Als de verkoper zegt “irritant met longeren” en zowel TS als haar instructrice ervaren problemen met longeren van dit paard dan vormen of deze 3 partijen samen “de grote loosers club” (geloof ik niks van) of het paard vertoond ongewenst en gevaarlijk gedrag. TS noemt het zelf aanvallen. Ik neem aan dat TS en/of haar instructrice prima in staat zijn om “ik kom kopjes geven” te onderscheiden van “ik kom met de oren in de nek en de tanden bloot op je af”.
shilady schreef:Nico12 schreef:Met grootste spoed het paard onmiddellijk terug naar de vorige eigenaar. Of wil je verongelukken?
Dit was echt mijn gedachte want ik vind het nogal wat
sta je dan met je leuke nieuwe paard
Hier ben ik ook mee eens. Je hebt het dier pas 3 weken. Niet gaan emmeren met gedragsdeskundigen, ostheopaten en andere al dan niet deskundige hulpverleners. Weg met dat dier. Laat de verkoper het maar oplossen.

) gewoon meestal voort uit angst. En dan verzinnen we er een mooi verhaaltje bij van dominantie (wat helemaal niet bestaat naar mensen toe) en "je moet hem laten zien wie de baas is". Als ik zo aangevallen wordt, dan sla ik zo'n paard ook gewoon op z'n smoel hoor, daar niet van. Maar ik ben dan gewoon eerlijk dat dat uit zelfverdediging is. Als dat je gehele trainingsstrategie is, dan moet je je echt eens achter je oren krabben. Dat hele filmpje is alleen maar spierballen tonen.