En nog even on-topic: Nee, ik zou niet terug gaan naar traditioneel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bo_Cassey schreef:xochenoa schreef:Ik heb een jaar NH gedaan grondwerk en rijden. Heb nooit een echte verbetering gehad enkel aan aantal verminderingen. Mijn pony toendertijd was zowiezo enorm schichtig, maar na het laatste lesje NH was het al helemaal drama. Ben overgegaan op dressuur en tot de dag van vandaag nooit spijt van gehad. Voornamelijk vind ik dat er in het Engelse rijden veel duidelijkere en correctere hulpen worden gegeven wat bij NH ietwat vager is. Er werd vaker wat door de vingers gezien. Of er werd wel aan gewerkt maar niet goed uitgewerkt. In ieder geval ieder zijn eigen ervaring en mening, zal ik ook altijd respecteren.
Dan heb je niet goed les gehad in NH. Zoals jij les kreeg, was het niet 'bewust met je paard bezig zijn', als ik het zo lees. Vage hulpen, ongewenst gedrag door de vingers zien, NH gaat er - vind ik - juist om dat je consequent bent.
Vraag aan TS: jij staat dus op stal met mensen die een tikje bijvoorbeeld taboe vinden. Dit zal bij veel paarden echter onvermijdelijk zijn wanneer ze grenzen gaan opzoeken. Herken jij bovenstaande bij stalgenoten? Dat het mis gaat met de NH?
Roweentje89 schreef:Mee eens!
Zoals je al eerder aangaf zijn er mensen die de Fase 4 niet willen doen.
Nu is het niet de bedoeling altijd een Fase 4 toe te moeten passen, maar het is toch net de bedoeling om die alleen te gebruiken als je eigen en het paard zijn veiligheid in gevaar komen. En als je de Fase 4 eens gedaan hebt, het de bedoeling is dat je paard bij een mindere fase al gaat reageren.
Cassidy schreef:Stelling: iedereen die NH de rug toekeert en teruggaat naar hun versie van Traditional, zijn niet in staat om NH correct toe te passen. Mee eens of niet mee eens?

Citaat:Ik sta daar al heel erg lang niet meer en ja ik heb het zeker mis zien gaan.
Roweentje89 schreef:Mijn topic was gewoon bedoelt om te kijken of er mensen zijn die van bitloos terug naar met bit zijn gaan rijden en die hun paard weer terug op stal zetten ipv altijd buiten door welke reden dan ook.
). Blijven kijken naar wat wel & niet werkt, daar draait het allemaal om... 
Roweentje89 schreef:Iemand heeft ons inderdaad goed geholpen en tijd in gestoken en daar heb ik nu nog steeds baat bij. Het gaat goed nu en dat is mede dankzij haar!
TurdusMerula schreef:Diegene heeft je een voorzet gegeven denk ik, het is aan jou om dat op te pakken en mee verder te gaan... Wat maakt het, dat dat je niet zo lukt? Oprechte vraag!!
(is nu maar een algemeen voorbeeld hoor, maar zo heb je wel eens van die dingetjes die mij dan totaal niet verbazen
). Citaat:Toevallig kennen 2 mensen mij en die vinden het dan even nodig om mij aan te vallen en zogezegd tips te geven waar ik niet eens om vraag en niet nodig heb want ik heb nergens problemen mee en daarbijheb ik al een goede instructie.
Ik denk wel dat ik "nh ben". Toch krijgt mijn paard best wel eens een mep als ze onbeleefd is. En als ik pms heb dan blijf ik even weg bij mijn paard en mep ik mijn echtgenoot. gr_roos schreef:Ik krijg van een aantal berichten toch weer een beetje het extreme ik ga mensen bekeren gevoel...... Dat is iets wat bij mij aversie oproept. Het extreme gedrag van sommige naturals die je kost wat het kost willen bekeren en een schuld gevoel aan willen praten.

johnny2006 schreef:In het algemeen wil ik het volgende even kwijt:
Als traditioneel betekent dat Johnny op stal moet, elke dag een uur dressuurmatig in de bak gereden moet worden, zijn gezondheid ten koste gaat van mijn plezier, ik een witte rijbroek aan moet en mij moet mengen onder mannen met on sexy rijbroeken, dan laat maar.
Als NH betekent dat ik met een lasso een koe moet vangen, mijn paard met ijzer tegen zijn kaak moet klappen en mij moet mengen onder oude mannen die doen alsof ze alle wijsheid in pacht hebben dan hoeft dat van mij ook niet.

wheaty schreef:Goede communicatie tussen ruiter en paard heeft naar mijn idee niets persee met NH of traditioneel te doen . dat is gewoon een noodzakelijk iets bij de omgang met paarden.
MeFlower schreef:Voor mijzelf heb ik ervan geleerd dat het wel leuk is om erbij te doen, maar zeker niet leidend kan zijn als je fanatiek wedstrijdruiter bent.

MeFlower schreef:Voor mijzelf heb ik ervan geleerd dat het wel leuk is om erbij te doen, maar zeker niet leidend kan zijn als je fanatiek wedstrijdruiter bent.
Citaat:Jullie hebben geen paarden die je de weg over trekken en in gevaarlijke situaties belanden, dus daar kan in dit geval niemand over meespreken.

Mayke_J schreef:Ik snap niet goed hoe iemand eerst overtuigd "nh-er" kan zijn om hier vervolgens "van af te stappen". Dan vraag ik me ook af of de originele beredenering achter de "keuze voor nh" wel zuiver was. Ik snap overigens wel heel goed dat iemands interesses kunnen verschuiven (bijvoorbeeld van bossencrossen naar dressuren), maar dat hoeft niet af te doen aan het nh-principe.
).