fietsen met pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle__

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:05

Waarom zou je met een pony willen fietsen? Ik denk dat het best gevaarlijk is en er kan natuurlijk vanalles misgaan! Er zouden verschrikkelijke dingen met je pony kunnen gebeuren, hij kan op de weg sprinen, tussen je spaken komen of er vandoor gaan met jou en je fiets erachteraan. Het is dus niet alleen voor je pony onveilig, maar ook voor jezelf!

SDKuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:19

ik heb het járen lang gedaan. waren meestal wel rustige paarden, maar ging altijd prima hoor, nooit een probleem mee gehad.
altijd in draf, en soms wel 2 of 3 paarden tegelijk aan 1 fiets Bloos

SDKuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:19

Michelle__ schreef:
Waarom zou je met een pony willen fietsen?

nou om hem bijvoorbeeld te verplaatsen naar een ander weiland

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:41

pff ik zou het niet durven, maar het ligt ook aan je paard, maar er kan natuurlijk altijd iets gebeuren. ik zou veel te bang zijn dat hij weg zou springen ofzo, ik loop er wel naast Knipoog

belleh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:37

het is wel handig als je ze bijv. ff naar de wei moet brengen ofzo. maar het kan wel gevaarlijk zijn dus ik zou het alleen doen als je een rustige en makkelijke pony hebt

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:04

Ik fiets wel eens metg mijn shetje. Gaat prima. Hoefde het hem niet eens te leren. Hij snapte het meteen.

Ik wil met mijn 4 jarige ijslander ook gaan fietsen, om zo wat conditie op te bouwen voor als hij ingereden wordt.

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:07

Ik doe het soms met mn shetlander, zelf zal ik het niet met
een grotere pony doen of met een paard.
Zelfs met een shetlander blijft het een risico ook al zijn ze zo
lief ze kunnen altijd ergensvan schikken en ze zijn altijd sterker dan jij
bent vooral als je op een fiets zit heb je niet zo veel grip.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:31

Michelle__ schreef:
Waarom zou je met een pony willen fietsen? Ik denk dat het best gevaarlijk is en er kan natuurlijk vanalles misgaan! Er zouden verschrikkelijke dingen met je pony kunnen gebeuren, hij kan op de weg sprinen, tussen je spaken komen of er vandoor gaan met jou en je fiets erachteraan. Het is dus niet alleen voor je pony onveilig, maar ook voor jezelf!

ja en als je aan het rijden bent zou je eraf kunnen vallen en je zou tussen zn benen terecht kunnen komen en hij zou op je hoofd kunnen gaan staan en je zou dood kunnen gaan Verward
er kan altijd vanalles gebeuren natuurlijk..!

fietsen met je pony kan makkelijk, ik doe het bijna dagelijks als ik hem van het weiland naar huis breng, wanneer er een auto aankomt pak ik hem wat korter of bij zn halster, verder is het prima hoor, met een braaf paard moet dit geen probleem zijn.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:56

Waarom? ik doe het omdat het ff wat anders is, andere manier van toch eventjes wat doen aan de conditie, bij verplaatsen kan je wat sneller, je kan erg goed commando's aanleren! en mijn ponys vinden het errug leuk!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:57

Ik heb het 'vroeger' ook gedaan, met mijn B ponytje, was toen ook nog beetje in de penny situatie (hihi) en zou ook verder niet nadenken aan de gevolgen. Maar ik wist waar die pony bang voor was (tenminste waar die pony onder het zadel ook es naar omkeek of schrok).
Als ik dan bijv. een tractor zag aankomen denderde ik me fiets in de berm en ging ik ergens op een oprit staan, dat voelt zelfs nog veiliger dan erop zitten.
Het kan idd gevaarlijk zijn, maar dat is net zo zonder fiets, lopens kan je pony ook een sprintje nemen en de weg op rennen, of jou aan het touwtje meenemen. Ik zag er niet veel gevaarlijks in, gewoon bij de bochtjes goed aangeven waar je naar toe wil, en je pony begint dat zelf ook wel te snappen. En ik vond dat heerlijk fietsen met je pony, lekker door stukjes bossen enzo, en als ik dacht iets engs te zien, stapte ik gewoon af en gooide mn fiets ergens neer Knipoog

naomi_jamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:01

ik fiets mijn paard tegen woordig naar het weitjeen dat gaat heel goed:>

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:26

Ik ga gerust fietsen met mijn pony, maar ook echt alleen met mijn eigen pony! Die vertrouw ik en ik weet hoe ze reageert wanneer ze schrikt en dat ze het gewend is om naast de fiets te lopen. Mijn pony zal ook echt niet op me springen, ik denk dat een paard met normaal respect voor de eigenaar dat zoiezo niet zal doen.
Vroeger bracht ik haar altijd met de fiets naar de wei, dat was een heel stuk lopen en zo kon ik meteen daarna naar school Lachen
(maar dat was dus ook niet tussen groot verkeer/auto's.)

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:24

Ik wilde er ook aan gaan beginnen met mijn vp, maar ben er toch maar niet aan begonnen, wist niet zeker of onze band echt sterk genoeg was, en fietsen mijzelf ook wel erg gevaarlijk leek.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:31

Ohh ik fiets wel vaker met pony's of paarden ernaast aan de hand. Meestal als we de pony's naar de wei brengen, in stap of draf, gaat prima. De paarden van mij hebben ook wel eens langs de fiets gelopen, als we met rijden deden wisselen in de binnenbak. Nog nooit problemen mee gehad. Bij m'n vriend is dat het mooiste dan heb ik altijd 2 welsh A (hengstjes) naast de fiets draven (en mijn vriend dan ook 2), dat gaat eigenlijk altijd super. Ik zelf kan dat niet, maar ze kunnen ook met z'n 4-en naast de fiets in draf, ze volgen je nog als je ze niet vast hebt en schrikken doen ze allang niet meer.

Maar ik snap best dat er mensen zijn die het gevaarlijk vinden hoor, ieders eigen dan maar wah.