Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ik schrijf een hypothetisch zinnetje en er wordt gelijk over niks anders gesproken..... KiWiKo schreef:jeutje zeg![]()
ik schrijf een hypothetisch zinnetje en er wordt gelijk over niks anders gesproken.....
HSN Laten we heel duidelijk zijn! IK ga de confrontatie niet aan met het paard, een paard heeft veel bewegingsruimte binnen mijn kaders. Maar gaat het paard een confrontatie met mij aan, dan maak ik de confrontatie af en IK win....... en als ik daarvoor het paard het hele erf over moet skuppen, dan doe ik dat..... met pijn in mijn hart, want liever niet........ maar ik maak wel in een keer heel duidelijk dat dit ongewenst gedrag is....... met als gevolg dat hier elke maand gewoon brave welwillende, liefhebbende, gelukkige paarden die veel geleerd hebben van beloning de deur weer uit gaan naar hun eigenaren.
het weer in het "gareel" krijgen van paarden is een wezenlijk onderdeel van mijn werk, dat doe ik nu al 15 jaar.... en ik moet zeggen dat ik altijd brave, betrouwbare, gelukkige paarden heb afgeleverd
zeker......... geen probleem.
Cassidy schreef:
Ook al ben je geen NH-er en er geen aanhanger van, de NH kan je helpen je gedrag naar paarden toe te begrijpen en aan te passen, het is niet zweverig en geen geitenwollensokkengedoe.
Op grond van jouw reacties hier leid ik af dat je al heel veel van de NH methodes toepast.
KiWiKo schreef:is goed, ik ben morgen om 10 uur op stal.......... ik heb een schat van een hengstje staan, die denkt dat hij MR Hulk himself is en daarbij levensgevaarlijk met zijn voorpoten slaat.......
mag jij hem even naar het land brengen ja?????
volgende week geld dit aanbod niet meer, want dan is het kwartje wel gevallen........ maar dan heb ik over twee weken wel weer zo een leuk nieuw gevalletje voor je![]()
![]()
hns schreef:Wil een paard beheersen door angst, pijn en geweld of doormiddel van vriendschap, vertrouwen en rust?
Nashke schreef:
En waar lees jij dat ik zo'n braaf paard zou hebben?
Heb al mijn ribben gekneusd, mijn teen gebroken, een hoef in mijn gezicht gekregen, bloedlip, en barst in mijn kaak... Zelf bij deze gevallen (wanneer ik zo kwaad word dat ik hem het liefst in de salami zou draaien) als ik kook van woede, hou ik mijn verstand erbij en hou mijn woede onder controle. GEDULD GEDULD GEDULD is veeeeel moeilijker dan kwaad worden maar geeft wel uiteindelijk betere resultaten.
Als jij liever voor de gemakkelijkere weg kiest is jouw keuze,
maar ik ben geen voorstander..
Wat bereik je eigenlijk met dat slaan? Dat je paard je gehoorzaamd, ja idd, maar ik heb liever een leuke band met mijn paard dat van beide kant komt..Respect noemt zoiets
Ik ben al in geen 10 jaar meer geslagen..........
ik ben nooit boos
en ik wordt zeker niet woedend
ik blijf altijd de rust zelve.KiWiKo schreef:dat is niet NH, hns........... dat is normaal....... natuurlijk geef je een paard de tijd omdat hij een oefening niet snapt........ das normal![]()
) en om het ijsje af te maken met alleen maar een halsring ingevangen.
KiWiKo schreef:nee hoor, heb je gewoon wat meer gevoel voor het dier![]()
![]()
![]()
maar dat is al snel voor een berg mensen "fluisteren"![]()
Want ik sla mezelf
Verder krijgen paarden van mij wel regelmatig een schop onder hun hol als ik het echt irritant vind worden. Vooral bij jonge paarden moet je erg consequent zijn. Doen ze is verkeerd wat ze expres doen bijvoorbeeld enorm gaan hangen bij hoevenkrabben terwijl ze allang weten wat er van hun verwacht word. Nou dan kunnen ze of een klap voor hun schouder verwachten of een klap voor hun hol
Maar op hun hoofd slaan doe ik nooit. Bovendien worden ze er kopschuw van