Je hebt een paard maar doet er weinig mee

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hypos

Re: Je hebt een paard maar doet er weinig mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:59

Zweep mee, ik heb al meerdere honden een tik gegeven, omdat ze vervelend deden

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:35

hypos schreef:
Zweep mee, ik heb al meerdere honden een tik gegeven, omdat ze vervelend deden

Dan moet je wel zelfverzekerd zijn als je zoiets probeert. Want net als paarden weten honden heel goed hoe zeker je bent van je zaak, ben je dat niet en ga je je wel zo profileren kan het gebeuren dat de hond naar jou uithaalt.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:05

Ik ken het gevoel. MijNu paard staat weer volop in de training maar er zelf opkruipen heb ik maar weinig zin in. Buitenritten ja maar echt de bak in pffff. Zie liever iemand anders ermee gaan. Ik heb er een jaar naast gestaan en moet echt eraan wennen dat ik weer kan rijden. Nu longeer ik haar wel veel en ga 1 of 2x naar buiten per week

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:07

Tja wij hebben er 4 waarvan er twee alleen maar grasmaaien en de andere twee worden zo'n 2 tot 3 keer per jaar bereden. Zou op zich meer willen rijden met mijn dressuurpaard maar heb momenteel gewoon niet de tijd om het structuureel op te pakken. Dus dat komt wel weer.
De paarden zien er super uit en zitten geweldig in hun vel. Ik voel me dan ook zeker niet schuldig dat ze weinig gereden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:23

Ik heb een shet waar ik niet veel mee doe, alleen af en toe aan de longe (plannen om hem meer te laten bewegen zijn er wel) en een paard dat weinig bereden werd voor hij ziek werd en nu helemaal stil staat. Ik ben dit jaar enorm veel geld kwijt aan mijn paard (durf niet te zeggen hoeveel, want dan vindt iedereen mij hier stapel gek), maar mijn vriend is alles voor me en zo lang ik hem bij me heb, ben ik gelukkig. Voorlopig zit er geen nieuw rijpaard in, mijn huidig paard moet eerst volledig herstelt zijn van zijn laatste operatie. En soms twijfel ik of ik nog wel aan een paard om met te rijden begin. Gewone 3-gangers zijn te belastend voor mijn lichaam, gangenpaarden zitten super, maar ze zijn zo duur. Dus is de kans groot dat ik voor de rest van mijn leven enkel grasmaaiers heb waar ik lekker mee kan knuffelen en verder niets mee doe.
TS, geniet gewoon lekker van je paardje en trek je niets aan van wat anderen zeggen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:41

Bambi1995 schreef:
Ze is echt bere sterk.

Tuurlijk is ze sterk... ze weegt een paar 100 kilo... Elk paard is te sterk voor een mens als het om kracht aankomt... daarom moet je juist ook zorgen dat ze respect heeft en niet haar kracht tegen je gaat gebruiken. Daarvoor doe je grondwerk dus zou zorgen dat je basis nog beter wordt dat je beter samen kan werken.

En valse honden... zorgen dat je paard went aan honden geblaf en paard richting hond sturen meestal is het dan snel over.

Kan me trouwens wel voorstellen dat je het niet zo leuk vind om meer met je paard te doen als je steeds beetje bang voor haar bent omdat ze eigenlijk tenweinig respect voor je heeft/genoeg op jou let ipv haar eigen weg te gaan. Maar dat is alleen te verbeteren door meer tijd aan haar te besteden en aan jullie band te werken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:48

Hier wordt ook sinds begin dit jaar heel weinig gedaan met de paarden. Ze staan met zijn tweeën op de wei. Ze gaan fantastisch en ze zien er bere goed uit. Het enige wat ik met ze doe is, 's ochtends van de wei halen en 's avonds er naar toe brengen. Dan hier eten geven, hooi en water. Misschien dat ik ze vier keer een grondige poetsbeurt heb gegeven afgelopen jaar :o maar zelfs daar ben ik door de verbouwing vaak te moe voor. Ze glimmen als een spiegeltje en de regen maakt ze iedere keer weer schoon *D
Als de paarden me zien, komen ze kl.te hard aan gegaloppeerd en de ruin hinnikt. Zelfs als ze te ver weg zijn en ik niet weet waar ze staan en ik hun namen roep en in mijn handen klap in de hoop dat zij mij horen komen ze naar me toe zo hard als ze kunnen <3
We knuffelen dan in een groeps huk en we zijn gewoon heel erg blij dat we elkaar weer zien. Het is zo en kan voorlopig niet anders en volgend jaar pakken we ze weer op in het voorjaar want dan is de grote verbouwingsklus geklaard.
Dus maak je niet druk en laat je niet druk maken. Heb plezier met je paard en doe zoveel mogelijk met ze in die weinige tijd dat je er bent. Voel je vooral niet schuldig want mijn instructrice zegt altijd: "niet rijden is altijd het allerbeste voor je paard, want dan mogen ze lekker paard wezen zo met zijn tweeën altijd buiten op de wei of in de royale paddock".