wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

badass

Re: wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:09

Het gaat over wanneer je boos werd op je paard, niet over een join-up of over waarom je niet boos mag worden op je paard.

Ik ben nog nooit echt boos geworden, alleen als ze bijt krijgt ze wel een tik.

ezri1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:11

In de 20 jaar dat ik mijn ventje heb mogen hebben (is helaas 16 februari overleden) ben ik maar 1 keer echt woedend op hem geweest....die ene keer dat hij door lompheid mijn neus brak..... Hij was klophengst met hengstenstreken, die heb ik m altijd vergeven, het hoorde er nu eenmaal bij..... maar mijn neus breken ging me net TE ver!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:15

Verawieke schreef:
Wat je kan doen als je een longeerbak hebt, rondjes laten galloperen (zonder longeerlijn) en door de bak heen jagen. Als hij niet meer springt of bokt, gewoon door laten galloperen ookal is hij bezweet. zodra hij met zijn hoofd begint te zakken en in handgallop over gaat zou hij moeten gaan knabbelen dan ga je stil staan, met de rug naar hem toe. Nu zou hij naar je toe moeten komen en niet meer vervelend oeten doen. Maar het kan soms wel een uur duren als je echt een kreng hebt.

Pff heb jij heartland gelezen of zo.

Je maakt het wel heel makkelijk zo....

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:18

NeverGiveUp schreef:
Verawieke schreef:
Wat je kan doen als je een longeerbak hebt, rondjes laten galloperen (zonder longeerlijn) en door de bak heen jagen. Als hij niet meer springt of bokt, gewoon door laten galloperen ookal is hij bezweet. zodra hij met zijn hoofd begint te zakken en in handgallop over gaat zou hij moeten gaan knabbelen dan ga je stil staan, met de rug naar hem toe. Nu zou hij naar je toe moeten komen en niet meer vervelend oeten doen. Maar het kan soms wel een uur duren als je echt een kreng hebt.

Pff heb jij heartland gelezen of zo.

Je maakt het wel heel makkelijk zo....

Hoort dit nie in een JU topic?
Zijn er genoeg van :')

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:29

Ik denk de laatste keer dat ik echt kwaad ben geworden op Thunder was tijdens het wandelen. Meneer is hengst van 2(en ook nog is welsh) en dat merk ik soms heel goed, al de hele wandeling was hij aan het draven, of tegen me aan lopen of naar het gras duiken of gek doen, dus ik ben op een gegeven moment zo boos geworden dat ik 'm een flinke klap heb gegeven. Ik heb er wel spijt van gehad, daarvoor ben ik ook heel veel boos geworden en is daardoor zelfs een beetje kopschuw geworden, dat komt doordat zijn eigenaar mij leerde dat ik hem heel snel moest straffen. Nu ben ik zelden meer boos op hem en krijgt hij alleen nog een tikje als hij te ruw is of me probeert te happen.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:33

Toen meneer me een trap wou geven met ze strijkkappen omdoen..
Flinke schop verkocht en daarna nooit meer gedaan!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:38

Haha grappige verhalen :')

DanielleHop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:11

Op de stal waar ik een paar week heb gereden (weggegaan omdat er zoveel misging daar!) moest ik op een hengst.. En we hadden les met z'n 3en, 1 hengst en 2 ruinen. Het was een reusachtige bak die in 2en gedeeld werd door lint. Aan de andere kant ging op een gegeven moment een pensionklanf rijden op haar hengstige merrie.
Raad het al: hengst en merrie werden allebei tuterdetuut, merrie bokte meisje eraf en hengst vloog door het lint heen, ging op de merrie en ik heb hem helemaal in elkaar gemept met zweep. Eerst gewoon rukken en schoppen maar ik was zó bang :') merrie schoot opeens weg en toen flikkerde de hengst ook nog bijna om..

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:14

1ste pony: toen die me bijna schopte , toen viel ik ..
2de pony : toen die met het rijden er vandoor ging en niet meer wou stoppen, toen moest ik eraf springen ..

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:58

Verawieke schreef:

Hoort dit niet in dat JU topic??
Bij mn vriendin dr pony komt ie altijd bij haar te vroeg naar binnen?? En dan begin ik te twijfelen of ze het echt wel goed doet.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:27

Wanneer ik echt boos was op mevrouw? Jee, ik kan er beter een boek over schrijven.
Ik heb geduld, neem de tijd en beloon haar. Maar soms..... Hee, er zijn grenzen. Blijf geen uur bezig met bijv hoevenkrabben (soms kan ze van die dingen in haar kop hebben, amai)
Dan word ik echt pissig en krijgt ze een MEP :o en een strenge snauw. Dat doet genoeg.

Word zo vaak woest op madame maar dat moet je bij Winner dus never afreageren, dan wordt ze heel angstig.
Zowiezo moet je het nooit afreageren. Paard straffen oke, maar frustraties afreageren nee. Koop een boksbal

Maar op Winner kun je nooit lang boos zijn, dan kijkt ze echt zo zielig van ''sorrry Y;( '' en dan smelt ik alweer :3

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:55

Echt boos ben ik nog niet geweest op een paard; ik kan wel behoorlijk lopen vloeken en schelden tegen een paard, maar dit meen ik dan niet - dat is meer als ze wat lomp doen en bv. op je teen gaan staan. Maar echt boos worden, nee dat niet. Daar kijken ze veel te lief voor :D

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:58

DanielleHop schreef:
Op de stal waar ik een paar week heb gereden (weggegaan omdat er zoveel misging daar!) moest ik op een hengst.. En we hadden les met z'n 3en, 1 hengst en 2 ruinen. Het was een reusachtige bak die in 2en gedeeld werd door lint. Aan de andere kant ging op een gegeven moment een pensionklanf rijden op haar hengstige merrie.
Raad het al: hengst en merrie werden allebei tuterdetuut, merrie bokte meisje eraf en hengst vloog door het lint heen, ging op de merrie en ik heb hem helemaal in elkaar gemept met zweep. Eerst gewoon rukken en schoppen maar ik was zó bang :') merrie schoot opeens weg en toen flikkerde de hengst ook nog bijna om..

Wow, dat lijkt me zo eng!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:00

Niet echt heel kwaad, gewoon heel erg geirriteerd.. Mijn pony heeft als ze hengstig is van die buien dat ze niet komt in de wei. Dus gewoon rustig staan wachten tot ik eraan kom en er dan ineens in volle galop vandoor gaan.. Zo irritant!! Als je rustig gaat staan wachten en met een papiertje kraakt komt ze meestal wel, maar dat kan toch nog een uur of langer duren! -:(-

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:33

ik werd laatste keer woedend toen ie op mij en men bijrijdster afkwam ik werd zo boos heb de longeeer zweep gepakt en hem net zolang late rennen tot dat ie moe was

SiTer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:43

Ik heb in het begin heel veel strijd gehad met mijn pony. Ze is ontzettend dominant en wilde altijd voorbij lopen of niet de poetsplaats op. Voordat wij überhaupt konden beginnen met rijden heb ik veel les gehad waarbij we alleen maar werkte aan de onderlinge communicatie en respecteren van grenzen. Ze heeft me één keer uit frustratie in mijn schouder gebeten en toen ben ik wel echt heel kwaad geworden. Daar is ze toen heel erg van geschrokken (ik ook trouwens).

Tegenwoordig gaat het prima en ze heeft me na die keer nooit meer gebeten. Dominant blijft ze en ze test me dan ook regelmatig uit, maar ze respecteert iig wel mijn persoonlijke ruimte.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:46

Boos en geschrokken, omdat mijn paard sochtends vroeg was uitgebroken en richting een drukke straat aan het rennen was. Buurman belde aan, je pony staat vóór de draad, hoort dat?! :+

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:53

toen mijn shetje gisteren beslagen werd, beet ze eerst de hoefsid in zijn kont, toen de achterhoefjes aan de beurt waren trapte ze 2 x heel hard naar achteren -_- ze is anders heel braaf...

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:30

a long time ago.. Op Romeo ben ik nog nooit echt boos geweest, weleens beetje narrig..
Maar echt boos, vaak heeft een paard wel een goede rede voor bepaald gedrag.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:34

VivaLaVida schreef:
Oh ja. Ik heb vroeger een keer mijn paard een schup willen geven, schopte ik tegen de stijgbeugel.. Wreef gebroken :')
Als mn paard lachen kon....

God straft meteen xd hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 06:50

Toen ik voor de eerste keer helemaal alleen met hem buiten ging en hij besloot in de middle of nowhere (echt letterlijk, prachtig natuurgebied, brede zandpaden, geen kat te zien :+ ) geen stap meer te willen verzetten.. Niet vooruit, achteruit, opzij, niet als ik erop zat of afgestapt was, niet als ik weg liep of zelf naar huis liep, gewoon totaal niet ... Toen ben ik (voor mijn doen) boos geweest .. Achteraf waarschijnlijk onterecht, maar toen kende ik hem nog niet zoals ik hem nu ken... Sinds ik mij ben gaan verdiepen in (zijn) gedrag ben ik nooit meer boos of gefrustreerd.. Heerlijk :Y)

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:16

Toen ik op hem zonder zadel ging rijden en ik wilde net in galop aanspringen. Ik gaf toen een minuscuul aanwijzinkje met de zweep en dat paard begon me toch druk te doen! :,)
3 flinke bokken, stijger dr achteraan en dan pas doorgalloperen. Naja, dan val je er dus bijna af. En aangezien deze situatie zich al eerder had voorgedaan mijn reactie: WILCOOO?!? Wat hadden we nouw af-ge-spro-ken?!?!!!! D;

Ik ben me toen boos geworden! :o

WortelBram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:46

Vorige week, toen ik een 5 jarige merrie aan het opzadelen was..
Is normaal echt een gouden pony, maar wat ze nu had weet ik eigenlijk nog steeds niet.
Het begon al toen ik de stal inkwam om haar halster om te doen, omdcraaien, oren in haar nek.
Uiteindelijk stond ze vast, dus ik poetsen enzo.. Poetsen ging goed maar met hoeven krabben ging ze stampen, voet niet optillen. Daar raakte ik dus al licht geiriteerd door, maar toen ik het zadel ging opdoen begon ze helemaal. Ik de singel aan trekken en ze begint me toch vervelend te doen.. Naar me bijten en trappen.. Normaal doet ze dit nooit, en haar zadel en haar rug was niks mee aan de hand. Nou toen heb ik haar wel even een trap gegeven.. Ik weet wel dat dat niet de bedoeling is, maar dit keer ging ze echt te ver en kon ik mijn woede ook niet helemaal beheersen.. :o

RoosWies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:06

Ik had vorige week nog zoiets....

Een paard beet het paard waarop ik zat, dat ander berijder sloeg het paard tot 5x toe, 1x lijkt me nog wel genoeg toch?! :)

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:04

Ik wordt niet snel boos, maar soms heb je van die momenten...
Waar mijn bijrijdpaard staat, staan nog een aantal paarden die door anderen verzorgt/bijgereden worden, waaronder dus een grote zwarte tinker ruin. Hij wordt verzorgd door een lief meisje waar hij eigenlijk wat te dominant voor is, maar meestal is hij redelijk braaf. Maar met longeren was het altijd een ramp. In stap was alles goed, maar liet ze hem aandraven dan ging hij er in een rotgalop vandoor door de hele bak waardoor zij hem niet meer hield en de lijn uit haar handen glipte. Hij rende zelfs dwars door lint etc. heen. Ik heb hem toen een keer aan de longe genomen omdat haar handen helemaal rood waren en onder de blaren zaten. Hij was echt zo sneu bezig. Ik heb de longeerlijn aan de binnenste bitring geklikt, liet hem direct aandraven, hij spurtte er natuurlijk weer vandoor en ben gewoon gaan hangen. Al sleurde hij me onderuit, ik heb vast gehouden. Daar is ie behoorlijk van geschrokken, deed vast even pijn maar hij heeft het nooit weer geprobeerd.

En kan me nog een keer herinneren met een Fries van de manege. Ze werd op dat moment niet zoveel bereden en was dus wat fris. In de laatste les die ze de dag ervoor had gelopen had er een vrouw opgezeten. Bij die vrouw was ze dus bij het aanspringen in galop gaan bokken. Die mevrouw was vrij onzeker durfde toen niet meer te galopperen linksom. Dus even later andere kant proberen, paard bokte weer bij het aanspringen en die vrouw werd bang en stopte met galopperen. Toen ik er de dag erna opzat had ze dat trucje helaas onthouden: bokken=niet galopperen. Ze bleef het maar volhouden, ben toen ook flink kwaad geworden en heb haar al bokkend net zolang op de volte door laten galopperen tot ze weer normaal deed. Toen was het ook gewoon klaar gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Luniek op 03-07-13 17:14, in het totaal 3 keer bewerkt