Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Charos schreef:verography schreef:Een paard houd niet van in een bak rijden. geef het paard de kus tussen bak en buitenrit en ze kiezen allemaal voor buitenrit
Zou je dat mijn pony eens willen vertellen?
verography schreef:Een paard houd niet van in een bak rijden. geef het paard de kus tussen bak en buitenrit en ze kiezen allemaal voor buitenrit
. Het ene paard is zekerder in de bak en de ander buiten. Maar daar ging het topic volgens mij niet om. Isalover schreef:verography schreef:Een paard houd niet van in een bak rijden. geef het paard de kus tussen bak en buitenrit en ze kiezen allemaal voor buitenrit
wil jij mij dan ff mijn pony rijden? die krijg ik voor geen meter naar buiten! steigeren omkeren op hol slaan enz.. en dan probeer ik alleen nog maar van de oprit af te komen.. en this niet zo dat ze het niet kent want we hebben het wel vaker gedaan.. Maar ze vind het vreschrikkelijk! ze kan er gewoon niet van genieten.. dus als je het wilt proberen je bent welkom.. maar ik denk niet dat je zo over ieder paard kan praten.. over niks eigenlijk! elk paard is anders!

ellepel schreef:Citaat:onze instructeur werd woest en klom zelf op de pony en liet m KEIHARD galloperen... en sloeg ook nog eens wel 20x achter elkaar op Noortjes kont en hals... ze was helemaal bezweet en nerveus toen ik er weer opmocht.. kortom.. hij behaldelde haar heel ruw
![]()
de eerstvolgende keer als hij dat weer doet,mag je hem van mij van die pony aftrappen!
wat zijn dat voor manieren om een dier 20 x te slaan met een zweep?
elke instructeur moet weten dat dat een hulpmiddel is en geen strafmiddel
zoek een andere manege waar je wel leert rijden en niet leert slaan...
. Ketaki schreef:maaar zoals velen al hebben gezegd, je kunt niet alleen de kant van ts kiezen, de instructeur weet wss ook wel waar hij mee bezig is, en helemaal als dat beest dat bij iedereen eraf gooit.
Charos schreef:Ketaki schreef:maaar zoals velen al hebben gezegd, je kunt niet alleen de kant van ts kiezen, de instructeur weet wss ook wel waar hij mee bezig is, en helemaal als dat beest dat bij iedereen eraf gooit.
Ooit Monty Roberts aan het werk gezien met de paarden die iedereen eraf gooien? Die lost het niet op met geweld en bereikt alles met ze. Rara hoe kan dat?

Apple schreef:Aan de andere kant:
Stel, je hebt een manege. Er zit 1 pony bij die er in slaagt om iedereen er in galop af te bokken. Niemand durft er meer op, pony gaat vaak terug naar stal als er weer iemand is af gevallen. Pony loopt niet meer zo vaak mee, want niemand durft er op.
Gelukkig zijn er nog enkele ruiters die wel blijven zitten waardoor de pony nog mee kan lopen. Misschien wordt het bokken minder als de pony ziet dat niet iedereen er naast ligt.
Helaas, een van de ruitertjes die nog wel bleef zitten valt er ook af.
Ik kan dan goed begrijpen dat zo'n instructeur ten einde raad er zelf maar op stapt en elke bok afstraft met een klap.
(mits natuurlijk zadel goed past en pony medisch niets heeft).
)Frannik schreef:Een ruiter wordt boos, wanneer de kennis ophoud
Paraat schreef:Maar waaaaarom bokt die pony??
ik zat laatst op een paard die best wel groot was en die vond het helemaal geweldig om een bokje te geven in zijn galop, ik was er met een keigrote salto vanaf gevallen (geen zorgen ik kwam goed terecht) maar ik denk dat het dat is aangezien hij heel erg eigenwijs is als je zegt, dat is gewoon pony gedrag en je houdt ervan of je houdt er niet van, je kan het hebben of je kan het niet hebben, en je instructeur hoeft daar niet zo op te reageren, als je het echt niet leuk vind is 1 goeie tik (niet een slap tikje natuurlijk) echt wel genoeg om te laten zien dat je het niet leuk vind.