Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yacintha schreef:Natuurlijk moet het ten alle tijden veilig blijven, maar als het paard dreigt jou de wei uit de jagen, juist niet weg gaan. Op deze manier leg je de leiderschap juist bij het paard, want je leert dat als zij geen zin heeft, ze je gewoon weg kan jagen.
Nogmaals, veiligheid staat altijd voorop en blijf dan ook altijd op gepaste afstand. Maar als ze jou weg wilt hebben, juist niet weggaan. Negeren van slecht gedrag is niet met rust laten, maar er letterlijk niets mee doen en dus gewoon blijven staan
Persevero schreef:Mooi dat ze het ook in de bak doet. Haar daarin zetten en flink aan het werk zetten telkens als ze jou negeert of van je wegloopt. Mooiste is als je een kleiner stuk hebt, anders wordt je zelf moe. Gewoon met het spelletje mee doen, jij wil lopen prima dan zul je ook lopen.
SindyKaya schreef:Ik heb besloten om Kaya alleen nog maar te pakken als ze naar mij toe komt. Ik kom ook niet meer naar haar toe met een 'doel'. Vandaag heb ik grondwerk met d'r gedaan en dat vond ze stiekem toch wel erg leuk.
[ [url=m/ISMM2P.png]Afbeelding[/url] ]
Ik ga niet meer specifiek met d'r aan de gang, maar als ze komt en ik heb zin mag ik d'r altijd pakken.
Kaya is een jong paard en het zou zonde zijn als er niks meer mee gedaan word, want zoals je ziet heeft ze al een flinke buik.
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de tips en heb uiteindelijk besloten om het zo te doen. Ik word er lichamelijk en geestelijk erg moe van om er elke keer een strijd van te maken ( want onthoud, dit gaat al 3 jaar ) en omdat het niet mijn eigen paard is lijkt mij die frustratie niet waard. Daarom deze keuze en hier blijf ik bij
waldo199 schreef:Je kan een hengstenketting(halsband) om doen samen met een halster.
Als je eerst het halster omdat en daar de hengenstenketting doorheen haalt (bovenkant of zijkant)
kan het halster niet af en de halsband ook niet.Heb je geen problemen met het halster om doen en kun
je eventueel snel het touw er om doen.
Probeer maar eens
barbaras schreef:Mijn pony was ook zo, enige wat de eerste twee jaar werkte was met zijn tweeen haar insluiten met een longeerlijn, zij ging er niet doorheen en dan in een hoek haar pakken.
Zorg dat je leuke dingen doet met haar, ze moet er lol in hebben. opjagen enz is negatief en werkt averechts.
Mag ik vragen hoe oud je bent? vindt het vreemd dat de eigenaren niet even helpen met vangen