maar idd een paard is geen konijn en de koudbloedigen (ik denk aan mijn ijslander) zijn over het algemeen wat minder gevoelig en stampen rustig ff door over je tenen... want zij voelen dat toch niet... *grinnik*
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pareltjuh schreef:als mijn paard er van door gaat tijdens het rijden omdat hij het domweg leuk vind.. terwijl er echt NIKS te schrikken valt, en ik geef geen tik en ik verhef me stem niet, doet hij het nog een paar keer..
geef ik wel een tik en een boze stem is het daarna metteen over.
soms vind ik het gewoon nodig anders neemt ie gewoon een loopje met me

)

lois_fjordje schreef:jullie denken meteen aan fluisteren maar das niet zo :s en paarden zijn veel eerlijker dan ons! Een paard is geen machine, maar toch praten jullie der zo over
Ik kreeg toen ik peuter ook wel eens correctie als ik supervervelend was en het hielp wel
ben af en toe een eigenwijs kreng nu hoor, geef ik toe .. maar het zou wat zijn zeg, als ik die paar correcties (geen harde meppen ofzo hoor, mijn ouders doen niet aan kindermishandeling
) niet had gehad waren mijn ouders niet duidelijk over de grenzen en kon ik er met gemak overheen hobbelen .. nu heb ik geleerd dat dat niet mag .. zo zit het denk ook een beetje bij paarden .. Ze proberen je uit, ze kijken hoever ze bij je mogen. Als je een beetje een dominant paard heb die merkt dat je erg ver je grenzen verlegt .. gaat hij steeds meer doen..
Ze is blij als ze me ziet, ik ben blij als ik haar ziet .. maar geef haar ook wel eens een 'correctie' als ik het ergens niet mee eens bent ..
toch vertrouwen we elkaar (behalve tijdens een buitenrit
dan vertrouw ik haar nog niet helemaal
)
de dominante knol van kennisen hoef je geen mep uit de delen, want je krijgt er 2 x zo hard 1 terug
Paardje is echter harstikke lief als jij lief bent
komt denk deels omdat het flessenveulen is geweest. Dat paard is gewoon gewend dat hij op schoot mag liggen bij mensen, en dat hij altijd lief is .. hij is ook erg speels .. maar oh wat word hij kwaad als je hem slaat }>
denk daar maar is even overna .. Als het machines waren hoefden we ze niet te corrigeren, want auto's doen immers ook niets onverwachts, zelfs niet als jij een flinke draai aan het stuur geeft, je weet namelijk dat de auto dan ook draait, en niet de andere kant op gaat of opeens op zijn zijkant gaat stuiteren
Edding3000 schreef:wehehe wat een grappig topic. ik snap werkelijk niet dat volwassen mensen hierop ingaan... Je weet toch dat je tegen een meisje van 13 praat? Die kun je zo niet overhalen joh, dat weten jullie ook!
) dat er niks anders goed is dan haar manier!!!