Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Verawieke schreef:Wat je kan doen als je een longeerbak hebt, rondjes laten galloperen (zonder longeerlijn) en door de bak heen jagen. Als hij niet meer springt of bokt, gewoon door laten galloperen ookal is hij bezweet. zodra hij met zijn hoofd begint te zakken en in handgallop over gaat zou hij moeten gaan knabbelen dan ga je stil staan, met de rug naar hem toe. Nu zou hij naar je toe moeten komen en niet meer vervelend oeten doen. Maar het kan soms wel een uur duren als je echt een kreng hebt.
NeverGiveUp schreef:Verawieke schreef:Wat je kan doen als je een longeerbak hebt, rondjes laten galloperen (zonder longeerlijn) en door de bak heen jagen. Als hij niet meer springt of bokt, gewoon door laten galloperen ookal is hij bezweet. zodra hij met zijn hoofd begint te zakken en in handgallop over gaat zou hij moeten gaan knabbelen dan ga je stil staan, met de rug naar hem toe. Nu zou hij naar je toe moeten komen en niet meer vervelend oeten doen. Maar het kan soms wel een uur duren als je echt een kreng hebt.
Pff heb jij heartland gelezen of zo.
Je maakt het wel heel makkelijk zo....
merrie schoot opeens weg en toen flikkerde de hengst ook nog bijna om.. Verawieke schreef:Wat je kan doen als je een longeerbak hebt, rondjes laten galloperen (zonder longeerlijn) en door de bak heen jagen. Als hij niet meer springt of bokt, gewoon door laten galloperen ookal is hij bezweet. zodra hij met zijn hoofd begint te zakken en in handgallop over gaat zou hij moeten gaan knabbelen dan ga je stil staan, met de rug naar hem toe. Nu zou hij naar je toe moeten komen en niet meer vervelend oeten doen. Maar het kan soms wel een uur duren als je echt een kreng hebt.
en een strenge snauw. Dat doet genoeg.
'' en dan smelt ik alweer :3

DanielleHop schreef:Op de stal waar ik een paar week heb gereden (weggegaan omdat er zoveel misging daar!) moest ik op een hengst.. En we hadden les met z'n 3en, 1 hengst en 2 ruinen. Het was een reusachtige bak die in 2en gedeeld werd door lint. Aan de andere kant ging op een gegeven moment een pensionklanf rijden op haar hengstige merrie.
Raad het al: hengst en merrie werden allebei tuterdetuut, merrie bokte meisje eraf en hengst vloog door het lint heen, ging op de merrie en ik heb hem helemaal in elkaar gemept met zweep. Eerst gewoon rukken en schoppen maar ik was zó bangmerrie schoot opeens weg en toen flikkerde de hengst ook nog bijna om..
) geen stap meer te willen verzetten.. Niet vooruit, achteruit, opzij, niet als ik erop zat of afgestapt was, niet als ik weg liep of zelf naar huis liep, gewoon totaal niet ... Toen ben ik (voor mijn doen) boos geweest .. Achteraf waarschijnlijk onterecht, maar toen kende ik hem nog niet zoals ik hem nu ken... Sinds ik mij ben gaan verdiepen in (zijn) gedrag ben ik nooit meer boos of gefrustreerd.. Heerlijk