Waar is jouw paard bang voor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarBri

Re: Waar is jouw paard bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:08

Mijn paard is een super koele kikker, maar flitsen van fotocamera's vindt ze echt doodeng

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:09

lisa_xxx schreef:
niet mijn eigen paard, maar het paard waar ik op rijd.

bomen
struiken
shetlanders
waterplassen
natte grond
hekken
andere paarden in de wei naast de bak
vogels
schapen
jassen op de bakrand
dekens
het geluid van trailerladen
deuren
motoren
en zo zijn er nog wel wat meer dingen :')

Bwhaha dus eigenlijk kort gezegd is het paard bang van 2 dingen: dingen die bewegen en dingen die niet bewegen :p

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:10

- kleine kinderen die in de rijbak lopen, wordt ze altijd heel nerveus van
- als iemand langs de grote poort loopt bij de rijbak
- als fietsers zonder geluid langs fietsen

En voor de rest geloof ik niks.. :)

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:12

vorige week zaterdag op m'n verzorgpony naar buiten, komen 2 tractoren aan, niks aan de hand..er ligt en stoelkussen in de berm..hij schrikt zich helemaal kapot haha
containers lang de weg vind die ook eng

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:13

Varkens en varkensstallen. Vooral als ze gaan gillen bij het voeren!
Maar dan gaat ze eigenlijk alleen huppelen, meer niet :D

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:15

Die van mij is eigenlijk heel erg makkelijk met het verkeer, loopt met mij onder de paraplu als het regent (tja, je manen zullen maar nat worden :') ), eigenlijk doet ze alles wel, behalve dan dat ze bang is voor andere paarden in de bak en soms als ze onder het werk uit wil komen dat er ineens overal bakkabouters zijn idd. Soms heel vermoeiend omdat je weet dat ze een spelletje met je speelt haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:17

Mijn Haflinger was bang voor kikkers.
Dat was altijd leuk als we rond plassen reden.. :').

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:29

Vissers waren een zeer serieus probleem. Dat is gelukkig ondertussen min of meer opgelost.

Veegmachines behoeven nog wat oefening (maar die kwam ik tegen op een weg waar je als auto net een fietser kan passeren en geen berm beschikbaar).

En veranderingen van ondergrond, voornamelijk kleurtechnisch, zijn wel eens een uitdaging. Ze hebben de brug opgeknapt, hierbij is een deel van de bestrating na de brug vervangen. De brug was even spannend maar is geen probleem meer, maar de meer rozerode fietspadtegels i.p.v. de vaalroze fietspadtegels zijn nog iedere keer een uitdaging (de eerste keer hing ik er zowat naast, hij stond namelijk opeens op de stoep in plaats van op het fietspad. Terwijl ik hem met lange teugels aan het kriebelen was omdat hij de brug gedaan had).

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:26

Varkens!

Onze buren hadden twee scharrelvarkens in de tuin lopen langs de weg en vonden het geweldig om over de rug gekriebeld te worden. Wandelde ik er langs met de pony, kwamen ze knorrend naar ons toe gerend om gekriebeld te worden.

Pony luid snuivend en doodsbenauwd. Kwam met geen mogelijkheid in de buurt van die beestjes toen. :+

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:28

Putdeksels -.- no way dat ze daar op gaat staan :P
Zeker ook die enge film gekeken waar clowns uit de putjes kwamen haha

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:32

emm even denken haaientanden,Schaduw, meetlinten, toeters, onweer, eenden, Mensen die haar aankijken, zwepen, sleutels, vrachtwagens, takken, paraplu's, bomen plassen moet ik nog door gaan/

en het belagelijkste van allemaal ik ken een paard dat bang is voor shetlanders! niet normaal die kleine ukkies zijn toch blijkbaar heel spannend en over een sproeier met shetlanders rbij zal ik niet beginnen.... :(:)

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:33

Het enige wat ik kan bedenken zijn de bak kabouters. Meneer is over het algemeen niet zo snel onder de indruk van iets, en als hij het wel is, dan laat hij dat niet zien. :+

lisanne69

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:35

mijn ruin vindt zijn eigen schaduw eng, en de merrie vindt soms vuilniszakken eng.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:37

Als eerste naar binnen gaan (alleen staan)
vast staan op de poetsplaats

(Moet er even bij zeggen dat ik haar nu drie weken heb en ze 8 jaar manegepaard is geweest)

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:44

Eigenlijk niet zo veel, Vlaggetjes, Schapen ( Die dan ineens uit een hoekje tevoorschijn komen) en zeilen.
Veder niets, Hij heeft op een soort van boerderij gestaan dus hij is veel gewend ;)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:28

CharlotteJay schreef:
_/-\o_ _/-\o_
Fortitude schreef:
Schapen blijven toch wel spannend.
Heb je enig idee hoe crimineel en gevaarlijk die dingen zijn?

_/-\o_ _/-\o_

heb je je paard naar shaun het schaap laten kijken ? _O- _O-

Hahaha :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 01:33

Mijn moeders hengst is bang voor bomen heeft ie ooit eens een hardloper achter vandaan zien Komen. Door t bos rijden is dus ook echt lachen, je gaat namelijk zwalkend, omdat meneer graag wel even achter elke boom wil kijken :')
verder is hij ook bang voor viaducten :D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 06:56

Geweldig topic dit :')
Mijn bijrijdpaard is bang voor stenen, want stel je voor dat zo'n steen boven op je springt. Serieus, ze is niet bang voor, trekkers, auto's ,fietsers, bussen ect. maar een steen, joh die zijn wel heel eng :+

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:05

Donderende vrachtwagens en grote maiswagens geen probleem, maar een buggy (zon platgeslagen auto zeg maar) worden alle spiertjes voor aangespannen :Y)
En laatst kwam ik langs een nertsenfokkerij, en dat gepiep van die beesten vond ze ook niet tof. Verder ook electrische scooters (ja maar baas, daar hoort geluid af te komen, dit klopt niet >;) )
En als ze hengstig wordt ook bv ineens een paars bloemetje tussen allemaal witte..... sta je ineens een meter verderop....

Edit, ik lach me dood trouwens, volgens mij zijn er hier mensen met paarden waar je niet fatsoenlijk op rond kan rijden, voor zoveel dingen dat die bang zijn hihi!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:18

Vallende blaatjes, mensen die achter hem aan lopen, mensen die een ander paard de zweep geven, gekleurde bloementjes, vogels, op de klep van de trailer staan, mensen die om de hoek op een bankje zitten, kleine kinderen, een zeiltje.

Wat Is niet eng? Groot verkeer, rammelende aanhanhers.

Maf beest Is bet gewoon.

En gelukkig, ondanks alles Is hij nog redelijk normaal te rijden.

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:47

Onze pony, altijd stoer en dapper als wat, was bang voor koeien :')

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:59

Ik heb er drie, en alle drie zijn ze wel ergens bang voor..

Mijn oudste merrie, van vijf.. is heel onzeker. Die is bang voor: plant-spoken, ritselende dingetjes, plantenbakken langs de weg, water en honden, en natuurlijk spoken die overal en nergens zitten, ohja, roeiboten, vreemde onverwachte geluiden...etc.. -O-

Mijn middelste, van 4, die is heel nuchter. Die is alleen doodsbang voor koeien, en mochten de gene met wie ze is schrikken, doet ze gezellig mee..

Mijn jongste, van 2.. is ook heel nuchter. Die vindt alles gewoon raar. Ze schrikt van kleine dingentjes, maar dat omdat ze het nog niet heeft meegemaakt. Na drie keer schrikken van het geen, is het ook wel klaar. Ik heb iniedergeval nog niks gemerkt, waar ze echt continu bang voor is.

En het grappige is, het zijn twee shetlanders, en de jongste is een minipaard. :=

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:20

Paarden zijn altijd bang van twee dingen: dingen die bewegen en dingen die stilstaan.
Die van mij is niet specifiek bang van iets. Maar ja...opeens kan hij toch ergens gevaar in zien. Vooral als het van achteren komt...

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:28

Die van mij is bang voor alles wat beweegt en wat niet beweegt. Ze kan echt overal van schrikken ..... Het word al wel beter gelukkig want ze schoot mij er eerst altijd vandoor. Ze reageerd er nu nog wel op en wil er niet (dicht) bij langs maar ze krijgt er gelukkig steeds meer vertrouwen in .

Enge dingen: Een kuiltje in het zand, water dat jou kant op golft, hindernisbalken in een paarse , rode en groene kleur vooral, fietsers, ballen , de paarse borstel, een paard dat strompeld, als je voordat je weg gaat nog even langsloopt om een aai te geven en al kletsend ineens voor de stal staat, als een paard uit de waterbak drinkt, de paarden tegenover de bak, mensen die op het terrasje zitten te eten, trailers (erin is geen probleem maar 1 die rijd is doodeng) , van die witte ``blaasbloemen``, net iets te groot uitgevallen takken, katten en zo kan ik nog wel even doorgaan hahahahaha :)) :x 8)7

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:39

Zwanen, en geluiden waarvan hij niet kan zien waar het vandaan komt en ohja vrachtwagens achter hem xD