erg veranderd .. ;(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:27

ik zet hem elke dag een uur op de wei als de eigenaar weg is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:27

Nou, ik vind een paard wat GEEN vrije beweging krijgt, WEL zielig.

Ik vind jou overigens ook zielig, omdat je roept dat mensen niks weten, vervelend zijn, en maar blijven stampvoeten.

Maar dan wel straks zielig doen als je met een of ander hoofdtrauma in het ziekenhuis ligt..

Nouja.. Je roept dat je hem flink hebt aangepakt en nou deed ie het wel.. Nou flink blijven aanpakken dan, lekker een slof eraan, doodlongeren en niet vergeten heel streng te zijn en te slaan.. Want dan leert ie het wel, hoe durft ie het zeg, willen bewegen.. Je zal 'm leren..

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:27

kimfeline schreef:
Ik sta daar niet op stal, het is een zorgboerderij daar en ik kom daar voor mijn beperking haha. Hm.. ik weet eerlijk gezegd niet waarom Perry zijn benen zou breken in de paddock? De Tinkers staan er toch ook in? Verder denk ik gewoon, misschien wat minder rijden en meer een band met vertrouwen opbouwen. Want je krijgt toch wat angst als je van een paard afvalt.

omdat die slome tinkers niks doen, mijne is een volbloed vol energie..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:27

Tessa_93 schreef:
EskeGirl schreef:
[quote="Linnx
ik ben al lang blij dat ik mn paard kan betalen, zou ik ook nog eens een extra wei gaan moeten betalen, denk het niet.

Het is toch voor het welzijn van je paard (en jou).

Ja en als je het nou niet kan betalen? :')[/quote]
Dan had je geen paard moeten kopen, simpel.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:28

Perry is inderdaad niet zielig, want Linn zorgt heel goed voor hem en vertroetelt hem wel. Ik snap haar punt ook volledig, mede omdat ik haar dus persoonlijk ken. Lastig pakket dit dus. Want ik snap beide groepen..

rapunzelx

Linnx schreef:
vraag maar aan kimfeline na, mijn paard heeft het ALLES behalve zielig...........

mijn paardje staat in de zomer de hele dag met zijn maatjes in de wei te rollebollen. En in de herfst/winter staat hij met ze in de grote paddock en kan hij zijn energie eruit gooien..

AnnemiekvM

Linnx schreef:
kimfeline schreef:
Ik sta daar niet op stal, het is een zorgboerderij daar en ik kom daar voor mijn beperking haha. Hm.. ik weet eerlijk gezegd niet waarom Perry zijn benen zou breken in de paddock? De Tinkers staan er toch ook in? Verder denk ik gewoon, misschien wat minder rijden en meer een band met vertrouwen opbouwen. Want je krijgt toch wat angst als je van een paard afvalt.

Ja jij hebt een heel wild paard die niet buiten kan staan. Kom op zeg :+

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:29

als mensen nog wat te zeggen hebben over mijn 'zielige' HAHAHA ; paard.. dan komen deze maar gezellig langs, meld u! :) ik ben weg bij dit topic, aangezien ik beter weet hoe mijn paard er bij staat ..

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:29

Linnx schreef:
kimfeline schreef:

Ik snap deze reactie niet helemaal, want het zijn echt niet allemaal slome Tinkers? Morgan is bijvoorbeeld geen slome, en Lietske van René zit ook wel vol energie en kracht volgens mij. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:29

kuch.. Ik vermoed dat mijn pony ook iets is met wat arabieren of ander volbloed erin..

Ik blijf erbij, enige die hier zielig is in dit verhaal, is hoogst waarzijnlijk dan jijzelf TS, en het is erg jammer dat je paard daarmee de dupe is.

En blijkbaar kan JIJ geen volbloed aan, dus misschien moet je zelf eens nadenken over een slome tinker. Past een stuk beter bij je, wordt je zelf wat rustiger van misschien..

KimW

Re: erg veranderd .. ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:30

Ik denk niet dat Linn en Tinkers ooit beste maatjes worden. Ze had één tinker die ze geweldig vond, maar deze is verkocht en was ook niet haar maat (grootte).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:30

Linnx schreef:
als mensen nog wat te zeggen hebben over mijn 'zielige' HAHAHA ; paard.. dan komen deze maar gezellig langs, meld u! :) ik ben weg bij dit topic, aangezien ik beter weet hoe mijn paard er bij staat ..

Nee, je krijgt niet te horen wat je wil horen :D.
Succes met je volbloed, ik vind dit persoonlijk asociaal van je, sorry dat ik het zeg.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:31

Zou het haast gaan doen. Je hebt toch ook jezelf ermee. Erg jammer dat een fijn paard naar de ... gaat. Vraag om je heen om advies. Hier is heus wel een oplossing voor te vinden.
Je bent een groom staat in jouw profiel? Dan zijn er ook vast mensen om je heen met verstand van paarden.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:31

Linnx schreef:
kimfeline schreef:

Ja en die volbloed vol energie moet die energie ook kwijt.. anders gaan ze lopen klieren :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:32

chelle_dora schreef:
kuch.. Ik vermoed dat mijn pony ook iets is met wat arabieren of ander volbloed erin..

Ik blijf erbij, enige die hier zielig is in dit verhaal, is hoogst waarzijnlijk dan jijzelf TS, en het is erg jammer dat je paard daarmee de dupe is.

En blijkbaar kan JIJ geen volbloed aan, dus misschien moet je zelf eens nadenken over een slome tinker. Past een stuk beter bij je, wordt je zelf wat rustiger van misschien..

:=

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:32

EskeGirl schreef:
Linnx schreef:

Nee, je krijgt niet te horen wat je wil horen :D.
Succes met je volbloed, ik vind dit persoonlijk asociaal van je, sorry dat ik het zeg.

Enigzins ook egoistisch tegenover haar paard vind ik. :\

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:34

Tegenwoordig heb je meer mensen met paarden, dan paardenmensen. Dit is een typisch geval.
En zo jammer, want als je openstaat voor tips schiet je veel meer op.
Ik weet niet hoeveel jaar de TS is? Misschien kunnen haar ouders ook wel helpen?

Ik vind het onverantwoord en heel sneu voor het paard.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:35

Linnx schreef:
ik zet hem elke dag een uur op de wei als de eigenaar weg is

O, nu komt hij ineens een uur per dag op de wei?

Verstandig ook dingen stiekum doen als je daar blijkbaar moet wonen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:36

Oke, het wordt wel een beetje vreemd..
Paarden staan 24/7 op stal, ineens staat het paard een uurtje buiten als de eigenaar weg is?
Verhaal wordt steeds gekker zo..

Edit: ik begin er inmiddels niks meer van te geloven.. :')

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:37

AnnemiekvM schreef:
Zou het haast gaan doen. Je hebt toch ook jezelf ermee. Erg jammer dat een fijn paard naar de ... gaat. Vraag om je heen om advies. Hier is heus wel een oplossing voor te vinden.
Je bent een groom staat in jouw profiel? Dan zijn er ook vast mensen om je heen met verstand van paarden.

Op een zorgboerderij?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:37

JCDJK schreef:
Oke, het wordt wel een beetje vreemd..
Paarden staan 24/7 op stal, ineens staat het paard een uurtje buiten als de eigenaar weg is?
Verhaal wordt steeds gekker zo..

Edit: ik begin er inmiddels niks meer van te geloven.. :')

hier nog een die niks meer van het verhaal snapt! :=

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:39

Nee ik ook niet. Maar misschien is de TS wel een jong meisje en dan is het inderdaad niet mogelijk dat ze zelf bepaalde beslissingen neemt. Dat maakt het moeilijk om nog andere tips te geven en ook wel zonde van de moeite,.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:40

Als ik naar Kim kijk, zij is 14, dus zal TS er niet veel naast zitten..

Benfan

Linnx schreef:
kimfeline schreef:

Als je al zo over paarden denkt, dan vraag ik me af waar je gevoel zit. Ras heeft niks met energie te maken. Ik 'heb' zelf een tinker merrie die echt een hand vol is. Overgevoelig, en vorig jaar nog 'gevaarlijk' naar mensen toe. Nu een schat van een dier dat je soms nog echt uittest, nu schopt ivm dracht bij het opstijgen en vaker bokt/stijgert dan wat goed voor je is. Maar met veel geduld en heel veel overwinningen van beide kanten (zij wint vertrouwen, ik win haar vertrouwen en kan steeds meer) word het een schat van een paard. Dus geliefd eerst echt kennis te hebben over een ras voordat je je mond erover open trekt. Want Tinkers zijn absoluut geen 'slome brave donders' maar keiharde, sterk in hun karakter en aardig intelligent.

edit, vraagje, hoe wisselend is zijn/haar training? Dus rij je eigelijk alleen maar? of doe je ook nog bv grondwerk?

Ik persoonlijk denk dat hij tijdens het losrukken met het scheren zich toch heeft bezeerd op de een of andere reden. Misschien is het een idee om dat even te laten nakijken? Want er komt natuurlijk een hoop kracht in eens los op het lijf wat het een en ander kan bezeren. Als een paard 'zomaar' uit het niks zo begint te 'poedersuiker' dan vraag ik mij direct af wat er eigelijk mis is. En tja, als hij niet los kan, het weer word kouder en ze kunnen niet 'apen' dan moet je er niet heel vreemd van opkijken als ze gaan spoken. Dat doen sommige slome tinkers bij ons op stal ook, tot vlieglessen aan toe.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 24-11-13 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

rapunzelx

AnnemiekvM schreef:
Nee ik ook niet. Maar misschien is de TS wel een jong meisje en dan is het inderdaad niet mogelijk dat ze zelf bepaalde beslissingen neemt. Dat maakt het moeilijk om nog andere tips te geven en ook wel zonde van de moeite,.

Maar volgens mij staat ze ook niet open voor eventuele tips, feedback of oplossingen. Dat maakt het lastig.