Hoe het beste straffen bij bijten?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12859
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:18

mee eens, maar paarden waarschuwen wel degelijk. alleen is hun lichaamstaal veel subtieler dan die van mensen, en daarom wordt het vaak niet als zodanig herkend. ga maar eens gewoon bij de wei staan, als er echt een keer onverwachts een klap wordt uitgedeeld, dan is dat uiterst zeldzaam. het komt ook alleen voor in kudden met een onduidelijke rangorde. als het paard zijn plaats tov de jouwe kent, zal een klap vrijwel nooit nodig zijn. maar uiteraard moet het paard die plaats eerst wel leren, zeker met jonge dieren zijn daarbij weleens wat 'duidelijkere' correcties nodig.

als een paard je zomaar ineens bijt of trapt mag je ook zeker als zodanig reageren, dat zou een hoger in rang staand paard ook gedaan hebben. hou er dan wel rekening mee, dat je zelf óf een verkeerd signaal hebt afgegeven wat het paard verkeerd heeft opgevat, of dat er geen sprake is van een duidelijke rangorde, waaraan dus gewerkt zal moeten worden.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:19

sorry, bovenstaande post is van mij, maar ik kom er net achter dat mijn zusje nog stond ingelogd...