Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

femo schreef:Ik denk dat het goed is al mijn zus en ik nog een hele dag gaan observeren. Want wij zijn er afgelopen 5 jaar natuurlijk niet hele dagen geweest. Wel wil ik zeggen: bedankt voor jullie lieve berichten. Ook voor de mensen die er een andere mening op na houden. Het is een gevoelig onderwerp, en daarom voelen wij ons door sommige reacties persoonlijk aangevallen. Wij begrijpen natuurlijk dat het allemaal goed bedoeld is!
peach2001 schreef:ff mijn 2 cents
1. een DA zegt niet zomaar dat inslapen humaan is en zal ook niet zomaar een ogenschijnlijk gezond paard inslapen.
2. kudde, leuk, tot het moment dat.... ze kreupel is, een wond heeft, koliek krijgt etc etc en dus in handen moet komen.
3. soms weet je gewoon van binnen dat het genoeg is geweest, en alleen dan kom je tot dat punt dat je werkelijk een afspraak maakt om het te beëindigen.
R12312 schreef:Nee wat paarden leven op instincten, die kijken niet vanuit de hemel naar beneden en zeggen: Rotbaas, je hebt mij in laten slapen. Ze hebben er totaal geen weet van en dus maakt dood voor deze pony niet uit. Sterker nog, ik denk dat je het dier er een groot plezier mee zal doen.
Cowgirl schreef:Hi,
Wat een nare en lastige situatie.
Neem eens contact op met nouvel. Zij heeft vorig jaar haar merrie om dezelfde soort reden laten inslapen.
Zij zal jullie zeker begrijpen.
Sterke
Gr Sandra
femo schreef:Rennen doet ze eigelijk nooit. ook hebben we haar in 12 jaar nooit zien liggen..
Na vele jaren staken, vele onderzoeken kwamen ze er achter dat ze tien centimeter lange scheuren in haar diepe buigpees had.
PLM schreef:Helaas hebben we bij Pink nooit kunnen aantonen dat ze pijnvrij is. 5 jaar geleden bleek dat ze toen scheuren in de diepe buiger had van 10cm in de lengte. Verder had ze door verkeerd lopen heel erg ontstoken spieren.
caboclo schreef:ze komt dagelijks op stal ik zal voor stellen even een flinke dossis pijn stilling er in en kijken of haar gedrag verander naar ''speels of dergelijk'' als haar gedrag positief veranderd dan houd het in dat ze zonder medicatie toch pijn heb
dan heb je eigelijk al je antwoord (zonder medicatie oogt ze te vreden maar heb ze toch pijn omdat ze minder beweeg als met pijnstilling
Shirley schreef:Bij mij is inslapen pas een optie als het lichamelijk of geestelijk lijden WEL vaststaat en heb ik , buiten mijn dierenarts, niemand nodig om tot dat besluit te komen en als jullie daarvan ook overtuigd waren, zou dit topic er niet zijn, denk ik...
Cowgirl schreef:Hi,
Wat een nare en lastige situatie.
Neem eens contact op met nouvel. Zij heeft vorig jaar haar merrie om dezelfde soort reden laten inslapen.
Zij zal jullie zeker begrijpen.
Sterke
Gr Sandra
.
. Ik weet het niet. Is al wel vastgesteld (misschien heb ik er over heen gelezen) dat het dier verder geen pijn heeft?