Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ninx schreef:Wellicht mosterd na de maaltijd, maar ik ga mee mee Aleeneh:
Geef het dier veel meer tijd.
Zoveel als dit dier al doet terwijl hij nog maar zo kort onder het zadel is, en met een onervaren baasje.
Juist voor kinderen zo zinvol direct te leren genieten van paarden, communiceren, lol hebben, rare dingen doen waar ze beiden plezier in hebben.
Wanneer ik zinnen lees als: thuis heeft ze hem er even doorheen geschopt... daar word ik erg treurig van.
, anders zou ik zeggen: wees welkom mocht je wat onbetaalde hulp nodig hebben. Je verdedigen hoeft absoluut niet. Op Bokt krijg je altijd kritiek
Ze heeft er inderdaad heel veel aan. Heerlijk puur zo'n pony
en een wandelen dagboek voor haar LOL
Hij bleek uiteindelijk inderdaad droes te hebben dus hij is van december tot april niet gereden. Pas weer toen uit de kweek van de luchtzakspoeling bleek dat de droes weg was hebben we hem weer heel rustig opgepakt. Zowel dochter als ik hebben die periode ook als best waardevol ervaren want we hebben juist het gevoel dat we hem goed hebben leren kennen. We zien inmiddels meteen als hij zich niet lekker voelt, als hij happy is etc.
Goed, we komen nog 1x per week straks om te lessen.
, maar dochter leert zoveel bij. Het bokken en steigeren is sinds hij hier is echt verleden tijd. Hij heeft wel af en toe de neiging om door haar been de andere kant op te rennen. Maar dat komt omdat hij dochter's twijfel voelt op zo'n moment. Gaat stapje voor stapje beter. Ze oefenen veel met balkjes, want dan wil hij er vaak langs lopen en zo heeft ze enorm goed geleerd vooral streng te zijn met haar benen en in plaats van allerlei gerommel aan de voorkant. Daar reageert de pony ook heel goed op natuurlijk.