Morganlefay schreef:Wat ik nu ga pennen kan door @happyhrs niet leuk gevonden worden. Ga niet inhoudelijk op zaken antwoorden maar vanuit de reacties op.
Als je je vraagstelling lees en je reacties naar ons en je paard krijg ik het gevoel dat het gedrag van je paard een spiegel is van jezelf. Auw
Veroordelen ga ik niet want gedrag is een reactie op..............
En heus ik weet heel goed waar ik het over heb. Ik begreep vroeger reacties van paarden niet totdat ik van mensen die het serieus meenden les en onderricht kreeg over wat een mens is en wat een mens kan wil en doet en wat hun gedrag bij dieren als reactie geeft.
Het is dit idd. Paarden spiegelen hun mensen zo precies, en jouw emotie doet heel veel met je paard, maar paard reageert altijd vanuit het paard zijn. Een paard kan ook niet anders, die begrijpt de complexiteit van menselijke emoties gewoon niet, maar voelt ze wel.
En als jij die emotie kunt kanaliseren en constructief inzetten, waarbij je de emotie en intelligentie van je paard positief inzet, kun je heel leuke dingen doen.
Happyhrs schreef:En voor de mensen die zeggen dat ze mijn karakter spiegeld, jullie kennen mij niet eens. Als je op mijn reacties gaat baseren wat voor persoon ik ben? Heel raar wel. Meer ga ik daar niet over zeggen
Maar lief, dat doet elk paard! Echt, dat is heel normaal. Dat wil niet zeggen dat het gedrag van je paard een kopie van jouw gedrag is, maar wel dat ze in haar reacties jouw feedback geeft op wat je doet.
Mijn vorige grote liefde liet me niet opstappen als ik te gestresst was. Die ik nu heb is er helemaal een ster in, die wordt heet zodra mijn ademhaling iets omhoog gaat, en het moment dat ik rustig ben, kalm, wordt zij dat ook. Als ik goedgezind ben wil zij knuffels. Heb ik wat minder tijd, dan doet zij ook gewoon wat ze moet doen (en wordt er tussendoor wat gezoend).
Als ik haast heb, kan ik er donder op zeggen dat ze niets wil, en als ik alle tijd neem, ook al heb ik die niet, is ze heel meewerkend ineens. Dat is niet persé heel simpel, maar wel hoe een paard werkt