Goed mogelijk dat ze liever in een natuurlijke omgeving zonder mensen zou leven. Kon je het ze maar vragen hè
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Paulobi schreef:Je zou je nog weleens kunnen vergissen in het bewustzijn van dieren/paarden als je denkt dat het 'licht uit en klaar' is.
Goed mogelijk dat ze liever in een natuurlijke omgeving zonder mensen zou leven. Kon je het ze maar vragen hè
Ninx schreef:Dit dier is niet aangekocht voor consumptie toch? Dat lijkt me dus niet de discussie waard.
Verder: het komt uit een kudde waar het zich 'normaal' gedroeg.
Tevens kan de partner er aardig mee overweg.
Die 2 dingen maken dat ik zo'n dier niet direct zou veroordelen tot de worst.
Happinez schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar vooral je beginpost.
Waarom een Koe , varken wat gezond is wel en een paard met mankement niet ?
Slacht/inslapen lijkt me ook moeilijk maar het is geen "verkeerde of slechte " keuze.
Je durft dan in mijn ogen wel je verantwoordelijkheid te nemen zonder een dier via de achterdeur te laten verdwijnen.
BrenKaCaNo schreef:Ik zou aanraden een deskundige in te schakelen.
De kans is groot dat er wat aan gedaan kan worden.
https://www.youtube.com/watch?v=np1QRxm3fe4
Vanaf 1:09 wordt iets belangrijks gezegd wat bij jou misschien van toepassing is
Sparkles schreef:Tja mijn mening is dat als je een dier koopt je daar verantwoordelijk voor bent. Komt misschien hard over maar zet misschien wel aan het denken: je kind slacht je ook niet als het problemen veroorzaakt. Je hebt door het dier te kopen de verantwoordelijkheid voor haar. Dit paard heeft geen kwalen waardoor het eerlijk naar het paard is om het in te slapen (zoals erge pijn of iets dergelijks). Het is dat jij niet weet wat je ermee aan moet en je de problemen zat bent. Naar mijn mening ben je in zo'n geval verantwoordelijk voor haar om een oplossing te vinden, en haar niet te doden. ''if there's no way then find a way, but don't go down the easy way.''
Sparkles schreef:Tja mijn mening is dat als je een dier koopt je daar verantwoordelijk voor bent. Komt misschien hard over maar zet misschien wel aan het denken: je kind slacht je ook niet als het problemen veroorzaakt. Je hebt door het dier te kopen de verantwoordelijkheid voor haar. Dit paard heeft geen kwalen waardoor het eerlijk naar het paard is om het in te slapen (zoals erge pijn of iets dergelijks). Het is dat jij niet weet wat je ermee aan moet en je de problemen zat bent. Naar mijn mening ben je in zo'n geval verantwoordelijk voor haar om een oplossing te vinden, en haar niet te doden. ''if there's no way then find a way, but don't go down the easy way.''
Sparkles schreef:Het gaat om eerlijkheid naar je paard als dier toe. Paard breekt been? In de natuur zou hij ook sterven. Over de jeuk: wij weten niet wat ze voelt, dat kan je pas een beetje weten als je haar een tijd zou observeren. TS geeft zelf aan dat de merrie in een natuurgebied vermoedelijk een prima leven zou hebben. Give it a try
Sparkles schreef:Het gaat om eerlijkheid naar je paard als dier toe. Paard breekt been? In de natuur zou hij ook sterven. Over de jeuk: wij weten niet wat ze voelt, dat kan je pas een beetje weten als je haar een tijd zou observeren. TS geeft zelf aan dat de merrie in een natuurgebied vermoedelijk een prima leven zou hebben. Give it a try