snel vervelen, dwergeitje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:20

Def schreef:
Ik kan het niet laten om te reageren hier, ondanks dat ik eigenlijk dit soort topics altijd zo snel mogelijk weg wil klikken.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je als een je paard van plan bent te kopen, je niet inleest over zo'n beest en zijn behoeftes. Dat je van te voren niet bedenkt dat een paard o.a. als eerste levensbehoefte sociaal contact heeft. En dus met soortgenoten moet staan.
En dat je dan dus gewoon een dier aanschaft waar je niets vanaf weet en daarna pas gaat bedenken hoe het verder moet als hij zich 'verveelt'.
En dan vervolgens ook nog je eigen onwetendheid en angst door een voorval voor laat gaan op de gezondheid van je paard die niets te maken heeft met dat voorval.
Ik hoop dat TS zich goed gaat inlezen en zich laat voorlichten over het wezen paard en hieruit conclusies trekt en acties onderneemt.

Als je dan besluit om toch te reageren, lees dan even het hele topic ;)

Def

Re: snel vervelen, dwergeitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:45

Hele topic heb ik gelezen en ts gaat er nu geen geit meer bij zetten...nou hang de vlag uit.
Feit blijft dat zij nooit hierover heeft nagedacht voordat ze aan een paard begon.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:02

Ik zou de jaarling er gewoon bij zetten. Het is de natuur, zo hoort het. De beestjes horen lekker samen te kunnen spelen en grazen. Dat je bang bent dat je jaarling wat overkomt zou ik maar gauw aan de kant zetten. Als we zo over alles gaan denken kunnen we net zo de boxen van binnen met matrassen bekleden en de beestje 24/7 peeskappen en springschoenen om doen.

Het is en blijft een paard, of het nu een half jaar ous id of 25 jaar oud. Die horen samen met andere paarden te staan. probeer je Eigen gevoel (angst) aan te kant te zetten en te doen wat het beste is voor je paarden.

Zou je op een pensionstal staan zou ik het nog kunnen begrijpen omdat je je daar nu eenmaal aan regels moet houden en je het niet voor het zeggen hebt. Maar in jou geval kun je ze zelfs aan huis zetten. Wat is er een mooier gezicht dan s'ochtends wakker worden in het aangezicht van een weide met je 2 liefdes.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:42

Wat moet een 2 jarige en straks je 1 jarige op een manege doen?
Snap dat echt niet hoor, je hebt zelf 3 weilanden en je gaat ze op de manege zetten?
Haal lekker die andere naar huis, en hou ze samen..
Ga lekker met ze wandelen, grondwerken etc
Neem aan dat je niet begint met inrijden voorlopig.
Dus nogmaals haal ze lekker naar huis.
De kans dat ze mekaar verwonden, is erg klein hoor.