriendjes naar buiten kan. maar iedereen valt elkaar nu aan terwijl alleen de vraag van ginootje was hoe ze het probleem van springen op kan lossen. en dan zegt iedereen van stuur m naar een opfok en wandel er niet meer mee en doe dit niet en doe dat niet terwijl ik net als jij een voorstander van van je paard buiten en opvoeden en ze sociaal met de mens maken en leren aan een touwtje te lopen en te volgen en voetjes te geven. want zo heb ik zelf ook al mijn dieren opgevoed. mijn 5 jarige hengst staat gewoon los als ik hem zadel en de hoeven uitkrab en ik ga ook gewoon met hem wandelen omdat ik dat belangrijk vind.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:30

ja ik zou ook willen dat hij naar buiten kon maar ik heb de plaatst niet hij speelt wel samen met een andere shetlander van 5 jaar en dat vind hij super maarja ik kan er niet zoveel mee. ik zou willen dat hij naar buiten kon maar als hij nou groeit kan die nergens meer doorheen overheen onderdoor hoop ik dan.

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:31

komt vanzelf allemaal heus wel goed.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:33

Of dan is het te laat, geloof mij als hij nu al uitbreekt blijft hij dat doen ook al is hij groter, maak gewoon een paddock of zo anders met een omheining waar hij niet uit kan, dan geef je hem in ieder geval genoeg de kans om buiten te zijn want 4 uur per dag is echt niet geneog voor zo'n jonge pony

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:34

het blijft een shet en veel mensen met een shet hebben een heerlijk eigenstukje land of huren het maar bij mij is er bijna geen plek. en nu hadden we de stroomdraden lager gelegd maar helpt ook niet .Gaaaap

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:37

nee dan heb je de afstand dus neit goed of er staat te weinig stroom op, dat moet je toch zo kunnen maken dat hij erin blijft

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:38

weet het. mijn shet vind het gras aan de andere kant van de draad ook lekkerder. hebben toen gaas geplaatst en dat ook een stukje ingegraven zodat hij er niet onderdoor kon. maar ik heb mijn paarden wel thuis staan (nu ouderlijk huis) dus dan gaat dat makkelijker. als de wei van een ander is is het niet altijd toegestaan om er wat aan te veranderen.

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:39

Dancie schreef:
en zoek een leven op google inplaats van op bokt. en ga ook naar boer zoekt vrouw.

ze zoeken nog kandidaten maarja zelfs een boer zou een varken boven jou verkiezen. dus helaas ineke boer zoekt vrouw is ook geen optie voor jou. Haha!



Deze reactie is écht te min voor woorden.... Boos! van normen en waarden heb jij zeker nog nooit gehoord?

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:40

ja maar het is noiet altijd goed en er staat behoorlijk wat stroom op ik sta der gewoon na een half uurtje nog van te kijken
maarhij ligt nu goed maar nu gaat hij via de prikkeldraad wat een heel gedoe is

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:42

FennekeR schreef:
Dancie schreef:
en zoek een leven op google inplaats van op bokt. en ga ook naar boer zoekt vrouw.

ze zoeken nog kandidaten maarja zelfs een boer zou een varken boven jou verkiezen. dus helaas ineke boer zoekt vrouw is ook geen optie voor jou. Haha!



Deze reactie is écht te min voor woorden.... Boos! van normen en waarden heb jij zeker nog nooit gehoord?

ik heb normen en waarde maar zij niet je kent onze relatie niet toen ze 35 was ofzo miss ouder
heeft ze mij een kind van 12 bedreigd met alle botten in mijn lichaam te breken.

daarna heeft ze me een keer bedreigd met een riek dat ze hem wel even door me heen zou steken. nou nou hoe stoer ben je

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:43

Dancie schreef:
ja maar het is noiet altijd goed en er staat behoorlijk wat stroom op ik sta der gewoon na een half uurtje nog van te kijken
maarhij ligt nu goed maar nu gaat hij via de prikkeldraad wat een heel gedoe is


Sorry hoor maar als je genoeg lagen draad heb emt genoeg stroom blijven ze er echt wel achter, ik heb vier lagen draad en twee planken en zelfs als er een merrie staat aan de andere kant om te dekken is er geen haar op hun hoofd dat ze er door gaan